Himmelen_91 Skrevet 22. desember 2024 #81 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min inntekt er 575 000 kr om året. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Synes ikke du har så høyt inntekt heller, så synes du skal gå ned fra den høye hesten din. Hva er det du eier da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #82 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg vil ikke gifte meg på rådhuset. Bryllup betyr mye for meg. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Det som betyr noe for en, må man spare til. Anonymkode: a2ad4...860 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #83 Del Skrevet 22. desember 2024 Tomatplanten skrev (16 minutter siden): Da jeg var 23 var jeg 2 år sammen med verdens fineste mann fra sverige. Han jobbet på lager, hadde kjempelav inntekt, null utdannelse, familie som hadde innvandret og eide lite, men han så meg som ingen andre har sett meg før. En dag bestemte jeg at jeg skulle til utlandet og ta en god utdannelse, foreldrene mine har alltid gitt meg masse og pushet meg til å nå høyt i motsetning til han. Vi måtte se forholdet tapt grunnet at jeg naivt sett trodde jeg kunne finne bedre rike flotte menn med god personlighet en dag. I dag er jeg utti 30-årene, singel, og jeg ser hvor flott mann eksen min har blitt, en eier eget firma, har 3 barn og er absolutt den mannen jeg fortsatt drømmer om jeg aldri gav slipp på. Kvaliteter i en mann sier mye mer enn hva han eier der og da. Dessuten, kan du spille han god, om du har bena på jorda... Dette var vakkert skrevet. TS og typen er dog ikke 23. Anonymkode: 34596...f23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #84 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig er det helt ellevill gevinst når man kan selge enebolig med hage for 10 mill og kjøpe liten, lettstelt leilighet for 3 mill. Ikke minst så er det voldsom gevinst for barn og barnebarn som arver. Anonymkode: a1620...080 Vel. Min leilighet kostet mer enn huset jeg solgte. Det er en ganske vanlig situasjon. Anonymkode: 62d87...c53 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #85 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig er det helt ellevill gevinst når man kan selge enebolig med hage for 10 mill og kjøpe liten, lettstelt leilighet for 3 mill. Ikke minst så er det voldsom gevinst for barn og barnebarn som arver. Anonymkode: a1620...080 Hvis du ønsker å bo i samme område så koster typisk leiligheter rettet mot 60+ like mye som eneboligen du selger. Et stalltips er å være arving til noen med stor enebolig i Oslo. Personlig så tror jeg at jeg kan tenke meg å flytte på landet når jeg pensjonerer meg og da blir det noe helt annet. Anonymkode: 34596...f23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #86 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vel. Min leilighet kostet mer enn huset jeg solgte. Det er en ganske vanlig situasjon. Anonymkode: 62d87...c53 Det er vanlig her jeg bor å. Leiligheten koster mere enn enebolig. Så pensjonister ender opp med lån for å kjøpe leilighet. Anonymkode: d535f...3ae 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 22. desember 2024 #87 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har svart på det. Jeg har bil, eier ikke bolig og har litt mer enn han i buffer, men ikke mye. Men jeg tjener mye mer enn han. Jeg er vant med menn som tjener 2-3 ganger mer enn meg. Jeg visste ikke han hadde kun 20.000 kr på konto. Jeg trodde han hadde mye mer. Jeg ble litt satt ut. Da har rett i dette med barn og jeg ser drømmene mine falle… TS Anonymkode: 3b5a5...623 Han eier hus, det gjør ikke du. Men du tjener mye mer enn han. For meg høres det ut som at han er smartere med bruk av penger, du sløser mer på ting man “må” ha men egentlig ikke trenger? Også siden du ikke har så mye mer enn han i buffer? Du nevner et annet sted også at du ikke vil dra lasset og sitte hjemme hver helg. Det høres jo ut som du tjener det tredobbelte av hva han gjør… Sambo og jeg har inntekt på ca 600.000 hver, men jeg tjener litt mer enn han. Vi har felleskonto hvor vi overfører lik sum. Resterende er “egne” penger som vi bruker på det vi vil. Bruker SIFO sin abefaling på hva to voksne skal ha i utgifter i måneden, og lever helt normalt (i våre øyne). Kjøpte bruktbil for 230.000 for noen år siden. Har ikke vært på utenlandsferie siden covid, ikke fordi vi ikke har råd, men fordi vi velger rimeligere ferie og penger til sparekonto i stedet. Har ikke hatt en dårlig sommer av den grunn… Hvis ferier og høyt forbruk er så viktig for deg, så bør du 1) skaffe deg en jobb som gir deg høyere inntekt og 2) være ærlig på at du trenger en mann med høy inntekt som kan serve deg. Spørs om du får så mange seriøse henvendelser men.. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #88 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dyp kjærlighet? Hvor dyp kan den være når alt du bryr deg om er det materielle? Og du er 35 år og prater om å få 3 barn, eie flott hus, ha et rådyrt bryllup og reise verden rundt? Om første ungen popper ut i dag er du over 50 år når yngste er myndig. Når tenkte du all denne verdens reisingen skulle skje? De fleste tar den biten før de etablerer seg ned barn da småbarnsperioden med 3 barn er altoppslukende. Null egentid, trassalder, hverdagsklemme og hamsterhjul, sykdom og så starter fritidsaktiviteter, dugnader osv. Du er heldig om dere overlever en uke i syden. Du virker å leve i en boble der du tror at en 3 barnsfamilie skal være en drøm der mann og kone smiler med masse overskudd, har masse romantikk og at ungene står på rad og rekke og er små engler og hver ferie drar dere til Maldivene etc så dere kan poste perfekte Insta bilder. Anonymkode: 050dd...3a3 Jeg har reist mye. Jeg har vært i 40 land. Han har vært i fire land. Jeg reiser minst en uke til utlandet hvert år. Det virker ikke som om han har råd til det. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 22. desember 2024 #89 Del Skrevet 22. desember 2024 At han ikke har så mye på bufferkonto er en ting, men du vet vel hva han driver med og sånn ca. hva den jobben bringer inn av inntekt? Det burde jo da vært et problem fra start, og noe du burde tenkt over da du traff han. Hvordan hadde du tenkt å få råd til masse reising og et (dyrt?) bryllup når du selv ikke sparer noe? 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #90 Del Skrevet 22. desember 2024 Vecky skrev (17 minutter siden): Han eier hus, det gjør ikke du. Men du tjener mye mer enn han. For meg høres det ut som at han er smartere med bruk av penger, du sløser mer på ting man “må” ha men egentlig ikke trenger? Også siden du ikke har så mye mer enn han i buffer? Du nevner et annet sted også at du ikke vil dra lasset og sitte hjemme hver helg. Det høres jo ut som du tjener det tredobbelte av hva han gjør… Sambo og jeg har inntekt på ca 600.000 hver, men jeg tjener litt mer enn han. Vi har felleskonto hvor vi overfører lik sum. Resterende er “egne” penger som vi bruker på det vi vil. Bruker SIFO sin abefaling på hva to voksne skal ha i utgifter i måneden, og lever helt normalt (i våre øyne). Kjøpte bruktbil for 230.000 for noen år siden. Har ikke vært på utenlandsferie siden covid, ikke fordi vi ikke har råd, men fordi vi velger rimeligere ferie og penger til sparekonto i stedet. Har ikke hatt en dårlig sommer av den grunn… Hvis ferier og høyt forbruk er så viktig for deg, så bør du 1) skaffe deg en jobb som gir deg høyere inntekt og 2) være ærlig på at du trenger en mann med høy inntekt som kan serve deg. Spørs om du får så mange seriøse henvendelser men.. Nei, det stemmer ikke. Jeg har brukt mer enn han på reiser, men det er fordi det er min store interesse og har betydd så mye for meg på det personlige plan. Jeg er også vokst opp i middelklassen det vi reiste minst to ganger årlig, mamma og pappa eide villa i et bra område, jeg hadde alt jeg trengte og følte ikke jeg manglet noe. Det føler jeg i relasjon med han når han sier barn og bryllup blir vanskelig p.d.d på grunn av økonomi. Jeg vil ikke barna mine skal vokse opp i et hjem der man må snu hver krone. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #91 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har reist mye. Jeg har vært i 40 land. Han har vært i fire land. Jeg reiser minst en uke til utlandet hvert år. Det virker ikke som om han har råd til det. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Du prioriterer reise, han prioriterer andre ting, bl.a eie egen bolig. Anonymkode: 1c177...e6b 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 22. desember 2024 #92 Del Skrevet 22. desember 2024 Det er kun du som har svaret på det. Elsker du han høyt nok? Jeg og gubben var fattige studenter da vi ble sammen, men vi var så glad i hverandre at vi så glede i å bare være i lag. Jeg drømte om å stifte familie med ham 20 år senere er vi like lykkelige, mer penger på konto har vi begge, fin leilighet i byen. Men barn kunne vi ikke få. Livet blir ikke alltid som en tenker seg, men det betyr jo heller ikke at man får et ulykkelig liv. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 22. desember 2024 #93 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, det stemmer ikke. Jeg har brukt mer enn han på reiser, men det er fordi det er min store interesse og har betydd så mye for meg på det personlige plan. Jeg er også vokst opp i middelklassen det vi reiste minst to ganger årlig, mamma og pappa eide villa i et bra område, jeg hadde alt jeg trengte og følte ikke jeg manglet noe. Det føler jeg i relasjon med han når han sier barn og bryllup blir vanskelig p.d.d på grunn av økonomi. Jeg vil ikke barna mine skal vokse opp i et hjem der man må snu hver krone. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Poenget mitt er jo at reiser er ikke en nødvendighet. Det er en luksus og en gode vi kan unne oss, men ingenting vi MÅ. Jeg er også glad i å reise, men jeg velger å prioritere andre ting enn å reise til utlandet hvert eneste år. Hvis hverken han eller du kan få en jobb med høyere inntekt får du rett og slett gjøre det slutt. Og være ærlig; si at det ikke funker for du har høyere økonomiske mål i livet enn hva han (og du forsåvidt) kan bidra med. Lykke til på ferden videre med å skaffe deg alt du drømmer om. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #94 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har reist mye. Jeg har vært i 40 land. Han har vært i fire land. Jeg reiser minst en uke til utlandet hvert år. Det virker ikke som om han har råd til det. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Men han eier bolig og det gjør ikke du. Jeg er like gammel som deg. Snart gjeldsfri i fin leilighet. Har knapt vært utenlands, men skal nok bli mange fine turer snart. Slipper unna 12.000 i boutgifter hver måned. Tenk hvor mange turer man får for det du 😝 144.000 i året som jeg kan bruke akkurat som det passer meg! Syns du har en veldig nedlatende holdning til han - han bringer faktisk langt mer inn i forholdet enn du. Anonymkode: 64286...780 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #95 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg er ufør på minstesats, og før det i lavlønnet yrke. Og vært alene med 2 barn i 17 år. Og siden vi bor billig, så har vi reist mye. 1-2 ganger i året, eller feks en lang ferie på 4 uker. Og dere har jo mulighet til å bo billig, han eier jo allerede bolig. Så dere burde ha råd til en uke med ferie i året. Men når du er 35 år, dere ennå ikke bor sammen. Hvordan skal dere rekke bryllup, 3 barn og mange reiser før du blir for gammel for barn. Og skal du finne en ny mann nå, så blir det nok ikke 3 barn. Anonymkode: 6a870...328 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 22. desember 2024 #96 Del Skrevet 22. desember 2024 35 år og vil ha bryllup og 3 barn. Du bør skynde deg, din biologiske klokke tikker fort nå 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #97 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, det stemmer ikke. Jeg har brukt mer enn han på reiser, men det er fordi det er min store interesse og har betydd så mye for meg på det personlige plan. Jeg er også vokst opp i middelklassen det vi reiste minst to ganger årlig, mamma og pappa eide villa i et bra område, jeg hadde alt jeg trengte og følte ikke jeg manglet noe. Det føler jeg i relasjon med han når han sier barn og bryllup blir vanskelig p.d.d på grunn av økonomi. Jeg vil ikke barna mine skal vokse opp i et hjem der man må snu hver krone. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Hvis du ikke vil at barna dine skal vokse opp i er hjem der man må snu på krona, så hvorfor eier du ikke egen bolig? Reiser må man ikke ha, men man må faktisk ha et sted å bo. Jeg vokste også opp i villa med reiser to ganger i året, reiser betyr mye for meg og, men det er faktisk ikke en nødvendighet - det er en luksus som man gjør fordi man har råd til det. Og unnskyld meg, har du virkelig råd til når du ikke er på boligmarkedet? Du virker som er ekstremt økonomisk uansvarlig. Anonymkode: 64286...780 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #98 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har reist mye. Jeg har vært i 40 land. Han har vært i fire land. Jeg reiser minst en uke til utlandet hvert år. Det virker ikke som om han har råd til det. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Så du har brukt opp alle pengene dine på reising og sitter uten fast bopel. Det er jo faktisk en elendig økonomisk styring. Du driter deg ut! Anonymkode: 96d0e...c5f 12 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #99 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du har brukt opp alle pengene dine på reising og sitter uten fast bopel. Det er jo faktisk en elendig økonomisk styring. Du driter deg ut! Anonymkode: 96d0e...c5f Enig i denne. Håpløs økonomisk styring av TS. Og så går det utover mannen. Anonymkode: 45c2e...853 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 22. desember 2024 #100 Del Skrevet 22. desember 2024 La han gå, la han gå Han trenger ikke ditt råd 🦊 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå