AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #61 Del Skrevet 22. desember 2024 Sør-Europa kommer snart hit på grunn av mennesker som deg. Anonymkode: 7ad16...1fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #62 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Storforlangen, "voksen" dame, som har levd i en Disneyboble i 35 år. På tide å våkne opp, jente, dette er flaut! Anonymkode: 76fe6...6fb Tilbøyelig til å være enig. Drømmer om 3 barn, utenlandsreiser, men eier ikke egen bolig. Vi som er født på 80-tallet fikk nærmest en gavepakke med tanke på boligmarkedet vs hvordan det er nå. Anonymkode: 64286...780 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #63 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Høyere utdannet med bachelorgrad og ett år med videreutdanning. Min lønn ligger normalt på ca. 600.000 kr årlig, men bor en time utenfor storby. Jeg synes ikke 575 000 kr om året er dårlig. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Og jeg har over 700k med fagbrev. Han eier du leier say no more. Anonymkode: 3e4c4...c9a 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #64 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tilbøyelig til å være enig. Drømmer om 3 barn, utenlandsreiser, men eier ikke egen bolig. Vi som er født på 80-tallet fikk nærmest en gavepakke med tanke på boligmarkedet vs hvordan det er nå. Anonymkode: 64286...780 Ikke i forhold til de som ble født på 50-tallet som fikk kjøpe eneboliger til 200 000 på 70-tallet, og som nå selger dem for 5-10 mill 😅 Anonymkode: a1620...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 22. desember 2024 #65 Del Skrevet 22. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Høyere utdannet med bachelorgrad og ett år med videreutdanning. Min lønn ligger normalt på ca. 600.000 kr årlig, men bor en time utenfor storby. Jeg synes ikke 575 000 kr om året er dårlig. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Din lønn er langt under snittet i Norge, og når du også har litt utdanning, så finnes det andre muligheter for deg enn å bytte kjæreste for å få bedre økonomi. Hvorfor beskriver du en som tjener omtrent det samme som deg som fattig, men ikke deg selv? Din kjæreste har kanskje mindre på konto enn deg, men han har litt verdier i bolig og bil. Har du det? Endret 22. desember 2024 av anonym111111 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #66 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke i forhold til de som ble født på 50-tallet som fikk kjøpe eneboliger til 200 000 på 70-tallet, og som nå selger dem for 5-10 mill 😅 Anonymkode: a1620...080 For å bo hvor? Det er ingen gevinst hvis man må betale like mye for en annen bolig. Anonymkode: 62d87...c53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 22. desember 2024 #67 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med tanke på alt han eier, så er han jo ikke fattig. Selv om han ikke er rik. Og kunne du bodd på landet med han, for går du inn med 1,5 mill og, så får dere jo et større hus. For bor man billig, så har man jo råd til mye mer. I forhold til om du vil bo i Oslo, hvor mesteparten av inntekten deres vil gå til å bo. Anonymkode: 6a870...328 Sant hvorfor bo i Oslo når man kan spare på å bo på landet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 22. desember 2024 #68 Del Skrevet 22. desember 2024 (endret) Jeg tar meg ikke råd til slike ferier. Og jeg tjener mye mer enn deg, ts. Det samme gjør kjæresten min. Vi tjener ikke bra bare for å bruke opp alt.. Endret 22. desember 2024 av Virrevirrevapp 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #69 Del Skrevet 22. desember 2024 Hallo han er jo ikke fattig. Han har jo verdi i huset. Mer utbetalt en meg i mnd. Dere har mer en vår hisstand har inn i mnd, hvis en putter alt i en pott. Det er du som har dyre drømmer. En må ikke reise hvert år til utlandet osv. Våres ungdommer har kun vært i Sverige og en tur til Kiel. Men vi har gitt de mange opplevelser i Norge. Og tid med oss foreldre Kansje bedre da enten at du ser litt på dine holdninger eller gå Anonymkode: 7e3f4...5ee 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #70 Del Skrevet 22. desember 2024 Elsker du kjæresten din TS? Anonymkode: c7b89...90f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #71 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det går ikke å få bedre betalt jobb. Min lønn ligger på 575 000 - 600.000 kr om året avhengig av hvor man bor. Det er ikke så mye mer enn han, men jeg vil ikke dra lasset og sitte hjemme helg etter helg. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Da må du bytte jobb da. Hvorfor legger du ansvaret på han? Ta deg en ny utdannelse og få deg bedre inntekt. Evt skaff deg noen sidejobber da vel. Han eier bolig. Det virker ikke som du gjør det. Han er pr def rikere enn deg. Jeg synes du virker til å ikke ha bakkekontakt. Anonymkode: 96d0e...c5f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #72 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg føler jo det da. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Det kan du glemme. Jeg har 700.000,- i året og lever ikke fett. Måtte stoppe på to barn, for å kunne leve uten å snu på krona. Virker ikke som du aner hva det koster å ha barn hvis du tror at din lønn dekker tre barn OG utenlandsferie hvert år Anonymkode: 23019...da8 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #73 Del Skrevet 22. desember 2024 Han er da ikke fattig! jeg har ingen bil, leier leilighet, ett barn, 0 på konto i slutten av måneden, lønnstrekk og lever av statens oppfatning av hva som er nok til livsopphold. Vi klarer oss greit og jeg anser meg ikke som fattig jeg heller. Anonymkode: 6fe64...41c 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomatplanten Skrevet 22. desember 2024 #74 Del Skrevet 22. desember 2024 (endret) Da jeg var 23 var jeg 2 år sammen med verdens fineste mann fra sverige. Han jobbet på lager, hadde kjempelav inntekt, null utdannelse, familie som hadde innvandret og eide lite, men han så meg som ingen andre har sett meg før. En dag bestemte jeg at jeg skulle til utlandet og ta en god utdannelse, foreldrene mine har alltid gitt meg masse og pushet meg til å nå høyt i motsetning til han. Vi måtte se forholdet tapt grunnet at jeg naivt sett trodde jeg kunne finne bedre rike flotte menn med god personlighet en dag. I dag er jeg utti 30-årene, singel, og jeg ser hvor flott mann eksen min har blitt, en eier eget firma, har 3 barn og er absolutt den mannen jeg fortsatt drømmer om jeg aldri gav slipp på. Kvaliteter i en mann sier mye mer enn hva han eier der og da. Dessuten, kan du spille han god, om du har bena på jorda... Endret 22. desember 2024 av Tomatplanten stavefeil 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #75 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): At han har bare 20 000 synes jeg ikke er rart. Det er vel ikke uvanlig å ha det på en bufferkonto. Og ikke alle har noe på bufferkonto. Han har ikke gjeld, forstår jeg. Det er jo ganske imponerende. Blant de jeg kjenner er det vanlig å ha mer enn 1 mill i gjeld. Bor dere på landet? Han har en inntekt under gjennomsnittet, men dette har du vel visst lenge. Hvorfor har du vært sammen med han så lenge, når du tydeligvis ønsker en annen livsstil enn han kan oppfylle? Anonymkode: 6d732...b6b Jeg hadde ikke bufferkonto før langt opp i 40-årene, hadde ingen penger å spare før det. Så jeg er enig, bufferkonto på 20 000,- og ingen gjeld, samtidig som han eier et hus til 1,5 mill. er ikke dårlig. Anonymkode: 8e809...021 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #76 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke i forhold til de som ble født på 50-tallet som fikk kjøpe eneboliger til 200 000 på 70-tallet, og som nå selger dem for 5-10 mill 😅 Anonymkode: a1620...080 Tja. Kan godt være at boligen jeg eier nå øker så mye på 50 år. Hvem vet? 🤷🏻♀️ har bare vært boligeier i 11 år enn så lenge. Anonymkode: 64286...780 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #77 Del Skrevet 22. desember 2024 Slipp han fri til noen som elsker han mere. Anonymkode: 8d0d0...bc8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #78 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har vært sammen i snart to år og han ønsker seg barn, men har samtidig vært veldig usikker. Jeg har nå funnet ut at årsaken til usikkerheten hans er pga. kostnader rundt barn. Jeg har nå funnet ut hvorfor bryllupssnakk er en trigger. Det er pga. økonomi! Det kom frem at han har kun 20.000 kr på kontoen sin. Dette er alle penger han har. Ja, han eier en 12 år gammel brukt bil, et lite hus på landet verdt 1.5 mill og en motorsykkel, men that’s it. Han er vokst opp med en alenemor og har aldri fått penger av familie. Han har en lønn på 32.000 kr før skatt og har ikke høyere utdanning. Dette betyr jo at det blir vanskelig med barn, reiser, bryllup, osv. Som er utrolig viktig for meg. Jeg elsker å reise, og har alltid drømt om tre barn, stort bryllup og årlige turer i Sør-Europa sammen med familie. Dette har gjort meg veldig usikker. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller føle. Fattigdom avler fattigdom, og jeg vil ikke ha et liv der man sliter og ikke kan finne på ting. Penger er ikke alt, men i dagens samfunn er det samtidig veldig viktig. Hva tenker dere? Anonymkode: 3b5a5...623 Du har jo ikke så veldig høy inntekt du heller. Ikke vondt ment, men 575 000 er ikke så mye. Du må finne ut hvor viktig dette bryllupet er for deg. Går det an å ha et lite bryllup som ikke er så dyrt? Går det an å få 2 barn i stede for 3? 3 barn er jo ganske dyrt. La oss si du hadde funnet en med samme inntekt som deg 1150 000 er ikke så mye til sammen når man er to, har 3 barn og vil finne på en del ting. Så om du vil ha det livet du beskriver, så bør du jo egentlig finne en med en noe større inntekt enn deg. Helt fair at du vil ha en med høyere inntekt, men du burde ikke vært ilag med han 2 år før du fant det ut. Anonymkode: ac26b...238 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #79 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vi bor på landet ja, men ikke sammen. Fordi vi har dyp kjærlighet for hverandre. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Dyp kjærlighet? Hvor dyp kan den være når alt du bryr deg om er det materielle? Og du er 35 år og prater om å få 3 barn, eie flott hus, ha et rådyrt bryllup og reise verden rundt? Om første ungen popper ut i dag er du over 50 år når yngste er myndig. Når tenkte du all denne verdens reisingen skulle skje? De fleste tar den biten før de etablerer seg ned barn da småbarnsperioden med 3 barn er altoppslukende. Null egentid, trassalder, hverdagsklemme og hamsterhjul, sykdom og så starter fritidsaktiviteter, dugnader osv. Du er heldig om dere overlever en uke i syden. Du virker å leve i en boble der du tror at en 3 barnsfamilie skal være en drøm der mann og kone smiler med masse overskudd, har masse romantikk og at ungene står på rad og rekke og er små engler og hver ferie drar dere til Maldivene etc så dere kan poste perfekte Insta bilder. Anonymkode: 050dd...3a3 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #80 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): For å bo hvor? Det er ingen gevinst hvis man må betale like mye for en annen bolig. Anonymkode: 62d87...c53 Selvfølgelig er det helt ellevill gevinst når man kan selge enebolig med hage for 10 mill og kjøpe liten, lettstelt leilighet for 3 mill. Ikke minst så er det voldsom gevinst for barn og barnebarn som arver. Anonymkode: a1620...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå