Gå til innhold

Kjæresten min er fattig…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært sammen i snart to år og han ønsker seg barn, men har samtidig vært veldig usikker. Jeg har nå funnet ut at årsaken til usikkerheten hans er pga. kostnader rundt barn. Jeg har nå funnet ut hvorfor bryllupssnakk er en trigger. Det er pga. økonomi! Det kom frem at han har kun 20.000 kr på kontoen sin. Dette er alle penger han har. Ja, han eier en 12 år gammel brukt bil, et lite hus på landet verdt 1.5 mill og en motorsykkel, men that’s it. Han er vokst opp med en alenemor og har aldri fått penger av familie. Han har en lønn på 32.000 kr før skatt og har ikke høyere utdanning.

Dette betyr jo at det blir vanskelig med barn, reiser, bryllup, osv. Som er utrolig viktig for meg. Jeg elsker å reise, og har alltid drømt om tre barn, stort bryllup og årlige turer i Sør-Europa sammen med familie.

Dette har gjort meg veldig usikker. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller føle. Fattigdom avler fattigdom, og jeg vil ikke ha et liv der man sliter og ikke kan finne på ting. Penger er ikke alt, men i dagens samfunn er det samtidig veldig viktig.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 3b5a5...623

Jeg tenker at det er på tide med en realitetssjekk. Kanskje ta deg en tur til noen land i Asia,Afrika og lignende. Så du faktisk kan se og kjenne fattigdom på kroppen. Alt handler om perspektiv. Den fyren du beskriver her er ikke fattig. Det finnes millioner av mennesker som drømmer om å tjene 32.000 før skatt. Jeg sier ikke at det er ekstremt bra eller høyt i Norge,men du må prøve å tenke litt større på det. Sett det i perspektiv. Fyren har nok penger til å spise hverdag,tak over hodet. Han har sikkert en egen tv,varmt vann,strøm med mer. Klart, hvis man er ekstremt materialistisk så kan jeg se hvorfor han tolkes som "fattig". Jeg syntes ikke det.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

At han har bare 20 000 synes jeg ikke er rart. Det er vel ikke uvanlig å ha det på en bufferkonto. Og ikke alle har noe på bufferkonto. Han har ikke gjeld, forstår jeg. Det er jo ganske imponerende. Blant de jeg kjenner er det vanlig å ha mer enn 1 mill i gjeld. Bor dere på landet?

Han har en inntekt under gjennomsnittet, men dette har du vel visst lenge. Hvorfor har du vært sammen med han så lenge, når du tydeligvis ønsker en annen livsstil enn han kan oppfylle?

Anonymkode: 6d732...b6b

Vi bor på landet ja, men ikke sammen. Fordi vi har dyp kjærlighet for hverandre. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg vil ikke gifte meg på rådhuset. Bryllup betyr mye for meg. TS

Få deg en bedre betalt jobb da. Du er jo selv lavtlønnet. Hva har du på kontoen?? Eier du hus? 

Anonymkode: 96d0e...c5f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han eier bolig, har bil, mc og fast jobb. Du er nok ikke glad i ham. 

Anonymkode: d484b...1b1

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

35 og 41. TS

Dere er allerede godt voksne, han er faktisk nær middelaldrende, og du drømmer likevel om å få TRE barn sammen?? 

Og med en lønn på 550 000, det vil si under medianen i Norge for yrkesaktive folk, så kan du bare drømme om 3 barn og årlige sydenreiser med mindre du finner deg en sugardaddy.

Anonymkode: a1620...080

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Så dere er to med inntekt under median…. 

Du har jo ikke veldig mye mer utbetalt enn ham i måneden akkurat. 

Anonymkode: add5b...bf1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i snart to år og han ønsker seg barn, men har samtidig vært veldig usikker. Jeg har nå funnet ut at årsaken til usikkerheten hans er pga. kostnader rundt barn. Jeg har nå funnet ut hvorfor bryllupssnakk er en trigger. Det er pga. økonomi! Det kom frem at han har kun 20.000 kr på kontoen sin. Dette er alle penger han har. Ja, han eier en 12 år gammel brukt bil, et lite hus på landet verdt 1.5 mill og en motorsykkel, men that’s it. Han er vokst opp med en alenemor og har aldri fått penger av familie. Han har en lønn på 32.000 kr før skatt og har ikke høyere utdanning.

Dette betyr jo at det blir vanskelig med barn, reiser, bryllup, osv. Som er utrolig viktig for meg. Jeg elsker å reise, og har alltid drømt om tre barn, stort bryllup og årlige turer i Sør-Europa sammen med familie.

Dette har gjort meg veldig usikker. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller føle. Fattigdom avler fattigdom, og jeg vil ikke ha et liv der man sliter og ikke kan finne på ting. Penger er ikke alt, men i dagens samfunn er det samtidig veldig viktig.

Hva tenker dere?

Enten troller du eller så er han ikke din mann.

Hadde du følt det du burde for å lage barn med mannen hadde denne tråden aldri blitt til.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Få deg en bedre betalt jobb da. Du er jo selv lavtlønnet. Hva har du på kontoen?? Eier du hus? 

Det går ikke å få bedre betalt jobb. Min lønn ligger på 575 000 - 600.000 kr om året avhengig av hvor man bor. 

Det er ikke så mye mer enn han, men jeg vil ikke dra lasset og sitte hjemme helg etter helg. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er begge lavtlønte i forhold til medianen for yrkesaktive folk i Norge. Livsstilen du beskriver med 3 barn og årlige sydenreiser vil du ikke få, med mindre du finner en mann med en inntekt som er 3 ganger din egen. Dere er også allerede godt voksne mtp å kunne få 3 fremtidige barn. Den livsstilen du drømmer om kan du faktisk bare glemme. Jeg hadde latt denne fyren gå, dersom du for alltid vil holde mot ham at han (og du) er lavtlønte.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som du har råd til det med din inntekt akkurat 

Anonymkode: 64b62...20a

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, jeg vil ikke gifte meg på rådhuset. Bryllup betyr mye for meg. TS

Hvorfor svarer du ikke på hva du har av midler, som sparekonto, bolig, bil osv?

Anonymkode: ee4ab...07e

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke han kan defineres som fattig. Jeg og mannen tjener litt over 1 mill i året totalt. Vi er gift, har 3 barn, hund, enebolig og 3 biler. Vi reiser også både med og uten barn til utlandet minst 2 ganger i året, og mange helgturer. Ser ikke hvordan dere ikke skal ha råd til det ?  Eller er det bare en sugardaddy du egentlig er på jakt etter? 

Anonymkode: faf9a...e53

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor svarer du ikke på hva du har av midler, som sparekonto, bolig, bil osv?

Anonymkode: ee4ab...07e

Jeg har svart på det. Jeg har bil, eier ikke bolig og har litt mer enn han i buffer, men ikke mye. Men jeg tjener mye mer enn han. Jeg er vant med menn som tjener 2-3 ganger mer enn meg. Jeg visste ikke han hadde kun 20.000 kr på konto. Jeg trodde han hadde mye mer. Jeg ble litt satt ut. Da har rett i dette med barn og jeg ser drømmene mine falle… TS

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker dere?

Som 35 år gammel kvinne selv så må jeg si at jeg syns det er rimelig spesielt å drømme om tre barn. Hva bidrar du med? Hva tar du med deg inn i husholdningen da? Måten du fremstiller det på så virker det som om du forventer at han skal betale for alt sammen og du ikke skal bidra med noe. 

Anonymkode: 64286...780

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storforlangen, "voksen" dame, som har levd i en Disneyboble i 35 år. På tide å våkne opp, jente, dette er flaut! 

Anonymkode: 76fe6...6fb

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har svart på det. Jeg har bil, eier ikke bolig og har litt mer enn han i buffer, men ikke mye. Men jeg tjener mye mer enn han. Jeg er vant med menn som tjener 2-3 ganger mer enn meg. Jeg visste ikke han hadde kun 20.000 kr på konto. Jeg trodde han hadde mye mer. Jeg ble litt satt ut. Da har rett i dette med barn og jeg ser drømmene mine falle… TS

Så jeg hadde rett. Du forventer at han skal bidra med alt og du skal ikke gjøre noe selv. Grunnen til at drømmene dine faller er jo fordi at du ikke har råd til dem? Problemet her er jo deg, ikke han.

Anonymkode: 64286...780

• Liker 6
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at du skal la ham gå, også mtp at han er 6 år eldre enn deg og nær middelaldrende. Du bør finne deg en jevngammel eller noe yngre mann dersom drømmen din er 3 barn. Det bør jo heller ikke være vanskelig å finne en mann som tjener en god del mer, men du må nok senke eventuelle utseendekrav. Du er godt voksen selv, med et lavtlønnsyrke, og du bør virkelig jobbe med å moderere fremtidsdrømmene dine for ikke å bli bitter og deprimert.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...