AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #21 Del Skrevet 22. desember 2024 Med tanke på alt han eier, så er han jo ikke fattig. Selv om han ikke er rik. Og kunne du bodd på landet med han, for går du inn med 1,5 mill og, så får dere jo et større hus. For bor man billig, så har man jo råd til mye mer. I forhold til om du vil bo i Oslo, hvor mesteparten av inntekten deres vil gå til å bo. Anonymkode: 6a870...328 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #22 Del Skrevet 22. desember 2024 Fordelen er at han kan være hjemme med barna mens du fokuserer på å bygge din karriere. Dere taper lite i inntekt på at han går hjemme og steller hus og barn. Anonymkode: c4cb6...68e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #23 Del Skrevet 22. desember 2024 Hørtes ut som helt gjennomsnittlig økonomi Anonymkode: ae1da...268 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #24 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde forstått bekymringen om alt han hadde i denne verden var 20 000, men han har jo halvannen million i formue i boligen sin alene. Det kan hende at dette burde utdypes, for de færreste har gjeldsfri bolig i dette landet. Uansett er det sikkert en trekkfull gammel bolig, og da spises nok mesteparten av den lille lønnen opp av strømutgifter. Anonymkode: 59efe...235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #25 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min inntekt er 575 000 kr om året. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Så dere er to med inntekt under median…. Anonymkode: 96d0e...c5f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #26 Del Skrevet 22. desember 2024 At han har bare 20 000 synes jeg ikke er rart. Det er vel ikke uvanlig å ha det på en bufferkonto. Og ikke alle har noe på bufferkonto. Han har ikke gjeld, forstår jeg. Det er jo ganske imponerende. Blant de jeg kjenner er det vanlig å ha mer enn 1 mill i gjeld. Bor dere på landet? Han har en inntekt under gjennomsnittet, men dette har du vel visst lenge. Hvorfor har du vært sammen med han så lenge, når du tydeligvis ønsker en annen livsstil enn han kan oppfylle? Anonymkode: 6d732...b6b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #27 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi har vært sammen i snart to år og han ønsker seg barn, men har samtidig vært veldig usikker. Jeg har nå funnet ut at årsaken til usikkerheten hans er pga. kostnader rundt barn. Jeg har nå funnet ut hvorfor bryllupssnakk er en trigger. Det er pga. økonomi! Det kom frem at han har kun 20.000 kr på kontoen sin. Dette er alle penger han har. Ja, han eier en 12 år gammel brukt bil, et lite hus på landet verdt 1.5 mill og en motorsykkel, men that’s it. Han er vokst opp med en alenemor og har aldri fått penger av familie. Han har en lønn på 32.000 kr før skatt og har ikke høyere utdanning. Dette betyr jo at det blir vanskelig med barn, reiser, bryllup, osv. Som er utrolig viktig for meg. Jeg elsker å reise, og har alltid drømt om tre barn, stort bryllup og årlige turer i Sør-Europa sammen med familie. Dette har gjort meg veldig usikker. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller føle. Fattigdom avler fattigdom, og jeg vil ikke ha et liv der man sliter og ikke kan finne på ting. Penger er ikke alt, men i dagens samfunn er det samtidig veldig viktig. Hva tenker dere? Anonymkode: 3b5a5...623 Så det er penger som er din drivkraft for kjærlig? Håper han finner ei som ikke er golddigger Anonymkode: 8a117...099 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 22. desember 2024 #28 Del Skrevet 22. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Min inntekt er 575 000 kr om året. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Men da tjener jo du også lite. Hvis du ikke eier mer enn det han gjør (verdier for ca 1,6 mill), er du ikke akkurat mer bemidlet enn han. Kjæresten din vil sikkert takke deg etterhvert, når han finner en som setter mer pris på han. Tenker du å finne en mann som tjener mer, og har mer penger enn deg? Endret 22. desember 2024 av anonym111111 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #29 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg kan si at dersom dere får barn og så finner ut at dette ikke er liv laga da sitter du igjen med hele det økonomiske ansvaret for barna selv siden du tjener mer enn ham. Så skal du gå for ham må du være 100% sikker. For dette kan bli veldig mye verre hvis det går skeis. Da sitter du igjen som fattig selv også. Anonymkode: 3ad5b...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #30 Del Skrevet 22. desember 2024 Så mye pes TS har fått her. Selv om der er mulig å klare seg på inntekten de har, bo på landet og ha barn, så er det ikke attraktivt med et liv hvor man må snu på hver krone, og at en uforutsett utgift kan velte lasset. Forstår TS veldig godt. Kan dere begge få en bedre betalt jobb? Han, og du, burde uansett spare til å ha en større buffer. Har dere mulighet å få en biinntekt? Anonymkode: 20f5e...66e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #31 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi har vært sammen i snart to år og han ønsker seg barn, men har samtidig vært veldig usikker. Jeg har nå funnet ut at årsaken til usikkerheten hans er pga. kostnader rundt barn. Jeg har nå funnet ut hvorfor bryllupssnakk er en trigger. Det er pga. økonomi! Det kom frem at han har kun 20.000 kr på kontoen sin. Dette er alle penger han har. Ja, han eier en 12 år gammel brukt bil, et lite hus på landet verdt 1.5 mill og en motorsykkel, men that’s it. Han er vokst opp med en alenemor og har aldri fått penger av familie. Han har en lønn på 32.000 kr før skatt og har ikke høyere utdanning. Dette betyr jo at det blir vanskelig med barn, reiser, bryllup, osv. Som er utrolig viktig for meg. Jeg elsker å reise, og har alltid drømt om tre barn, stort bryllup og årlige turer i Sør-Europa sammen med familie. Dette har gjort meg veldig usikker. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller føle. Fattigdom avler fattigdom, og jeg vil ikke ha et liv der man sliter og ikke kan finne på ting. Penger er ikke alt, men i dagens samfunn er det samtidig veldig viktig. Hva tenker dere? Anonymkode: 3b5a5...623 Han har jo eiendeler/verdier i hus og bil, hva eier du av verdier da TS? Anonymkode: 1c177...e6b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #32 Del Skrevet 22. desember 2024 Fattig? 😂 Han har formue og tjener helt ok. Men du høres ut som du foretrekker å være Trophy Wife. Du er ikke akkurat bemidlet du heller. Anonymkode: 050dd...3a3 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 22. desember 2024 #33 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så mye pes TS har fått her. Selv om der er mulig å klare seg på inntekten de har, bo på landet og ha barn, så er det ikke attraktivt med et liv hvor man må snu på hver krone, og at en uforutsett utgift kan velte lasset. Forstår TS veldig godt. Kan dere begge få en bedre betalt jobb? Han, og du, burde uansett spare til å ha en større buffer. Har dere mulighet å få en biinntekt? Anonymkode: 20f5e...66e Du forstår TS godt? BEGGE er lite bemidlet, og BEGGE har lav inntekt, og da tenker du det er en god løsning å finne en kjæreste med bedre økonomi? Dine råd om at begge får bedre jobb, og sparer mer, er mer forståelig. Hvorfor ser kvinner med dårlig økonomi løsningen i en ny partner, i stedet for i seg selv? Har du ikke utdanning selv heller, ts? Og har du ikke muligheter til en bedre betalt jobb? 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 22. desember 2024 #34 Del Skrevet 22. desember 2024 Hvor gamle er dere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #35 Del Skrevet 22. desember 2024 Ts, hvor mye har du på din konto? Hva er boligen din verdt, å hvor gammel/ ny bil har du? Anonymkode: ee4ab...07e 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #36 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så det er penger som er din drivkraft for kjærlig? Håper han finner ei som ikke er golddigger Anonymkode: 8a117...099 Tror du har misfortått. Golddiggere deler bare ut sex til menn med penger. En gammel bolig i gokk til 1,5 mill og dn 12 år gammel bil er ingen trekkplaster for golddiggere. Her har ts forsøkt å bare bry seg om kjærlighet, men forstår henne veldig godt at det ikke frister å slå seg til ro med en som ikke kan tilby annet en lønn på nivå med trygd. Tror høyeste sats på trygd er rundt 450 000? Denne mannen har nok ikke de store ambisjonene for livet. Dersom han hadde hatt ønske om å tilby en kvinne noe mer en sin eksistens så hadde han gjort noe med situasjonen sin. Det er bedre å være singel enn å fortsette dette ts. Altfor mange kvinner godtar formye i dag, menn er ikke lenger nødt til å jobbe for noe. Damene ordner alt. Anonymkode: 6e1b7...d6e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #37 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du har misfortått. Golddiggere deler bare ut sex til menn med penger. En gammel bolig i gokk til 1,5 mill og dn 12 år gammel bil er ingen trekkplaster for golddiggere. Her har ts forsøkt å bare bry seg om kjærlighet, men forstår henne veldig godt at det ikke frister å slå seg til ro med en som ikke kan tilby annet en lønn på nivå med trygd. Tror høyeste sats på trygd er rundt 450 000? Denne mannen har nok ikke de store ambisjonene for livet. Dersom han hadde hatt ønske om å tilby en kvinne noe mer en sin eksistens så hadde han gjort noe med situasjonen sin. Det er bedre å være singel enn å fortsette dette ts. Altfor mange kvinner godtar formye i dag, menn er ikke lenger nødt til å jobbe for noe. Damene ordner alt. Anonymkode: 6e1b7...d6e Nå er jo ikke ts selv så høyt på lønnsstigen da. Hva hun eller har av sparepenger, bolig, bil osv vet vi jo ikke. Det er vel ikke bare mannen i et forhold som skal ha midler og ambisjoner, det må jo gjelde for begge - hvis man vil ha livsstilen ts vil ha. Anonymkode: ee4ab...07e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #38 Del Skrevet 22. desember 2024 Fattig? Tror du virkelig må sjekke opp i hva det vil si å være fattig… han har mer inn enn meg i mnd med en GOD margin. Jeg eier heller ikke hus eller bil. Jeg er på ingen måte fattig. Jeg lever ett ok liv, klarer spare litt hver mnd så jeg har råd til en ok ferie i året, har mat på bordet og ungen min lider absolutt ingen nød. Anonymkode: 2f818...e5c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #39 Del Skrevet 22. desember 2024 anonym111111 skrev (26 minutter siden): Du forstår TS godt? BEGGE er lite bemidlet, og BEGGE har lav inntekt, og da tenker du det er en god løsning å finne en kjæreste med bedre økonomi? Dine råd om at begge får bedre jobb, og sparer mer, er mer forståelig. Hvorfor ser kvinner med dårlig økonomi løsningen i en ny partner, i stedet for i seg selv? Har du ikke utdanning selv heller, ts? Og har du ikke muligheter til en bedre betalt jobb? Høyere utdannet med bachelorgrad og ett år med videreutdanning. Min lønn ligger normalt på ca. 600.000 kr årlig, men bor en time utenfor storby. Jeg synes ikke 575 000 kr om året er dårlig. TS Anonymkode: 3b5a5...623 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #40 Del Skrevet 22. desember 2024 missLynch skrev (49 minutter siden): Hvorfor er det så viktig med bryllup? Det er jo helt unødvendig og et stort pengesluk. Gift dere på rådhuset. Det er heller ingen menneskerett med dyre ferieturer til sør-Europa. Merkelig å sette slike ting foran selve personen du er kjæreste med. Nei, jeg vil ikke gifte meg på rådhuset. Bryllup betyr mye for meg. TS Anonymkode: 3b5a5...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå