Gå til innhold

Kjæresten min er fattig…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i snart to år og han ønsker seg barn, men har samtidig vært veldig usikker. Jeg har nå funnet ut at årsaken til usikkerheten hans er pga. kostnader rundt barn. Jeg har nå funnet ut hvorfor bryllupssnakk er en trigger. Det er pga. økonomi! Det kom frem at han har kun 20.000 kr på kontoen sin. Dette er alle penger han har. Ja, han eier en 12 år gammel brukt bil, et lite hus på landet verdt 1.5 mill og en motorsykkel, men that’s it. Han er vokst opp med en alenemor og har aldri fått penger av familie. Han har en lønn på 32.000 kr før skatt og har ikke høyere utdanning.

Dette betyr jo at det blir vanskelig med barn, reiser, bryllup, osv. Som er utrolig viktig for meg. Jeg elsker å reise, og har alltid drømt om tre barn, stort bryllup og årlige turer i Sør-Europa sammen med familie.

Dette har gjort meg veldig usikker. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller føle. Fattigdom avler fattigdom, og jeg vil ikke ha et liv der man sliter og ikke kan finne på ting. Penger er ikke alt, men i dagens samfunn er det samtidig veldig viktig.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 3b5a5...623

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er din inntekt, da? 🤔

Anonymkode: 9ca67...cb7

Min inntekt er 575 000 kr om året. TS

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får barn med han regner han vel med å være barn nr to og bli forsørget...

Anonymkode: 72d64...dcd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du finne deg en fyr som passer til dine behov. Og la ham gå, så noen andre kan få glede av ham. 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min inntekt er 575 000 kr om året. TS

Er det slik at du selv ville hatt mulighet til å nå dine drømmer om barn, bryllup, mange reiser osv, med kun din inntekt? 
Eller er du "avhengig" av å finne en partner som sitter bedre i det enn deg selv? 

• Liker 22
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det slik at du selv ville hatt mulighet til å nå dine drømmer om barn, bryllup, mange reiser osv, med kun din inntekt? 
Eller er du "avhengig" av å finne en partner som sitter bedre i det enn deg selv? 

Ja, jeg føler jo det da. TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette betyr jo at det blir vanskelig med barn, reiser, bryllup, osv. Som er utrolig viktig for meg. Jeg elsker å reise, og har alltid drømt om tre barn, stort bryllup og årlige turer i Sør-Europa sammen med familie.

Du er ute etter en mann som passer inn i dine drømmer. Med andre ord, det er ikke rom for kjærlighet. Kast mannen du har hittil brukt og finn deg en som gjør at du får det du vil. 

Anonymkode: 8a362...5fd

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo hjelpe han å finne en ny jobb som gir litt mer lønn da, om han ikke jobber på vernet bedrift. 

Anonymkode: 59efe...235

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var så ille? Synes han sitter godt i det jeg da. Men du burde kanskje finne deg noen andre ..

Anonymkode: 8ddc4...3a1

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg føler jo det da. TS

Usikker på hva du svarer "ja" på her... 😅
Hvis han blir en "bremsekloss" for deg pga økonomien sin, og du har mulighet til å leve ut dine drømmer alene, tenker jeg at du bør vurdere å la ham gå. For hans del også.
Hvis du derimot krever/forventer at en partner skal oppfylle dine drømmer og planer med sin økonomi fordi du ikke har råd selv, synes jeg det blir urimelig. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde forstått bekymringen om alt han hadde i denne verden var 20 000, men han har jo halvannen million i formue i boligen sin alene. 

Anonymkode: 4835e...e6a

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du får barn med han regner han vel med å være barn nr to og bli forsørget...

Anonymkode: 72d64...dcd

Nei det håper jeg da virkelig ikke. Selvom han tjener dårlig så må han være mann nok til å være forsørger

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke fattig. Det er du som drømmer om en livsstil som de fleste ikke har råd til. 

Anonymkode: 2cc7d...bc7

• Liker 34
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så viktig med bryllup? Det er jo helt unødvendig og et stort pengesluk. Gift dere på rådhuset.

Det er heller ingen menneskerett med dyre ferieturer til sør-Europa.

Merkelig å sette slike ting foran selve personen du er kjæreste med. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klage på andres inntekt når man selv ikke har all verdens til årsinntekt. Her kommer ts ut som utrolig usympatisk. 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...