Gå til innhold

Vektøkning av lenzetto og utrogestan?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Som tittelen sier. Har alltid vært relativt stabil i vekten hele mitt liv. Er liten av meg og alltid veid mellom 52-55. Aldri mer enn 57 (utenom graviditetene). Er 44 år. Har gått på denne komboen nå i 3 mnd og pang så er jeg oppe i 59. Spiser mindre enn vanlig den siste uken pga dette, men vekten rører seg ikke. Kan jo selvsagt vært alderen som slår til, men dette skjedde akkurat samtidig som jeg begynte på hormonene.. Kan det være tilfeldig??

Anonymkode: db393...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok medisiner ja, og alderen. Forbrenningen går ned i overgangsalder. Spis mer og tren mer. Spis sunn og nok mat. Stress gir kroppen mer vekt også.

Anonymkode: 44c49...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig å gå litt opp i vekt i den alderen, det skal beskytte oss hvis vi blir syke og i denne alderen er sykdom litt mere krevende for kroppen enn når vi var yngre. 2 kilo er lite, mange får 20.

Anonymkode: 5665a...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er naturlig å gå litt opp i vekt i den alderen, det skal beskytte oss hvis vi blir syke og i denne alderen er sykdom litt mere krevende for kroppen enn når vi var yngre. 2 kilo er lite, mange får 20.

Anonymkode: 5665a...d48

Ja, jeg vet det. Synes bare det var litt av en tilfeldighet at det skjedde i akkurat de 2-3 mnd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er nok medisiner ja, og alderen. Forbrenningen går ned i overgangsalder. Spis mer og tren mer. Spis sunn og nok mat. Stress gir kroppen mer vekt også.

Anonymkode: 44c49...7fb

Synes det var litt av en tilfeldighet at det skjedde i akkurat de 2-3 mnd. Finner ikke noe særlig om at de medisinene kan gi vektøkning. 

stress er det nok av, men ikke mer enn for 3 mnd siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man mister muskelmasse, legger på seg andre steder enn før og forbrenningen går ned. Trening er viktig både mot benskjørhet og for å holde systemet og forbrenningen i gang :)

Jeg legger ikke på meg av medisinene, men jeg får heller ingen vekt av selv med desperat innsats. Har brukt flere mnd på å presse meg ned 4 av 9 kg som kom på mens jeg kjente kroppen streiket, men ikke visste at det kom av overgangsalder. Med et ekstremt strengt kosthold og to måltid daglig klarer jeg 3-500 gram i uken, mens mer mat og samme kosthold for 5 år siden fikk meg lett ned 1-1,5 kg i uken.  Triste greier, men man får børste det av seg og jobbe mot 😅

Anonymkode: 672d2...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man mister muskelmasse, legger på seg andre steder enn før og forbrenningen går ned. Trening er viktig både mot benskjørhet og for å holde systemet og forbrenningen i gang :)

Jeg legger ikke på meg av medisinene, men jeg får heller ingen vekt av selv med desperat innsats. Har brukt flere mnd på å presse meg ned 4 av 9 kg som kom på mens jeg kjente kroppen streiket, men ikke visste at det kom av overgangsalder. Med et ekstremt strengt kosthold og to måltid daglig klarer jeg 3-500 gram i uken, mens mer mat og samme kosthold for 5 år siden fikk meg lett ned 1-1,5 kg i uken.  Triste greier, men man får børste det av seg og jobbe mot 😅

Hei. Takk for svar:) jeg tror jeg har formulert meg dårlig i spm. Jeg vet disse tingene, og har egentlig «ventet på det». Det kom som ei kule i eksakt samme tidsrom som jeg begynte på medisinene, så jeg lurte på om det kunne komme av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hei. Takk for svar:) jeg tror jeg har formulert meg dårlig i spm. Jeg vet disse tingene, og har egentlig «ventet på det». Det kom som ei kule i eksakt samme tidsrom som jeg begynte på medisinene, så jeg lurte på om det kunne komme av det.

Noen får jo litt mer vann i kroppen av dette i tillegg, og du kan selvfølgelig være uheldig å reagere på medisinene, men jeg tror dessverre det er så enkelt (og vanskelig) som at dette er noe dritt man bare må leve med og jobbe mot 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får testosterontilskudd i tillegg, siden det også synker drastisk. Blir enda verre balanse ved å bare få østrogen og progesteron.

Anonymkode: 1431a...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...