AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #1 Del Skrevet 22. desember 2024 Hei. Jeg vil bli enten sykepleiere eller helsefagarbeider. Går sykepleien nå, men helt ærlig føler det er et veldig stort ansvar, for stort til meg. Skal begynne på 3 året til høsten, men vet ikke om jeg vil fullføre. Ville dere fullført eller blitt lærling? Anonymkode: aef1b...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #2 Del Skrevet 22. desember 2024 Fullfør Anonymkode: 59453...957 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #3 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei. Jeg vil bli enten sykepleiere eller helsefagarbeider. Går sykepleien nå, men helt ærlig føler det er et veldig stort ansvar, for stort til meg. Skal begynne på 3 året til høsten, men vet ikke om jeg vil fullføre. Ville dere fullført eller blitt lærling? Anonymkode: aef1b...ced Du fullfører. Du trenger ikke jobbe på sykehus når du er ferdig. Du har et hav å velge i. Som helsefagarbeider er det veldig begrenset. Om du vil jobbe i pleien så start på sykehjem, der har du mindre sykepleier oppgaver kontra sykehus. Du blir heller ikke overlatt til deg selv som nyutdannet- du vil også få mer selvtilitt når du får mer erfaring Husk at du som sykepleier kan jobbe utenom somatisk pleie. Du kan til og med jobbe på skole. hilsen en som har gjort motsatt, blitt helsefagarbeider først, så sykepleier. Anonymkode: 22d79...a37 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #4 Del Skrevet 22. desember 2024 Fullfør, selvfølgelig. Bedre lønn. Anonymkode: 0afc5...20f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #5 Del Skrevet 22. desember 2024 Fullført. Snakk med en rådgiver på studiet, eller en lærer som du stoler på. Anonymkode: d0c00...05f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #6 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du fullfører. Du trenger ikke jobbe på sykehus når du er ferdig. Du har et hav å velge i. Som helsefagarbeider er det veldig begrenset. Om du vil jobbe i pleien så start på sykehjem, der har du mindre sykepleier oppgaver kontra sykehus. Du blir heller ikke overlatt til deg selv som nyutdannet- du vil også få mer selvtilitt når du får mer erfaring Husk at du som sykepleier kan jobbe utenom somatisk pleie. Du kan til og med jobbe på skole. hilsen en som har gjort motsatt, blitt helsefagarbeider først, så sykepleier. Anonymkode: 22d79...a37 Ikke helt enig her. Som nyutdannet på sykehjem blir man gjerne satt helt alene på vakt, uten andre sykepleiere å konferere med. Det er veldig mye ansvar som sykepleier på sykehjem. Ville anbefalt å starte på sykehus der det alltid er flere å konferere med til en hver tid, og når man blir trygg i rollen som sykepleier kan man søke seg videre om man ikke trives på sykehus. Man kan selvfølgelig starte rett på sykehjem også, men da må man som regel finne ut av det meste selv. Anonymkode: 90325...9bc 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #7 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke helt enig her. Som nyutdannet på sykehjem blir man gjerne satt helt alene på vakt, uten andre sykepleiere å konferere med. Det er veldig mye ansvar som sykepleier på sykehjem. Ville anbefalt å starte på sykehus der det alltid er flere å konferere med til en hver tid, og når man blir trygg i rollen som sykepleier kan man søke seg videre om man ikke trives på sykehus. Man kan selvfølgelig starte rett på sykehjem også, men da må man som regel finne ut av det meste selv. Anonymkode: 90325...9bc Har tenkt det samme selv. Blir nok sykehus på meg når jeg er ferdig, om jeg velger å fullføre. Merket når jeg var i praksis på sykehjem at de hadde veldig mye ansvar iforhold til helsefagarbeidere. Sykepleien ble ringt med engang noen var dårlig osv, som da måtte avgjøre om det ble ambulanse/legevakt osv😳 Skremte meg litt, fulgte en ganske uerfaren sykeleier å, kan ha noe med det å gjøre, merket at hun ikke var trygg. Anonymkode: aef1b...ced 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #8 Del Skrevet 22. desember 2024 Fullføre. Det er 100 ganger lettere å få jobb i den stillingsprosenten man ønsker og omtrent hvor som helst vs helsefagarbeider. Anonymkode: d7415...3fe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #9 Del Skrevet 23. desember 2024 FULLFØR! Du er nesten ferdig med studiet.... Anonymkode: bb557...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kuleku Skrevet 27. desember 2024 #10 Del Skrevet 27. desember 2024 FULLFØR!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #11 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 10.01): Du fullfører. Du trenger ikke jobbe på sykehus når du er ferdig. Du har et hav å velge i. Som helsefagarbeider er det veldig begrenset. Om du vil jobbe i pleien så start på sykehjem, der har du mindre sykepleier oppgaver kontra sykehus. Du blir heller ikke overlatt til deg selv som nyutdannet- du vil også få mer selvtilitt når du får mer erfaring Husk at du som sykepleier kan jobbe utenom somatisk pleie. Du kan til og med jobbe på skole. hilsen en som har gjort motsatt, blitt helsefagarbeider først, så sykepleier. Anonymkode: 22d79...a37 Min opplevelse er motsatt. Da jeg jobbet på sykehjem fikk jeg ansvarsvakt (eneste Spl på jobb) samme dag som jeg fikk autorisasjon. Sykepleieroppgavene er det mange av og man er ofte eneste sykepleier på jobb. På sykehus er man blant andre sykepleiere hele tiden og har også sånn sett mindre Spl oppgaver. Anonymkode: b5a55...b33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
William_S Skrevet 28. desember 2024 #12 Del Skrevet 28. desember 2024 Her bør man bare bite tenna sammen og fullføre med mindre det er gode grunner for å ikke fullføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #13 Del Skrevet 29. desember 2024 Fullfør!❤️Dette klarer du! Anonymkode: ced28...3bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #14 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 9.53): Hei. Jeg vil bli enten sykepleiere eller helsefagarbeider. Går sykepleien nå, men helt ærlig føler det er et veldig stort ansvar, for stort til meg. Skal begynne på 3 året til høsten, men vet ikke om jeg vil fullføre. Ville dere fullført eller blitt lærling? Anonymkode: aef1b...ced Du fullfører og vurderer situasjonen når du har fullført. Avbryter du nå, kan du angre senere, og da er det langt vanskeligere å starte på igjen. Alle får en slik knekk i større eller mindre grad i løpet av studieløpet, det er normalt å føle på. Anonymkode: 783d2...25b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #15 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 9.53): Hei. Jeg vil bli enten sykepleiere eller helsefagarbeider. Går sykepleien nå, men helt ærlig føler det er et veldig stort ansvar, for stort til meg. Skal begynne på 3 året til høsten, men vet ikke om jeg vil fullføre. Ville dere fullført eller blitt lærling? Anonymkode: aef1b...ced Fullfør. Du vil aldri angre på det, men du vil kunne angre dersom du starter helsefag nå. Som jo da blir en lengre omvei for en dårligere utdanning. Selv om det kan hvile stort ansvar på sykepleierne, trenger det ikke å gjøre det. Du kan jobbe på en sykehusavdeling med 80% sykepleierdekning og god tilgang til leger. Sa forDe.es ansvaret mer jevnt. Skal du jobbe i kommunehelsetjenesten kan du søke på helsefagarbeider stillinger slik at du unngår like mye ansvar, men likevel får lønn som sykepleier. Det gjør egentlig jeg nå. Jeg jobber som nattevakt på en avdeling i en helseinstitusjon der en sykepleier går på topp og har hovedansvar for alle avdelingene. Jeg går i et vikariat for en helsefagarbeider. Anonymkode: d6cc7...ad5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #16 Del Skrevet 29. desember 2024 Hvis du føler det er feil så gjør du noe annet. Er vernepleier mer den veien du ønsker kanskje? Anonymkode: ec021...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå