AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #121 Del Skrevet 5 timer siden Kuttet min mor da jeg var 16. Jeg hater henne ikke, er ikke bitter eller sint på henne, men det er ikke rom for henne i livet mitt. Hun er psykisk ustabile og jeg vokste opp i ustabilt hjem og ble kasteball i systemet. Å være mor betyr ikke at barnet vil ha en i livet sitt som voksen. Jeg er selv mor og stemor og jeg prøver å være en trygg havn for barna. En de er trygg på og alltid skal kunne komme til. De søker meg for trøst, kos og kjærlighet. Og alt jeg kan håpe på er at jeg gjør en så god jobb at de ønsker å ha meg i livene sine når de blir voksen. Anonymkode: dc463...c6f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 5 timer siden #122 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har en venninne som har en ung voksen datter som ikke vil ha noe med moren å gjøre. Denne moren har prøvd å gjøre alt mulig for å oppnå kontakt med datteren, men datteren har blokkert henne alle mulige steder og vil ikke ha noe med henne å gjøre. Denne moren er nokså fritt talende uten å legge bånd på seg på seg når det gjelder å si noe hun mener. Det kan sikkert være sårende spesielt for nære familemedlemmer og barn å høre. Moren vet ikke akkurat hvorfor datteren har slått hånden av henne, og sier nå at hun er villig til å gjøre alt for gjenopprette kontakten. Mor gråter mye og er lei seg. Hun har nå senest skrevet brev til datteren om at hennes dør står alltid åpen for henne, og at hun så gjerne må komme på julaften. Men datteren svarer ikke. Godt mulig hun ikke har lest brevet en gang. Jeg synes det er så trist. Har villet snakke med datteren, men vet ikke om jeg skal blande meg. Hva tenker dere? Jeg har ikke kjent moren mer enn i 1 år, og datteren kjenner jeg ikke. Anonymkode: 7a584...9ee Skal ekstremt mye til for at barn kutter kontakt med sine foreldre så her er det nok langt mer enn det du ser i bunn 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #123 Del Skrevet 5 timer siden I begravelsen til min mor var det en ganske ny venninne av henne som holdt tale hvor hun hintet om at søstrene mine ikke burde ha kuttet kontakten, at det var slemt. Hun så min mor som en stakkarslig venninne. For oss var hun en mor som var ute etter å ødelegge oss. Anonymkode: 54e2e...e2f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #124 Del Skrevet 5 timer siden Når en datter har tatt et slik skritt og du har kjent mammaen i 1 år bør du holde deg langt unna. Du vet bare den ene versjonen, en datter gjør ikke slikt bare fordi mor er «frittalende» .. Anonymkode: 74ea4...56f 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #125 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor ikke, tenker du? Hva hvis jeg kunne snakke med datteren om hvor glad moren er i henne, at hun er stolt, og ønsker henne det beste. Hvor godt det kan være for begge å ha kontakt, selv om det også er vanskelig. At de begge trenger hverandre. At mor gjerne ikke er så flink til å uttrykke kjærlighet på den måten datteren skulle ønske, men at det kan gjøre oss godt å tenke og tro det beste. For jeg vet at moren elsker henne. Anonymkode: 7a584...9ee Har du ikke noe annet å bry deg om? Egen familie, en hobby, dyr eller noe. Dette er laaangt utenfor hva du har noe som helst med. Hadde jeg vært datteren så ville jeg blitt rasende om du hadde kontaktet meg. Anonymkode: 4eeaf...4b8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 5 timer siden #126 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor ikke, tenker du? Hva hvis jeg kunne snakke med datteren om hvor glad moren er i henne, at hun er stolt, og ønsker henne det beste. Hvor godt det kan være for begge å ha kontakt, selv om det også er vanskelig. At de begge trenger hverandre. At mor gjerne ikke er så flink til å uttrykke kjærlighet på den måten datteren skulle ønske, men at det kan gjøre oss godt å tenke og tro det beste. For jeg vet at moren elsker henne. Anonymkode: 7a584...9ee Hvorfor i all verden skal du det? Herregud, ikke bland deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 4 timer siden #127 Del Skrevet 4 timer siden Dette bør ikke du stikke nebbet borti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 4 timer siden #128 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å lese sånne ting sier meg igrunnen bare at det kan peke tilbake på dere selv. Ingen steder har jeg sagt at jeg skal blande meg. I hovedinnlegget spurte jeg til råds, og at jeg ikke visste. Ingenting om t jeg mente at jeg burde blande meg. Men jeg skrev at jeg synes det er trist, og det er det jo uansett grunn. … Anonymkode: 7a584...9ee Innlegget ditt er jo subjektivt. Du skriver en masse påstander om andres relasjon. Du tar mors ord for sannhet og tenker det er trist at datteren ikke «forstår bedre». NEI du er ikke uskyldig i svarene du får. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #129 Del Skrevet 4 timer siden Det er som regel alltid mor som får “skylda” i slike saker. Man ser jo dette i denne tråden også. Det må være noe galt med mor, liksom. Få snakker om voksne barn som har egne issues og straffer sine egne foreldre hardt (særlig mor) for alt de ikke har lykkes med i livet. Alt er mors feil, så klart. De straffer på den måten det rammer hardest, nemlig å kutte kontakten. Dette med å kutte ut egne foreldre har blitt en “greie”. Det har vært avisartikler om det i Danmark, som et nytt fenomen. Også Morgenbladet hadde en serie med artikler om dette fenomenet tidligere i år. Mye på You Tube også. Det er bare trist dersom slike ting “smitter” og normaliseres. Begge parter taper. Både foreldrene og de voksne barna. Og etter hvert barnebarna. Bare trist. Håper denne “trenden” går over snart. Anonymkode: e315c...2d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #130 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er som regel alltid mor som får “skylda” i slike saker. Man ser jo dette i denne tråden også. Det må være noe galt med mor, liksom. Få snakker om voksne barn som har egne issues og straffer sine egne foreldre hardt (særlig mor) for alt de ikke har lykkes med i livet. Alt er mors feil, så klart. De straffer på den måten det rammer hardest, nemlig å kutte kontakten. Dette med å kutte ut egne foreldre har blitt en “greie”. Det har vært avisartikler om det i Danmark, som et nytt fenomen. Også Morgenbladet hadde en serie med artikler om dette fenomenet tidligere i år. Mye på You Tube også. Det er bare trist dersom slike ting “smitter” og normaliseres. Begge parter taper. Både foreldrene og de voksne barna. Og etter hvert barnebarna. Bare trist. Håper denne “trenden” går over snart. Anonymkode: e315c...2d8 Har du lest de som svarer at de har kuttet kontakt med mor eller far i denne tråden og hvilke grunner som listes opp? Psykisk og fysisk vold, alvorlig rusproblematikk, psykisk uhelse som har gått ut over barna... Innlegget ditt er veldig malplassert sett opp mot dette, og ganske ufint og nedlatende også. Anonymkode: b17d7...d3b 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #131 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er som regel alltid mor som får “skylda” i slike saker. Man ser jo dette i denne tråden også. Det må være noe galt med mor, liksom. Få snakker om voksne barn som har egne issues og straffer sine egne foreldre hardt (særlig mor) for alt de ikke har lykkes med i livet. Alt er mors feil, så klart. De straffer på den måten det rammer hardest, nemlig å kutte kontakten. Dette med å kutte ut egne foreldre har blitt en “greie”. Det har vært avisartikler om det i Danmark, som et nytt fenomen. Også Morgenbladet hadde en serie med artikler om dette fenomenet tidligere i år. Mye på You Tube også. Det er bare trist dersom slike ting “smitter” og normaliseres. Begge parter taper. Både foreldrene og de voksne barna. Og etter hvert barnebarna. Bare trist. Håper denne “trenden” går over snart. Anonymkode: e315c...2d8 Du aner jo ikke hva du snakker om. Anonymkode: 4eeaf...4b8 1 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #132 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er som regel alltid mor som får “skylda” i slike saker. Man ser jo dette i denne tråden også. Det må være noe galt med mor, liksom. Få snakker om voksne barn som har egne issues og straffer sine egne foreldre hardt (særlig mor) for alt de ikke har lykkes med i livet. Alt er mors feil, så klart. De straffer på den måten det rammer hardest, nemlig å kutte kontakten. Dette med å kutte ut egne foreldre har blitt en “greie”. Det har vært avisartikler om det i Danmark, som et nytt fenomen. Også Morgenbladet hadde en serie med artikler om dette fenomenet tidligere i år. Mye på You Tube også. Det er bare trist dersom slike ting “smitter” og normaliseres. Begge parter taper. Både foreldrene og de voksne barna. Og etter hvert barnebarna. Bare trist. Håper denne “trenden” går over snart. Anonymkode: e315c...2d8 I følge mine tidligere terapeuter kan mine to diagnoser sees i sammenheng med at jeg har vokst opp med en svært streng og narsissistisk far. Diagnosene var ikke medfødt, men er typiske diagnoser som utvikles i ung alder pga dårlig hjemmemiljø. Tross dette har jeg lykkes med mye i livet; har fin mann og gode barn, bra utdannelse, god økonomi og et rikt liv. Men det er på tross av, og ikke på grunn av, min far. Anonymkode: 5e8af...4ee 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #133 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er som regel alltid mor som får “skylda” i slike saker. Man ser jo dette i denne tråden også. Det må være noe galt med mor, liksom. Få snakker om voksne barn som har egne issues og straffer sine egne foreldre hardt (særlig mor) for alt de ikke har lykkes med i livet. Alt er mors feil, så klart. De straffer på den måten det rammer hardest, nemlig å kutte kontakten. Dette med å kutte ut egne foreldre har blitt en “greie”. Det har vært avisartikler om det i Danmark, som et nytt fenomen. Også Morgenbladet hadde en serie med artikler om dette fenomenet tidligere i år. Mye på You Tube også. Det er bare trist dersom slike ting “smitter” og normaliseres. Begge parter taper. Både foreldrene og de voksne barna. Og etter hvert barnebarna. Bare trist. Håper denne “trenden” går over snart. Anonymkode: e315c...2d8 Det er ekstremt mye giftighet i relasjonene i tidligere generasjoner. Nåtidens generasjon forsøker å finne løsninger, prate med sine foreldre etc, men når dette ikke er nok til å bryte giftige mønster, er det klart at det er naturlig å minimere kontakt. Eller kutte helt. Og hvis du leser deg opp på feltet, så er viser det veldig tydelig at det er foreldrenes oppførsel og reaksjonsmønster i oppvekst og voksen alder som er avgjørende faktor for at de blir kuttet ut. Anonymkode: 29547...fbb 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 4 timer siden #134 Del Skrevet 4 timer siden (endret) ... Endret 4 timer siden av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #135 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hjelpes! Har du ikke vært utsatt for manipulerende mennesker før? Anonymkode: 94fda...0f3 Jo, jeg har det. Jeg er klar over at det er mangt man ikke vet. Anonymkode: 7a584...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #136 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er som regel alltid mor som får “skylda” i slike saker. Man ser jo dette i denne tråden også. Det må være noe galt med mor, liksom. Få snakker om voksne barn som har egne issues og straffer sine egne foreldre hardt (særlig mor) for alt de ikke har lykkes med i livet. Alt er mors feil, så klart. De straffer på den måten det rammer hardest, nemlig å kutte kontakten. Dette med å kutte ut egne foreldre har blitt en “greie”. Det har vært avisartikler om det i Danmark, som et nytt fenomen. Også Morgenbladet hadde en serie med artikler om dette fenomenet tidligere i år. Mye på You Tube også. Det er bare trist dersom slike ting “smitter” og normaliseres. Begge parter taper. Både foreldrene og de voksne barna. Og etter hvert barnebarna. Bare trist. Håper denne “trenden” går over snart. Anonymkode: e315c...2d8 Jeg kan godt ta med far også om du vil det. Tok kun med mor da det var mor som var tema i hi. Helt med han for jeg brøt med mor… Anonymkode: 6286b...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #137 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har en venninne som har en ung voksen datter som ikke vil ha noe med moren å gjøre. Denne moren har prøvd å gjøre alt mulig for å oppnå kontakt med datteren, men datteren har blokkert henne alle mulige steder og vil ikke ha noe med henne å gjøre. Denne moren er nokså fritt talende uten å legge bånd på seg på seg når det gjelder å si noe hun mener. Det kan sikkert være sårende spesielt for nære familemedlemmer og barn å høre. Moren vet ikke akkurat hvorfor datteren har slått hånden av henne, og sier nå at hun er villig til å gjøre alt for gjenopprette kontakten. Mor gråter mye og er lei seg. Hun har nå senest skrevet brev til datteren om at hennes dør står alltid åpen for henne, og at hun så gjerne må komme på julaften. Men datteren svarer ikke. Godt mulig hun ikke har lest brevet en gang. Jeg synes det er så trist. Har villet snakke med datteren, men vet ikke om jeg skal blande meg. Hva tenker dere? Jeg har ikke kjent moren mer enn i 1 år, og datteren kjenner jeg ikke. Anonymkode: 7a584...9ee Der er nok en grunn datteren har gått no kontakt. Så du bør ikke blande deg inn. Anonymkode: 4bec4...3d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #138 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er ekstremt mye giftighet i relasjonene i tidligere generasjoner. Nåtidens generasjon forsøker å finne løsninger, prate med sine foreldre etc, men når dette ikke er nok til å bryte giftige mønster, er det klart at det er naturlig å minimere kontakt. Eller kutte helt. Og hvis du leser deg opp på feltet, så er viser det veldig tydelig at det er foreldrenes oppførsel og reaksjonsmønster i oppvekst og voksen alder som er avgjørende faktor for at de blir kuttet ut. Anonymkode: 29547...fbb Helt klart!! Dette er spot on! Om deres reaksjon og oppførsel mot og for meg i voksen alder hadde reflektert det jeg kom til de med, så hadde jeg kunne se bort fra alt som skjedde i oppveksten. Men når de svarte med å anklage meg for både det ene og det andre og gjør meg til den store stygge ulven og de til offeret, så må jeg faktisk tenke på min helse først og fremst! Jeg bryter med det også alle generasjoner med traumer! Anonymkode: 6286b...9c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 4 timer siden #139 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er som regel alltid mor som får “skylda” i slike saker. Man ser jo dette i denne tråden også. Det må være noe galt med mor, liksom. Få snakker om voksne barn som har egne issues og straffer sine egne foreldre hardt (særlig mor) for alt de ikke har lykkes med i livet. Alt er mors feil, så klart. De straffer på den måten det rammer hardest, nemlig å kutte kontakten. Dette med å kutte ut egne foreldre har blitt en “greie”. Det har vært avisartikler om det i Danmark, som et nytt fenomen. Også Morgenbladet hadde en serie med artikler om dette fenomenet tidligere i år. Mye på You Tube også. Det er bare trist dersom slike ting “smitter” og normaliseres. Begge parter taper. Både foreldrene og de voksne barna. Og etter hvert barnebarna. Bare trist. Håper denne “trenden” går over snart. Anonymkode: e315c...2d8 Det gjorde veldig vondt å lese fordi det var noe min mor alltid pleide å si til meg. At jeg straffet henne fordi jeg bare feilet i livet, at det er noe alvorlig galt med meg og at hun skammer seg over meg. Ikke tar hun ansvar for alle de gangene hun har truet med å ta livet av oss alle, alle de gangene hun har skreket meg opp i ansiktet med alle de mest forferdelige tingene, alle de gangene jeg tryglet om at vi kunne prøve terapi så vi kunne snakke bedre sammen og hvor grusom jeg var som våget å kritisere henne. Jeg.. shit.. kjenner tårene komme nå.. Jeg har hørt det så ufattelig mange ganger.. så ufattelig mange ganger og det sitter så hardt i meg.. det var så tungt å kutte kontakten, men jeg trenger noen som er positive i livet mitt, som ikke skriker til meg, som tror på meg og som støtter meg, en som er stolt av meg. Og.. noen som tar ansvar når de sårer meg og lar meg være lei meg.. ikke en som bare skriker til meg. 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 4 timer siden #140 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dem er veldig flink til å legge skylt på andre enn seg selv. Jeg er stolt av deg. Sett deg selv først og gjør det beste med de korta du fikk utdelt. Vis henne at du har det veldig bra i ditt liv og at du ikke trenger henne. Anonymkode: 4284e...6fd Tusen takk for fint svar! Jeg jobber med saken, men det er mye, mye, mye vondt som skal til overflaten. Det blir en lang vei, men for første gang har jeg troen på fremtiden ❤️ NiceOrNothing skrev (10 timer siden): Vil bare gi deg en virituell klem og sende styrke din vei❤️ . Du har gjort det rette, ta godt vare på deg selv ❤️ Tusen takk! Jeg føler at jeg har gjort det rette ja, føler at jeg endelig kan ha et liv, ta mine egne avgjørelser, kan feile og lære, kan leve et liv og bygge meg selv opp til det jeg ønsker å være. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå