AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Jeg har en venninne som har en ung voksen datter som ikke vil ha noe med moren å gjøre. Denne moren har prøvd å gjøre alt mulig for å oppnå kontakt med datteren, men datteren har blokkert henne alle mulige steder og vil ikke ha noe med henne å gjøre. Denne moren er nokså fritt talende uten å legge bånd på seg på seg når det gjelder å si noe hun mener. Det kan sikkert være sårende spesielt for nære familemedlemmer og barn å høre. Moren vet ikke akkurat hvorfor datteren har slått hånden av henne, og sier nå at hun er villig til å gjøre alt for gjenopprette kontakten. Mor gråter mye og er lei seg. Hun har nå senest skrevet brev til datteren om at hennes dør står alltid åpen for henne, og at hun så gjerne må komme på julaften. Men datteren svarer ikke. Godt mulig hun ikke har lest brevet en gang. Jeg synes det er så trist. Har villet snakke med datteren, men vet ikke om jeg skal blande meg. Hva tenker dere? Jeg har ikke kjent moren mer enn i 1 år, og datteren kjenner jeg ikke. Anonymkode: 7a584...9ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Populært innlegg #2 Del Skrevet 10 timer siden Du skal selvfølgelig ikke blande deg. Anonymkode: 90c3b...108 79 2 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en venninne som har en ung voksen datter som ikke vil ha noe med moren å gjøre. Denne moren har prøvd å gjøre alt mulig for å oppnå kontakt med datteren, men datteren har blokkert henne alle mulige steder og vil ikke ha noe med henne å gjøre. Denne moren er nokså fritt talende uten å legge bånd på seg på seg når det gjelder å si noe hun mener. Det kan sikkert være sårende spesielt for nære familemedlemmer og barn å høre. Moren vet ikke akkurat hvorfor datteren har slått hånden av henne, og sier nå at hun er villig til å gjøre alt for gjenopprette kontakten. Mor gråter mye og er lei seg. Hun har nå senest skrevet brev til datteren om at hennes dør står alltid åpen for henne, og at hun så gjerne må komme på julaften. Men datteren svarer ikke. Godt mulig hun ikke har lest brevet en gang. Jeg synes det er så trist. Har villet snakke med datteren, men vet ikke om jeg skal blande meg. Hva tenker dere? Jeg har ikke kjent moren mer enn i 1 år, og datteren kjenner jeg ikke. Anonymkode: 7a584...9ee Du har hørt en side av saken - det vil si at du egentlig vet nada. Hold deg unna saken. Anonymkode: a8477...6cd 40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Du har ikke noe med det å gjøre, det er jo en grunn til at datteren ikke vil ha noe med din venninne å gjøre. Det er mellom de to. 15 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Jeg synes ikke du skal snakke med datteren. Hvis noen skal gjøre det, må det være noen som kjenner begge og som begge har en god relasjon med, tenker jeg Anonymkode: 2338b...515 15 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Populært innlegg #6 Del Skrevet 10 timer siden Moren vet nok hvorfor, men forteller det ikke til deg Anonymkode: 8b3f0...546 41 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Ikke bland deg. More kan ha borderline og prøver seg å pushe grenser nå i julen. Det er noen ganger det er foreldrene som er de som skaper trøbbel og ikke de unge voksne. De unge voksne må få lov til å skjerme seg mot ustabile familiemedlemmer. Kanskje grensen er nådd og konsekvenser må føles. Anonymkode: f4eaf...c0a 19 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skal selvfølgelig ikke blande deg. Anonymkode: 90c3b...108 Hvorfor ikke, tenker du? Hva hvis jeg kunne snakke med datteren om hvor glad moren er i henne, at hun er stolt, og ønsker henne det beste. Hvor godt det kan være for begge å ha kontakt, selv om det også er vanskelig. At de begge trenger hverandre. At mor gjerne ikke er så flink til å uttrykke kjærlighet på den måten datteren skulle ønske, men at det kan gjøre oss godt å tenke og tro det beste. For jeg vet at moren elsker henne. Anonymkode: 7a584...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Populært innlegg #9 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har villet snakke med datteren, men vet ikke om jeg skal blande meg. Hva tenker dere? Jeg har ikke kjent moren mer enn i 1 år, og datteren kjenner jeg ikke. Anonymkode: 7a584...9ee Ikke bare er mora vanskelig men den nye venninna hennes er ikke noe bedre. Anonymkode: 83870...d87 43 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har en venninne som har en ung voksen datter som ikke vil ha noe med moren å gjøre. Denne moren har prøvd å gjøre alt mulig for å oppnå kontakt med datteren, Moren vet ikke akkurat hvorfor datteren har slått hånden av henne, og sier nå at hun er villig til å gjøre alt for gjenopprette kontakten. Mor gråter mye og er lei seg. Hun har nå senest skrevet brev til datteren om at hennes dør står alltid åpen for henne, og at hun så gjerne må komme på julaften. Men datteren svarer ikke. Godt mulig hun ikke har lest brevet en gang. Jeg synes det er så trist. Har villet snakke med datteren, men vet ikke om jeg skal blande meg. Hva tenker dere? Jeg har ikke kjent moren mer enn i 1 år, og datteren kjenner jeg ikke. Anonymkode: 7a584...9ee Jeg tror moren ikke forteller deg hele sannheten og spiller deg ut på følelsene dine. Anonymkode: f4eaf...c0a 21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Populært innlegg #11 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke, tenker du? Hva hvis jeg kunne snakke med datteren om hvor glad moren er i henne, at hun er stolt, og ønsker henne det beste. Hvor godt det kan være for begge å ha kontakt, selv om det også er vanskelig. At de begge trenger hverandre. At mor gjerne ikke er så flink til å uttrykke kjærlighet på den måten datteren skulle ønske, men at det kan gjøre oss godt å tenke og tro det beste. For jeg vet at moren elsker henne. Anonymkode: 7a584...9ee Nå har jeg kuttet ut begge mine foreldre. Folk vet ikke grunnen. Og jeg hadde klikket, og blitt så forbanna hadde noen kommet til meg som du ønsker. For begge mine foreldre utsatte meg for virkelig grusomme ting. Men til sine venner satt og mamma og gråt, sa hun elsket meg, savnet meg, og kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke ville ha noe med henne å gjøre. Anonymkode: 75145...33e 47 22 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke bare er mora vanskelig men den nye venninna hennes er ikke noe bedre. Anonymkode: 83870...d87 Enig. Det er så totalt ute og skulle blande seg inn i den familien🙄 Ved å tro at man da er «snill» utleverer man mer enn man selv er i stand til å forstå. Sitt stille du, ta. Dett har du INGENTING med. 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 10 timer siden #13 Del Skrevet 10 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor ikke, tenker du? Hva hvis jeg kunne snakke med datteren om hvor glad moren er i henne, at hun er stolt, og ønsker henne det beste. Hvor godt det kan være for begge å ha kontakt, selv om det også er vanskelig. At de begge trenger hverandre. At mor gjerne ikke er så flink til å uttrykke kjærlighet på den måten datteren skulle ønske, men at det kan gjøre oss godt å tenke og tro det beste. For jeg vet at moren elsker henne. Anonymkode: 7a584...9ee Fordi det er ikke relevant ovenfor datteren som har en grunn, du har kunn fått en side av saken. Det er garantert mer som ligger bak enn mors manglende kommunikasjon av kjærlighet for datteren. Og din jobb er ikke å være megler for noen du ikke kjenner godt! Endret 10 timer siden av mereo 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 10 timer siden #14 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor ikke, tenker du? Hva hvis jeg kunne snakke med datteren om hvor glad moren er i henne, at hun er stolt, og ønsker henne det beste. Hvor godt det kan være for begge å ha kontakt, selv om det også er vanskelig. At de begge trenger hverandre. At mor gjerne ikke er så flink til å uttrykke kjærlighet på den måten datteren skulle ønske, men at det kan gjøre oss godt å tenke og tro det beste. For jeg vet at moren elsker henne. Anonymkode: 7a584...9ee Kjærlighet vises i handling og ikke bare ord. Her er det mye du ikke vet og er enig i de som sier du ikke skal bry deg, det må noen som kjenner begge gjøre. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden "Denne moren er nokså fritt talende uten å legge bånd på seg på seg når det gjelder å si noe hun mener. Det kan sikkert være sårende spesielt for nære familemedlemmer og barn å høre."- skriver TS. Jeg kan se for meg hva slags person dette er snakk om. Jeg tipper at datteren har brent alle broer med meget god grunn. Du som bare har kjent denne dama i ett år skal ikke blande deg inn. Sannsynligvis kommer du til å oppdage ting ved henne som kommer til å sette spørsmålstegn ved deres vennskap. Anonymkode: 8e140...278 32 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Del Skrevet 10 timer siden Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Du kan ikke blande deg. Jenta har absolutt ingen grunn til å høre på deg. Du kjenner jo knapt mora engang Anonymkode: 251fd...17d 17 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Del Skrevet 10 timer siden For du vet ikke hvem moren er enda. Du kjenner henne ikke godt nok. Svigermor mi er verdens hyggeligste hun å til folk som ikke kjenner henne. Helt til du har en annen mening en henne. Da bryter helvetet løs. Verst for oss som er familiemedlemmer. Vi brøt kontakten. Ingen som er bra nok til henne lell. Snakker veldig nedlatende om alle. Hun er en narsissist. Hun har noen få venner som hun har klart å manipulere. Resten holder seg langt unna. Anonymkode: 4284e...6fd 10 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Moren vet nok hvorfor, men forteller det ikke til deg Anonymkode: 8b3f0...546 Tror du? Hun sier hun vet at hun har sagt ting hun ikke skulle sagt, men skjønner ikke at hun har sagt eller gjort noe som har kunnet stødt datteren vekk AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke bland deg. More kan ha borderline og prøver seg å pushe grenser nå i julen. Det er noen ganger det er foreldrene som er de som skaper trøbbel og ikke de unge voksne. De unge voksne må få lov til å skjerme seg mot ustabile familiemedlemmer. Kanskje grensen er nådd og konsekvenser må føles. Anonymkode: f4eaf...c0a Ja, det er jeg enig i.Men synes det er så trist og bortkastet tid at begge skal være triste og savne hverandre. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke bare er mora vanskelig men den nye venninna hennes er ikke noe bedre. Anonymkode: 83870...d87 Synd at du tenker. Jeg vil bare det beste i hvert fall. Jeg skal ikke blande meg, da jeg ikke vet. Anonymkode: 7a584...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #19 Del Skrevet 10 timer siden Jeg vil tru denne venninnen din er én narsissist og du er hennes ape no. Hold deg unna. Anonymkode: 4284e...6fd 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor ikke, tenker du? Hva hvis jeg kunne snakke med datteren om hvor glad moren er i henne, at hun er stolt, og ønsker henne det beste. Hvor godt det kan være for begge å ha kontakt, selv om det også er vanskelig. At de begge trenger hverandre. At mor gjerne ikke er så flink til å uttrykke kjærlighet på den måten datteren skulle ønske, men at det kan gjøre oss godt å tenke og tro det beste. For jeg vet at moren elsker henne. Anonymkode: 7a584...9ee Fordi det at du beskriver moren som 'noe frittalende' og 'kan nok virke sårende' tilsier at hun etter all sannsynlighet har vært mer enn 'noe frittalende' overfor sin datter, og at datteren nok har hatt god grunn til å kutte kontakten med sin mor. Barn kutter kontakten med sine foreldre av to grunner: - Foreldrene har oppført seg så dårlig - kategori mishandling psykisk eller fysisk - at det ikke er helsemessig forsvarlig å ha kontakt med sine foreldre. - Ungene er så dårlige mennesker at det i sum er best for foreldrene at de ikke har kontakt, selv om kontakten ble brutt av barnas egoistiske årsaker. Anonymkode: 63ae1...855 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå