AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #41 Del Skrevet 6 timer siden Tusen takk for støtten, alle som har svart. Jeg må finne en måte å snakke med han om dette på, for som en av dere skrev rett over her, så kan jeg ikke gnage på dette i lang tid, det spiser en opp. Vi har bare vært sammen et par år, og har ikke lært oss å snakke skikkelig sammen enda. Jeg har prøvd flere ganger, men for han er det uvant med disse samtalene hvor man er ærlig og forteller hva man reagerer på eller ønsker endringer på. Det har vært mye som har gnaget for min del helt fra starten i forholdet, som jeg har prøvd å snakke med han om, uten at noen endringer skjer. Jeg har egentlig lett for å snakke med folk og være åpen og ærlig, men med han her er det vanskelig fordi han ikke bidrar så mye i samtalene selv. Han lytter og tar tilsynelatende imot, men sier ikke så mye selv. Og da stopper det opp for meg også. Jeg er ikke klar til å gi opp helt enda, men jeg skjønner at vi har en stor jobb foran oss i forhold til å øve på kommunikasjon. Anonymkode: a80af...d8e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #42 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har bare vært sammen et par år, og har ikke lært oss å snakke skikkelig sammen enda. Jeg har prøvd flere ganger, men for han er det uvant med disse samtalene hvor man er ærlig og forteller hva man reagerer på eller ønsker endringer på. Det har vært mye som har gnaget for min del helt fra starten i forholdet, som jeg har prøvd å snakke med han om, uten at noen endringer skjer Dere har vært sammen ETT PAR ÅR OG har ikke lært å snakke sammen?? Beklager for å være den som sier det til deg, men dette er jo en drittfyr som gjør som han vil. Anonymkode: d9274...78c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 6 timer siden #43 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Ja jeg sitter med blandede følelser her, pga både det ene og det andre. Men jeg vil jo ikke være utakknemlig og si noe heller. Kan hende han betaler noe av utgiftene jeg ser for meg at jeg får her, men det kom ikke frem ved gaveoverlevering iallefall. Vet bare ikke helt hvordan jeg skal løse det, hvordan jeg kan få sagt fra om at jeg er redd dette fører til at den romantiske 40-årsturen jeg har så veldig lyst til at vi skal få til, nå utgår, og hvor leit jeg syns det er. Eller skal man bare holde sånt inne i seg, fordi man skal bli glad og vise takknemlig for gaver man får? Jeg syns han har vært selvopptatt på flere områder ellers også, han tenker mest på hva han vil gjøre generelt sett, og ikke på hva jeg vil gjøre. De gangene jeg har ønsket å ha han med på noe som er viktig for meg, har han sagt nei, og kommet med en eller annen unnskyldning. Jeg vet ikke hvordan jeg kan få snakket med han om dette uten at det blir dårlig stemning.. men dette føles litt uggent, og det er en vond følelse å ha etter å ha fått en julegave han har gledet seg til å gi. Anonymkode: a80af...d8e Kan du ikke si at du er litt usikker på den turen grunnet økonomi? «Som vi har snakket om før så har jeg jo tenkt å gjennomføre den turen til xxxxx i løpet av året». Kanskje ikke fokusere for mye på at det er tenkt at han også skal. For det blir litt det samme her hvis du ønsker deg den turen, men han må bruke egne penger på noe du ønsker. Det er uansett litt sært av han å forvente at du skal betale egne flybilletter og måltider. Da er det en tur man bør ha avklart på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #44 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja det kan hende jeg sier at jeg heller vil bo på hotell, f.eks. Men det er ikke det som er hovedpoenget her, det er jo at denne gaven totalt sett blir ganske dyr for oss begge, og at det derfor mest sannsynlig utelukker den 40-års turen jeg så lenge har drømt om at vi skal få til. Det viser at han gir blaffen i hva jeg så inderlig har lyst til, når han velger å gi meg denne gaven. Ja vi må jo snakke sammen om flere ting, og jeg har allerede prøvd det flere ganger, men ingen endring skjer. Akkurat dette er det veldig vanskelig å ta opp, siden dette er en gave, og gaver skal man jo bli glad for. Anonymkode: a80af...d8e Men hva tenker du selv? Tenker du at opplevelsen er til deg? Er denne opplevelsen noe du liker, noe typisk deg, eller lignende? Er det noe dere har snakket om at dere vil, noe han vil? Jeg spør, fordi hvis det er ganske åpenbart at denne gaven er til "ham selv", så er det enklere å ta det opp. Og hvis det ikke er det, så kan du "bytte den". Det er lov å "bytte gavene sine" tross alt. De fleste er åpne for det. Anonymkode: 81a74...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #45 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva tenker du selv? Tenker du at opplevelsen er til deg? Er denne opplevelsen noe du liker, noe typisk deg, eller lignende? Er det noe dere har snakket om at dere vil, noe han vil? Jeg spør, fordi hvis det er ganske åpenbart at denne gaven er til "ham selv", så er det enklere å ta det opp. Og hvis det ikke er det, så kan du "bytte den". Det er lov å "bytte gavene sine" tross alt. De fleste er åpne for det. Anonymkode: 81a74...e7c Det er ikke helt svart/hvitt, det er det som gjør det så vanskelig. Nei, totalen av dette er ikke helt i min gate, men det vet ikke han. Han tror nok at jeg også ville likt denne opplevelsen. Men jeg ville mye heller valgt noe annet, når vi først skulle gjøre noe sammen. Vennene hans vet han at jeg gjerne vil bli bedre kjent med, men det er jo likevel ikke såå viktig for meg at jeg syns det er verdt at det utelukker 40-års turen jeg har drømt om. Men det er litt gråsone, hele greia. Vi har ikke snakket om dette på forhånd i det hele tatt, nei. Det er ikke noe han har sagt at han vil heller, han har bestemt dette sammen med vennene sine, som også vil ha denne opplevelsen. Så jeg henger egentlig bare med som «dama til» her. Selve opplevelsen er kjøpt og betalt, og er ikke refunderbar, dessverre. Anonymkode: a80af...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #46 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi har bare vært sammen et par år, og har ikke lært oss å snakke skikkelig sammen enda. Jeg har prøvd flere ganger, men for han er det uvant med disse samtalene hvor man er ærlig og forteller hva man reagerer på eller ønsker endringer på. Det er på tide å innse at dette ikke er et godt forhold. Anonymkode: 22779...816 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #47 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er ikke klar til å gi opp helt enda, men jeg skjønner at vi har en stor jobb foran oss i forhold til å øve på kommunikasjon. Anonymkode: a80af...d8e Virkelig? Du er snart 40 og du mener det bare er å jobbe med saken så blir forholdet bedre? Har du opplevd det før, at du har fått en mann til å bli en bedre person og så har dere fått et godt forhold som har vart så lenge du ønsket det? Anonymkode: 22779...816 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #48 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Virkelig? Du er snart 40 og du mener det bare er å jobbe med saken så blir forholdet bedre? Har du opplevd det før, at du har fått en mann til å bli en bedre person og så har dere fått et godt forhold som har vart så lenge du ønsket det? Anonymkode: 22779...816 Jeg mener mange gir opp for lett i forholdene de er i. Litt uenigheter, så får folk hvert til sitt. Men forhold må jo jobbes med. Det er jo mye bra i forholdet også, selv om flere ting gnager og selv om jeg skulle ønske mye var annerledes. Men på et punkt må jeg vel innse at det ikke fungerer, hvis ikke noe endrer seg i positiv retning. Ofte kan jeg føle på at jeg er for kravstor, men innerst inne vet jeg at vi alle har viktige behov i nære relasjoner, og flere av mine blir ikke møtt, foreløpig iallefall. Så vi får se da, hva den nærmeste tiden bringer.. Anonymkode: a80af...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #49 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke helt svart/hvitt, det er det som gjør det så vanskelig. Nei, totalen av dette er ikke helt i min gate, men det vet ikke han. Han tror nok at jeg også ville likt denne opplevelsen. Men jeg ville mye heller valgt noe annet, når vi først skulle gjøre noe sammen. Vennene hans vet han at jeg gjerne vil bli bedre kjent med, men det er jo likevel ikke såå viktig for meg at jeg syns det er verdt at det utelukker 40-års turen jeg har drømt om. Men det er litt gråsone, hele greia. Vi har ikke snakket om dette på forhånd i det hele tatt, nei. Det er ikke noe han har sagt at han vil heller, han har bestemt dette sammen med vennene sine, som også vil ha denne opplevelsen. Så jeg henger egentlig bare med som «dama til» her. Selve opplevelsen er kjøpt og betalt, og er ikke refunderbar, dessverre. Anonymkode: a80af...d8e Seriøst? Neim dette blir for dårlig. Jeg hadde faktisk vært litt sint. Dette er ganske opplagt diskusjonsgrunn. Han har ikke kjøpt gave til deg. Han har brukt bursdagen din som påskudd. Ikke at du trenger å si DET, men jeg hadde ikke giddet å la dette gå. I tillegg, ikke refunderbar og dere har ikke engang snakket om at dette er noe dere vil? Det stinker av gaven hans jo mer jeg leser. Sorry. Jeg hadde vært forbanna. Synes det er rart at du har vært med ham i 2 år når det har vært vanskelig like lenge. Anonymkode: 81a74...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #50 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mener mange gir opp for lett i forholdene de er i. Litt uenigheter, så får folk hvert til sitt. Anonymkode: a80af...d8e Dette er jeg uenig i. Føler mer det har blitt sånn liksom-sannhet folk finner på. Sannheten er jo at folk holder sammen ganske lenge etter at det er dødt eller ikke funker. Du kan jo ikke fortsette "av prinsipp". Dette forholdet har jo åpenbart aldri vært noen høydare, og det skal det faktisk være i begynnelsen, samtidig som man er helt avhengig av å ha en partner som strekker seg for en. Anonymkode: 81a74...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 5 timer siden #51 Del Skrevet 5 timer siden Er det billetter til ski-vm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #52 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg mener mange gir opp for lett i forholdene de er i. Litt uenigheter, så får folk hvert til sitt. Men forhold må jo jobbes med. Det er jo mye bra i forholdet også, selv om flere ting gnager og selv om jeg skulle ønske mye var annerledes. Men på et punkt må jeg vel innse at det ikke fungerer, hvis ikke noe endrer seg i positiv retning. Ofte kan jeg føle på at jeg er for kravstor, men innerst inne vet jeg at vi alle har viktige behov i nære relasjoner, og flere av mine blir ikke møtt, foreløpig iallefall. Så vi får se da, hva den nærmeste tiden bringer.. Anonymkode: a80af...d8e For all del, meninger har du jo lov å ha. Men med mindre meningene dine er solid fundert i erfaring/forskning, så ser jeg ikke helt hvorfor man skulle støtte deg i meningene dine. Det sagt, da jeg leste HI så tenkte jeg at her er det snakk om en dame som er like kontrollerende som jeg pleide å være. Gaver skal være slik og sånn, eller så har jeg rett til å bli skuffet, etc etc etc. Det falt meg ikke inn at jeg kunne være for kontrollerende for at forholdet kunne trives. Vel, kjæresten min sa fra, og jeg jobbet med meg selv, og etterhvert har jeg fått et bedre liv, et bedre forhold, og bedre mann (selv om det er samme mann). Vet at det er en dame som heter Laura Doyle som skriver bøker om en litt lignende prosess som den jeg var gjennom, selv om jeg ikke har lest bøkene hennes selv. Så du kan kanskje gi deg selv en slik bok til jul? Empowered wife, heter den de snakker om. Hvordan kan en kvinne endre en mann ved å endre seg selv. Anonymkode: 22779...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #53 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For all del, meninger har du jo lov å ha. Men med mindre meningene dine er solid fundert i erfaring/forskning, så ser jeg ikke helt hvorfor man skulle støtte deg i meningene dine. Det sagt, da jeg leste HI så tenkte jeg at her er det snakk om en dame som er like kontrollerende som jeg pleide å være. Gaver skal være slik og sånn, eller så har jeg rett til å bli skuffet, etc etc etc. Det falt meg ikke inn at jeg kunne være for kontrollerende for at forholdet kunne trives. Vel, kjæresten min sa fra, og jeg jobbet med meg selv, og etterhvert har jeg fått et bedre liv, et bedre forhold, og bedre mann (selv om det er samme mann). Vet at det er en dame som heter Laura Doyle som skriver bøker om en litt lignende prosess som den jeg var gjennom, selv om jeg ikke har lest bøkene hennes selv. Så du kan kanskje gi deg selv en slik bok til jul? Empowered wife, heter den de snakker om. Hvordan kan en kvinne endre en mann ved å endre seg selv. Anonymkode: 22779...816 Har du lest flere av innleggene ts har skrevet? Anonymkode: 81a74...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #54 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du lest flere av innleggene ts har skrevet? Anonymkode: 81a74...e7c Ja, jeg har lest alle. Anonymkode: 22779...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #55 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har lest alle. Anonymkode: 22779...816 Og du mener ts fremstår som kontrollerende? Anonymkode: 81a74...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #56 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du lest flere av innleggene ts har skrevet? Anonymkode: 81a74...e7c Har nå også lest ditt… Må jo si jeg ikke forstår dere som gidder å diskutere og bråke og lage drama. Det er i alle fall utmattende og fører ingenting godt med seg. Anonymkode: 22779...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #57 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og du mener ts fremstår som kontrollerende? Anonymkode: 81a74...e7c Nei. Jeg skrev jo at det er på tide å innse at forholdet ikke fører noe godt med seg. Det var først da trådstarter sa hun ikke ville gi opp, at jeg skrev det om HI og meg selv og mitt eget forhold og Laura Doyle. Tenker du får lese alt i sammenheng fremfor å bare stille nye og nye spørsmål. Anonymkode: 22779...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #58 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har nå også lest ditt… Må jo si jeg ikke forstår dere som gidder å diskutere og bråke og lage drama. Det er i alle fall utmattende og fører ingenting godt med seg. Anonymkode: 22779...816 Lage drama? Jeg regner med det hadde blitt drama hvis jeg bestilte en tur til kjæresten min hvor han måtte overnatte hos mine venner og bli med på en opplevelse som jeg ville på med vennene mine, ja. Og late som det var min bursdagsoppgave. Kommunikasjon er alfa og omega i et forhold, og det får de ikke til. Men selvfølgelig, alle andre er dramaqueens bortsett fra pick me-girls. Anonymkode: 81a74...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #59 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Jeg skrev jo at det er på tide å innse at forholdet ikke fører noe godt med seg. Det var først da trådstarter sa hun ikke ville gi opp, at jeg skrev det om HI og meg selv og mitt eget forhold og Laura Doyle. Tenker du får lese alt i sammenheng fremfor å bare stille nye og nye spørsmål. Anonymkode: 22779...816 Leser ikke ab-er i sammenheng. Inkluderer meg selv. Anonymkode: 81a74...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #60 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lage drama? Jeg regner med det hadde blitt drama hvis jeg bestilte en tur til kjæresten min hvor han måtte overnatte hos mine venner og bli med på en opplevelse som jeg ville på med vennene mine, ja. Og late som det var min bursdagsoppgave. Kommunikasjon er alfa og omega i et forhold, og det får de ikke til. Men selvfølgelig, alle andre er dramaqueens bortsett fra pick me-girls. Anonymkode: 81a74...e7c Nei, kommunikasjon er IKKE alfa og omega i et forhold. En av de absolutt viktigste ingrediensene i et forhold er å vite når man bør lukke munnen og holde ting inni seg. Jeg er slett ingen pickmeisha (som er det riktige ordet), bare fordi jeg ikke lager drama og baluba omkring alt mulig, men det får du nå tenke hva du vil om. Anonymkode: 22779...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå