AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #21 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har fått en opplevelse i gave, men må betale egne flybilletter, og det blir flere restaurantbesøk denne helgen hvor jeg betaler egen mat, derav én ekstra dyr restaurant. Det er opplevelsen jeg har fått i gave, ikke alle andre utgifter, så vi begge kommer til å bruke en del penger. Vi skal bo hos hans venner, så boutgifter slipper vi. Samtidig har han lagt dette til rundt omkring den tiden vi hadde tenkt at en utenlandstur kunne vært aktuell. Vi skal være sammen med de vi skal bo hos hele helgen, jeg kjenner de ikke så godt, har bare såvidt møtt de. Dette er ikke en gave til DEG. Det er noe HAN kan like og så kamuflerer han det som en gave. Bruke masse penger og bo hos folk du ikke engang kjenner? Hadde ALDRI gidda et sånt opplegg Anonymkode: db15d...9fa 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #22 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Syns det er litt dumt å gi en tur noen må betale for selv i gave. Anonymkode: 21038...216 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spesiell gave, må jeg si. Å få en gave som man selv må bruke masse penger og hele ferien for å kunne gjennomføre er ikke noe jeg hadde blitt særlig glad for. Anonymkode: db15d...9fa Jeg er opplært til hjemmefra, spesielt fra min mor, at man aldri gir gaver som påfører mottaker utgifter. Og dette har hun presisert de gangene jeg f.eks som fattig student fikk eks flybilletter til London (juhu!) som jo medførte et ras av utgifter til hotell og restauranter mm. Jeg er svært enig ,ed min mor, nå som jeg har blitt litt eldre. Å få julegave som 1) innebærer primært samboers ønsker, 2) innebærer å måtte bo og tilbringe all tiden med hans venner og 3) medfører masse utgifter ville jeg rett og slett ikke blitt særlig glad for. Han får i det minste betale alle utgifter. Anonymkode: 32d8d...a30 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #23 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg skjønner kjempegodt at du er skuffet. Her har han jo oversett dine ønsker og det dere har snakket om/planlagt sammen og gått for noe helt annet. Nå vet jeg ikke hva opplevelsen er, men får litt følelsen av at han maskerer noe han har lyst til som en gave til deg. Uansett om opplevelsen er noe du også liker godt, så skal dere jo besøke hans venner og være sammen med dem hele helgen. Det er uansett en uting å gi gaver som krever at mottakeren må bruke masse ekstra penger. En ting er at man kanskje legger ut for egen mat og sånt, men flybilletter og sånne ting er ikke akkurat billig… Jeg forstår godt at du heller ville prioritert noe du virkelig vil, eller at dere i hvert fall diskuterte det sammen før dere tok en avgjørelse. Anonymkode: 4389e...13c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #24 Del Skrevet 22. desember 2024 Ts her. Ja jeg sitter med blandede følelser her, pga både det ene og det andre. Men jeg vil jo ikke være utakknemlig og si noe heller. Kan hende han betaler noe av utgiftene jeg ser for meg at jeg får her, men det kom ikke frem ved gaveoverlevering iallefall. Vet bare ikke helt hvordan jeg skal løse det, hvordan jeg kan få sagt fra om at jeg er redd dette fører til at den romantiske 40-årsturen jeg har så veldig lyst til at vi skal få til, nå utgår, og hvor leit jeg syns det er. Eller skal man bare holde sånt inne i seg, fordi man skal bli glad og vise takknemlig for gaver man får? Jeg syns han har vært selvopptatt på flere områder ellers også, han tenker mest på hva han vil gjøre generelt sett, og ikke på hva jeg vil gjøre. De gangene jeg har ønsket å ha han med på noe som er viktig for meg, har han sagt nei, og kommet med en eller annen unnskyldning. Jeg vet ikke hvordan jeg kan få snakket med han om dette uten at det blir dårlig stemning.. men dette føles litt uggent, og det er en vond følelse å ha etter å ha fått en julegave han har gledet seg til å gi. Anonymkode: a80af...d8e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #25 Del Skrevet 22. desember 2024 Ser for meg at samboeren til ts har gitt henne billetter til hjemmekamp med Liverpool eller noe. Anonymkode: 32d8d...a30 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #26 Del Skrevet 22. desember 2024 Tipper du har fått billetter til Tons of Rock 🙂. Men enig med andre her. Dumt å gi en gave som påfører deg utgifter. Anonymkode: c4a92...c47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #27 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor han har kjøpt en gave som koster MER enn det dere snakket om? Er det fordi han ønsket denne opplevelsen? Er det det du tenker, ts? Og. Non of my b, men hvorfor gidder du å være sammen med en selvopptatt fyr son ikke vil være med på ting som er viktig for deg og bare vil gjøre det han vil? Høres møkkakjipt ut spør du meg. Anonymkode: 81a74...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #28 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ts her. Ja jeg sitter med blandede følelser her, pga både det ene og det andre. Men jeg vil jo ikke være utakknemlig og si noe heller. Kan hende han betaler noe av utgiftene jeg ser for meg at jeg får her, men det kom ikke frem ved gaveoverlevering iallefall. Vet bare ikke helt hvordan jeg skal løse det, hvordan jeg kan få sagt fra om at jeg er redd dette fører til at den romantiske 40-årsturen jeg har så veldig lyst til at vi skal få til, nå utgår, og hvor leit jeg syns det er. Eller skal man bare holde sånt inne i seg, fordi man skal bli glad og vise takknemlig for gaver man får? Jeg syns han har vært selvopptatt på flere områder ellers også, han tenker mest på hva han vil gjøre generelt sett, og ikke på hva jeg vil gjøre. De gangene jeg har ønsket å ha han med på noe som er viktig for meg, har han sagt nei, og kommet med en eller annen unnskyldning. Jeg vet ikke hvordan jeg kan få snakket med han om dette uten at det blir dårlig stemning.. men dette føles litt uggent, og det er en vond følelse å ha etter å ha fått en julegave han har gledet seg til å gi. Anonymkode: a80af...d8e Hvis dette er en gjentakende greie, synes jeg jo absolutt du burde ta det opp. Skjønner at det føles kjipt, men går an å spørre hva han tenker rundt den turen dere allerede har snakket om og hvordan gaven påvirker den. Det høres jo veldig trist ut at han ikke vil være med deg på ting du ønsker å gjøre, da skjønner jeg at gaven føles ekstra kjip. Han gjør det jo igjen, bare i enda større skala. Og så er det i tillegg vanskelig å si noe på det, fordi han liksom er snill og det er en gave… Anonymkode: 4389e...13c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 22. desember 2024 #29 Del Skrevet 22. desember 2024 Kan det hende at siden du har sagt at du ønsker å markere dagen din med en reise, så har han kjøpt dette i julegave? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #30 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Og så er det i tillegg vanskelig å si noe på det, fordi han liksom er snill og det er en gave… Ja nettopp, dette er jo essensen i det hele😔 Anonymkode: a80af...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #31 Del Skrevet 22. desember 2024 Filifjonkamor skrev (9 minutter siden): Kan det hende at siden du har sagt at du ønsker å markere dagen din med en reise, så har han kjøpt dette i julegave? Isåfall er det ganske fjernt, jeg har nevnt at jeg har lyst å markere jubileet med romantisk utenlandsreise for han og meg, men han kjøper en gave som krever innenlandstur med fly jeg selv må betale, hvor vi skal være sammen med hans venner. Og i utgangspunktet måtte han se an om han hadde råd til en sånn tur jeg ønsker meg, men så går han hen å kjøper en gave til meg hvor vi begge kommer til å bruke en god del penger? Anonymkode: a80af...d8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 22. desember 2024 #32 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Isåfall er det ganske fjernt, jeg har nevnt at jeg har lyst å markere jubileet med romantisk utenlandsreise for han og meg, men han kjøper en gave som krever innenlandstur med fly jeg selv må betale, hvor vi skal være sammen med hans venner. Og i utgangspunktet måtte han se an om han hadde råd til en sånn tur jeg ønsker meg, men så går han hen å kjøper en gave til meg hvor vi begge kommer til å bruke en god del penger? Anonymkode: a80af...d8e Ja, rart er det jo. Prøver bare å prøve hvordan han har tenkt. Men var ikke helt lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #33 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Isåfall er det ganske fjernt, jeg har nevnt at jeg har lyst å markere jubileet med romantisk utenlandsreise for han og meg, men han kjøper en gave som krever innenlandstur med fly jeg selv må betale, hvor vi skal være sammen med hans venner. Og i utgangspunktet måtte han se an om han hadde råd til en sånn tur jeg ønsker meg, men så går han hen å kjøper en gave til meg hvor vi begge kommer til å bruke en god del penger? Anonymkode: a80af...d8e Du må bare prate med ham. Jeg hadde faktisk ikke blitt så overveldet takknemlig om en kjæreste hadde bestilt en reise der vi skulle bo hos hans venner som jeg ikke kjenner godt. Det er ikke avslappende for meg i det hele tatt, og faktisk for ganske få vil jeg tro. Anonymkode: 81a74...e7c 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #34 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du må bare prate med ham. Jeg hadde faktisk ikke blitt så overveldet takknemlig om en kjæreste hadde bestilt en reise der vi skulle bo hos hans venner som jeg ikke kjenner godt. Det er ikke avslappende for meg i det hele tatt, og faktisk for ganske få vil jeg tro. Anonymkode: 81a74...e7c Helt enig. Jeg tror ikke han skjønner det selv en gang, at han virker litt selvopptatt på ulike måter, og at han tenker mest på seg og hva han selv har lyst til. Det er flere ting som gnager i forholdet vårt, og dette hjalp ikke akkurat. Er bare så lei meg for at det er en julegave som har skapt disse følelsene i meg nå, en julegave som helst skal gi en helt annen følelse. Føler ikke han ser meg og har mine interesser i tankene i det hele tatt. Anonymkode: a80af...d8e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #35 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig. Jeg tror ikke han skjønner det selv en gang, at han virker litt selvopptatt på ulike måter, og at han tenker mest på seg og hva han selv har lyst til. Det er flere ting som gnager i forholdet vårt, og dette hjalp ikke akkurat. Er bare så lei meg for at det er en julegave som har skapt disse følelsene i meg nå, en julegave som helst skal gi en helt annen følelse. Føler ikke han ser meg og har mine interesser i tankene i det hele tatt. Anonymkode: a80af...d8e Men har du sagt ifra om de andre tingene? Dette er liksom bursdagsgaven din, men hvis du ikke ønsker å bo med vennene hans så bør du si det, i stedet for å fortsette å dilte etter hans ønsker. Det er DIN bursdag. Er helt åpenbart at det går rett vest med dere hvis dere ikke får snakket om dette og snudd skuta. Forhold er gi og ta se og bli sett. Anonymkode: 81a74...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #36 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men har du sagt ifra om de andre tingene? Dette er liksom bursdagsgaven din, men hvis du ikke ønsker å bo med vennene hans så bør du si det, i stedet for å fortsette å dilte etter hans ønsker. Det er DIN bursdag. Er helt åpenbart at det går rett vest med dere hvis dere ikke får snakket om dette og snudd skuta. Forhold er gi og ta se og bli sett. Anonymkode: 81a74...e7c Ja det kan hende jeg sier at jeg heller vil bo på hotell, f.eks. Men det er ikke det som er hovedpoenget her, det er jo at denne gaven totalt sett blir ganske dyr for oss begge, og at det derfor mest sannsynlig utelukker den 40-års turen jeg så lenge har drømt om at vi skal få til. Det viser at han gir blaffen i hva jeg så inderlig har lyst til, når han velger å gi meg denne gaven. Ja vi må jo snakke sammen om flere ting, og jeg har allerede prøvd det flere ganger, men ingen endring skjer. Akkurat dette er det veldig vanskelig å ta opp, siden dette er en gave, og gaver skal man jo bli glad for. Anonymkode: a80af...d8e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #37 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her. Her var det mange antakelser😄 Men sånn blir det vel i disse trådene, det er jo ikke alt man deler, for å unngå å potensielt kunne kjennes igjen. Men for å oppklare et par ting; Det var ikke sånn at jeg ønsket meg 40-års tur til jul, det er heller ikke sånn at jeg ønsker meg 40-års tur i bursdagsgave, men jeg har sagt flere ganger at jeg har veldig lyst til at vi to skal ta en utenlandsreise sammen bare vi to, i 3-4 dager, for å markere min runde dag. Her er det snakk om at vi evt hadde dratt på tur sammen og betalt hver for oss, selvsagt. Det er heller ikke sånn at denne turen evt skulle være på selve bursdagen min, men i løpet av det året jeg fyller 40. Vi har diskutert det noen ganger, og funnet ut omtrentlig når det evt kan passe med en sånn tur ut fra alt annet som skjer gjennom året. Men vi har ikke avtalt sikkert at vi skal gjøre dette, for han må se an økonomien litt. Men nettopp fordi årsaken til at vi avventer med å bestemme oss er at han skal se an økonomien litt, stusser jeg litt og lurer på hvorfor han gir meg en julegave nå som koster litt for oss begge. Jeg har fått en opplevelse i gave, men må betale egne flybilletter, og det blir flere restaurantbesøk denne helgen hvor jeg betaler egen mat, derav én ekstra dyr restaurant. Det er opplevelsen jeg har fått i gave, ikke alle andre utgifter, så vi begge kommer til å bruke en del penger. Vi skal bo hos hans venner, så boutgifter slipper vi. Samtidig har han lagt dette til rundt omkring den tiden vi hadde tenkt at en utenlandstur kunne vært aktuell. Vi skal være sammen med de vi skal bo hos hele helgen, jeg kjenner de ikke så godt, har bare såvidt møtt de. Det er hyggelig å bli bedre kjent med hans venner, men dette blir altså ikke noen romantisk tur, men mer en tur og en opplevelse han ønsker, og som han ønsker å ha meg med på. Dette blir helt sikkert kjekt, og jeg gleder meg jo, og har takket skikkelig for gaven. Det jeg prøvde å få frem i HI var at det likevel er blandede følelser, fordi jeg innså idet jeg så hva som var gaven, at dette vil utelukke mitt ønske om en utenlandstur bare vi to, for å markere min store dag. Anonymkode: a80af...d8e AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Ja jeg sitter med blandede følelser her, pga både det ene og det andre. Men jeg vil jo ikke være utakknemlig og si noe heller. Kan hende han betaler noe av utgiftene jeg ser for meg at jeg får her, men det kom ikke frem ved gaveoverlevering iallefall. Vet bare ikke helt hvordan jeg skal løse det, hvordan jeg kan få sagt fra om at jeg er redd dette fører til at den romantiske 40-årsturen jeg har så veldig lyst til at vi skal få til, nå utgår, og hvor leit jeg syns det er. Eller skal man bare holde sånt inne i seg, fordi man skal bli glad og vise takknemlig for gaver man får? Jeg syns han har vært selvopptatt på flere områder ellers også, han tenker mest på hva han vil gjøre generelt sett, og ikke på hva jeg vil gjøre. De gangene jeg har ønsket å ha han med på noe som er viktig for meg, har han sagt nei, og kommet med en eller annen unnskyldning. Jeg vet ikke hvordan jeg kan få snakket med han om dette uten at det blir dårlig stemning.. men dette føles litt uggent, og det er en vond følelse å ha etter å ha fått en julegave han har gledet seg til å gi. Anonymkode: a80af...d8e Jeg hadde satt meg ned og sagt til ham "takk for gaven, men denne turen kommer dessverre til å koste meg veldig mye, og jeg tenker at hvis vi først skal på en sånn tur sammen så hadde jeg ønsket at vi dro på hotell eller leide vårt. For slik jeg forstår det, så går den ferien jeg ønsket rundt 4å årsdagen min ut, hvis vi reiser på denne turen? " Altså det er veldig dårlig gjort av ham, påføre deg en dritdyr tur så skal dere bo på hans venners sofa? Anonymkode: d9274...78c 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #38 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg hadde ikke brukt masse penger på en gave. Anonymkode: 04621...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #39 Del Skrevet 22. desember 2024 Uff, jeg kjenner den følelsen, å måtte dra på noe som i utgangspunktet burde være en fin opplevelse, men så er det bare ikke det man har lyst til. Og når det i tillegg inngår masse utgifter for din egen del, så fremstår det ikke som en gave til deg i det hele tatt. Men en gave til ham. Jeg tror du må fortelle hva du føler, du kan ikke gå og gnage på dette i flere måneder. Si at du ikke vil. La ham bli såret, det vil gå over, men det hjelper ikke at du skjuler følelsene dine i lengden. (Og en gave der du må betale for å gå på dyr restaurant? Med hans venner? Alle hadde syntes det var kjipt, ikke bare du.) Anonymkode: e25e4...49e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #40 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja det kan hende jeg sier at jeg heller vil bo på hotell, f.eks. Men det er ikke det som er hovedpoenget her, det er jo at denne gaven totalt sett blir ganske dyr for oss begge, og at det derfor mest sannsynlig utelukker den 40-års turen jeg så lenge har drømt om at vi skal få til. Det viser at han gir blaffen i hva jeg så inderlig har lyst til, når han velger å gi meg denne gaven. Ja vi må jo snakke sammen om flere ting, og jeg har allerede prøvd det flere ganger, men ingen endring skjer. Akkurat dette er det veldig vanskelig å ta opp, siden dette er en gave, og gaver skal man jo bli glad for. Anonymkode: a80af...d8e Unnskyld meg, men det høres ut som en skikkelig egoistisk fyr som driter i hva du mener. Ja gaver kan man bli glad for, om de ikke er helt bak mål Anonymkode: d9274...78c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå