AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Kjæresten skal reise bort i julen, så vi ga hverandre gaver igår, sånn at vi kunne være sammen når vi pakket opp. Jeg fikk en fin opplevelsesgave, som koster en del, og hvor vi begge kommer til å bruke en del penger hver i tillegg til selve gaven. Gaven er fin og dette blir helt sikkert veldig kjekt, men samtidig er det sånn at jeg blir 40 år i 2025, og har lenge sagt at jeg har lyst at kjæresten og jeg skal markere den store dagen ved en utenlandstur. Dette har jeg snakket om flere ganger det siste året. Men denne gaven jeg fikk til jul i år, utelukker dessverre en sånn tur. Gaven i sin helhet vil koste for mye for oss begge, og i tillegg er den lagt i den ferien i 2025 vi evt hadde måtte bruke til utenlandstur. Derfor ble jeg så utrolig lei meg, selv om gaven i seg selv er fin. Jeg skjønner ikke at han kunne ta et sånt valg, og planlegge dette, når han vet at det vil utelukke det som var det store ønsket mitt for å markere 40-års dagen. Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men trengte bare få det ut. Sitter igjen med en skuffende følelse jeg ikke får ristet av meg😔 Anonymkode: a80af...d8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Kan du si noe sånt: Tusen takk for den fine gaven. Det blir så kjekt. Men jeg undrer meg litt på hva du tenker i forhold til utenlandstur som jeg har ønsket meg så veldig for å markere 40 årsdagen min. Nå får vi vel ikke til det? 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Når du kaller han kjæreste vil jeg kanskje tro dere enten er ny i forholdet eller ikke bor sammen? Altså at kanskje han ikke helt er klar eller tenker at den utenlandsturen du ønsker for 40årsdagen er så viktig? Kanskje han tenkte at denne gaven han gav nå er superfin og noe du ville sette pris på? Kanskje 40års ønsket ditt er ganske dyrt, ikke passer med tiden (hans jobb f.eks.) og dette billigere totalt sett? Eller kanskje han tenker det ikke er så nøye med akkurat avreisedato? Så kanskje kjæresten din allerede har utelukket ønsket? Et ønske er et ønske. Det er ikke alltid man får det man ønsker. Men det kommer selvsagt an på relasjonen. To som har vært samboere i 10+ år ville jo ofte planlagt slikt sammen så det er enighet. Eller visst tydelig hverandres ønsker og innfridd det hvis mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Dette kan være en feig måte for ham å si at han ikke vil markere dagen din på den måten.. Anonymkode: d9274...78c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Jeg syns ikke at mannen her har gjort noe galt. vedkommende over som mener han prøver å komme seg ut av 40 års gaven, tviler jeg sterkt på! Kanskje han har egen sparekonto til denne 40 års turen. Likevel så kan jo ikke ts forvente å få tur i 40 års gave, selv om hun har ønsket seg det. Du kan jo heller være glad for denne gaven til jul. Hvem vet, kanskje dere ikke kan reise når du blir 40- om det er sykdom eller andre ting som skjer i livet. Livet er nå. Ikke senere. Vær takknemlig Anonymkode: dc018...dea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Herregud. Slutt å lage en diger greie av bursdagen din Anonymkode: 98821...be5 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Herregud. Slutt å lage en diger greie av bursdagen din Anonymkode: 98821...be5 Herregud. Slutt å kommenter hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med Anonymkode: 773c1...b8b 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Må absolutt den reisen for å feire bursdagen din være i utlandet da? Reiser og opplevelser i Norge kan fort være mer interessant, om du ikke har reist Norge rundt mange ganger fra før av 🙂. Kos dere på det han har planlagt/gitt deg, så sparer du heller opp til en utenlandstur året etter. Må vel ikke til utlandet for å ha en fin bursdag? Især ikke om det var en vanlig chartertur til syden du tenkte på. Det er jo ikke akkurat en spennende opplevelse. Anonymkode: c4a92...c47 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Kan det kombineres? Denne gaven kan vel også være en feiring av jubileet ditt? Det viktigste er vel at dere er sammen? Sannsynligvis har han ikke reflektert over at det kan kræsje, det høres jo ut som en veldig fin julegave. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Når man virkelig ønsker noe, da særlig en kostbar opplevelse utenlands (krever logistikk) og det er superbillig, så må man enten være helt klar og tydelig (jeg vil at vi feirer min 40 års dag på denne måten) neste år. (Sesong, konkret hvor etc.), altså bør det på en måte være planlagt og tydelig at det skal skje, så det blir naturlig å "lage gave ut av det". I utg. er jo en utenlandsreise en logistikk-oppgave for begge, der den som er mest vant til å reise har størst tilgjengelighet på "hvordan man reiser og planlegger en reise". Kjæresten din har jo sikkert gitt deg en veldig fin gave, men samtidig tenker jeg det er viktig at du får feiret 40årsdagen som du vil. Du har vel info om dette kan avbestilles og få tilbake pengene? Jeg ville tatt det opp på en sensitiv måte. Hvis du har prøvd å få han til å kjøpe denne turen som gave, så vil jeg si ifra at jeg prøvde å hinte til dette, men at du skjønner du kunne vært tydeligere. Anonymkode: 81a74...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Herregud. Slutt å lage en diger greie av bursdagen din Anonymkode: 98821...be5 Folk setter pris på ulike ting. At det ikke betyr så mye for deg er en dårlig grunn til å si at andre ikke bør gjøre det. Anonymkode: 81a74...e7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Men denne gaven jeg fikk til jul i år, utelukker dessverre en sånn tur. Gaven i sin helhet vil koste for mye for oss begge, og i tillegg er den lagt i den ferien i 2025 vi evt hadde måtte bruke til utenlandstur. Anonymkode: a80af...d8e Du har tydeligvis ikke vært klar nok på at dere ikke gir dyre julegaver i år fordi dere skal reise bort rundt din bursdag neste år. Anonymkode: 7effb...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Del Skrevet 8 timer siden Du har nok snakket så mye om den førtiårsdagen så viktig informasjon har druknet. Anonymkode: c9445...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Nå tråkker jeg nok helt i salaten her, og mest fordi bursdager ikke er en viktig begivenhet for meg. Men altså, seriøst? Det er vel ikke sånn at dere ikke kan ha ei heidundrende markering av 40årsdagen din i ettertid, på denne turen kjæresten har bestilt? Du blir jo ikke 4 år, liksom, da tenker jeg det hadde vært vanskeligere å forstå hvorfor bursdager ikke alltid feires på selve dagen. Kanskje kjæresten har lagt opp til noe superromantisk på denne turen, noe du ikke vet om.. Og ei markering på selve dagen kan jo gjøres i nærområdet, som en opplevelse da også? Vær nå takknemlig for at kjæresten din faktisk planlegger noe for dere to sammen, og ikke bare gir det en Cirkle K-kopp som mange andre menn kunne funnet på å gjøre 😅 Anonymkode: 05472...aa1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Må absolutt den reisen for å feire bursdagen din være i utlandet da? Reiser og opplevelser i Norge kan fort være mer interessant, om du ikke har reist Norge rundt mange ganger fra før av 🙂. Kos dere på det han har planlagt/gitt deg, så sparer du heller opp til en utenlandstur året etter. Må vel ikke til utlandet for å ha en fin bursdag? Især ikke om det var en vanlig chartertur til syden du tenkte på. Det er jo ikke akkurat en spennende opplevelse. Anonymkode: c4a92...c47 Jepp, drittvær og dyrt. Veldig fint 🤣🤣 Anonymkode: cab6c...7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Prinsessen på erten 🙄 Anonymkode: 4c009...336 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Har han noen gang sagt seg enig i denne utenlandsturen du ønsker? Det høres jo ut som du har planlagt den ganske fastsatt siden du allerede vet når dere skal ha ferie. Anonymkode: 2ebb4...e22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 minutter siden #18 Del Skrevet 2 minutter siden Ts her. Her var det mange antakelser😄 Men sånn blir det vel i disse trådene, det er jo ikke alt man deler, for å unngå å potensielt kunne kjennes igjen. Men for å oppklare et par ting; Det var ikke sånn at jeg ønsket meg 40-års tur til jul, det er heller ikke sånn at jeg ønsker meg 40-års tur i bursdagsgave, men jeg har sagt flere ganger at jeg har veldig lyst til at vi to skal ta en utenlandsreise sammen bare vi to, i 3-4 dager, for å markere min runde dag. Her er det snakk om at vi evt hadde dratt på tur sammen og betalt hver for oss, selvsagt. Det er heller ikke sånn at denne turen evt skulle være på selve bursdagen min, men i løpet av det året jeg fyller 40. Vi har diskutert det noen ganger, og funnet ut omtrentlig når det evt kan passe med en sånn tur ut fra alt annet som skjer gjennom året. Men vi har ikke avtalt sikkert at vi skal gjøre dette, for han må se an økonomien litt. Men nettopp fordi årsaken til at vi avventer med å bestemme oss er at han skal se an økonomien litt, stusser jeg litt og lurer på hvorfor han gir meg en julegave nå som koster litt for oss begge. Jeg har fått en opplevelse i gave, men må betale egne flybilletter, og det blir flere restaurantbesøk denne helgen hvor jeg betaler egen mat, derav én ekstra dyr restaurant. Det er opplevelsen jeg har fått i gave, ikke alle andre utgifter, så vi begge kommer til å bruke en del penger. Vi skal bo hos hans venner, så boutgifter slipper vi. Samtidig har han lagt dette til rundt omkring den tiden vi hadde tenkt at en utenlandstur kunne vært aktuell. Vi skal være sammen med de vi skal bo hos hele helgen, jeg kjenner de ikke så godt, har bare såvidt møtt de. Det er hyggelig å bli bedre kjent med hans venner, men dette blir altså ikke noen romantisk tur, men mer en tur og en opplevelse han ønsker, og som han ønsker å ha meg med på. Dette blir helt sikkert kjekt, og jeg gleder meg jo, og har takket skikkelig for gaven. Det jeg prøvde å få frem i HI var at det likevel er blandede følelser, fordi jeg innså idet jeg så hva som var gaven, at dette vil utelukke mitt ønske om en utenlandstur bare vi to, for å markere min store dag. Anonymkode: a80af...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå