AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #21 Del Skrevet 22. desember 2024 Virker som en eller begge er avhengig av at du er syk og at han er den som hjelper og støtter. Det kan like gjerne være deg som det er han. Hvis du for eksempel forventer supermye skryt for å ha klart å få deg jobb, så vil en normal person ikke gi deg nok skryt, fordi en normal person regner det å få en jobb som en positiv, men likevel normal, sak i livet. Anonymkode: dc3e4...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #22 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Flere eksempler er at når jeg fikk ny jobb så var det bare han som ikke ble stormende glad på mine vegne. Han gratulerte kortfattet en gang så var det ikke nevnt igjen, ikke spørsmål om jeg hadde en fin dag på jobb, om jeg trives osv. Jeg kunne snakke om jobb, da var svaret mmmmja, så stille som regel. Hvis jeg lager middag så er den bare god, eller greit det, feks. Da jeg var sjuk og ikke fikk til ting gjorde han det meste, kjørte, fikset, handlet, osv, jeg ville trodd han ble glad for å se fremgang. Anonymkode: 5a65c...756 Hvordan var han da du var syk da? Drev han og ropte wow hver gang du handlet eller kjørte noe sted? Anonymkode: dc3e4...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #23 Del Skrevet 22. desember 2024 Det er noen om sier at De liker at du gjør det bra men ikke bedre enn dem. Anonymkode: f8738...2ae 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #24 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Virker som en eller begge er avhengig av at du er syk og at han er den som hjelper og støtter. Det kan like gjerne være deg som det er han. Hvis du for eksempel forventer supermye skryt for å ha klart å få deg jobb, så vil en normal person ikke gi deg nok skryt, fordi en normal person regner det å få en jobb som en positiv, men likevel normal, sak i livet. Anonymkode: dc3e4...7c9 En kjæreste ser selvfølgelig denne bragden. Når alle andre blir skikkelig glad på ens vegne bortsett fra kjæresten, som bar nikker avmakt eller sier gratulerer, så er kjæresten en dårlig kjæreste. Anonymkode: 3c76a...bba 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #25 Del Skrevet 23. desember 2024 Kjæresten min var veldig på og kunne hjelpe meg og gjøre alt for meg når jeg selv ikke kunne, men alt jeg fikk til selv, om det var å henge et bilde uten å be ham om hjelp osv ble sett lunkent på. Nå vil jeg holde fred til jul, men jeg gruer meg til vi skal feire sammen i kveld, jeg har laget julemat helt uten hans hjelp for å overraske ham, håper han blir glad. Jeg er ikke sånn at jeg krever mye bekreftelse eller heiarop når ting går bra, men han er mer på minussiden der. Feks når jeg ringte for å si at det var noe jeg ikke fikk til så var han mye gladere og på enn når jeg sa jeg hadde ordnet noe. Ts Anonymkode: 5a65c...756 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #26 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Virker som en eller begge er avhengig av at du er syk og at han er den som hjelper og støtter. Det kan like gjerne være deg som det er han. Hvis du for eksempel forventer supermye skryt for å ha klart å få deg jobb, så vil en normal person ikke gi deg nok skryt, fordi en normal person regner det å få en jobb som en positiv, men likevel normal, sak i livet. Anonymkode: dc3e4...7c9 Det er selvsagt en knallgod nyhet å få en etterlengtet jobb for hvem som helst, men definitivt en super nyhet hvis det kommer etter kraftanstrengelser som videreutdanning eller sykdom. Anonymkode: 8e355...3b3 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #27 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er selvsagt en knallgod nyhet å få en etterlengtet jobb for hvem som helst, men definitivt en super nyhet hvis det kommer etter kraftanstrengelser som videreutdanning eller sykdom. Anonymkode: 8e355...3b3 Selvfølgelig. Men har tidligere sett anorektikere som er overbevist om at noen sa de var tjukk, når de egentlig sa noe helt annet. Det at alle løper til konklusjonen om at det er han som tar feil her, det betyr ikke at jeg gjør det. Jeg ser på det som like sannsynlig at trådstarter forventer mer fra han enn hva kanskje andre ville gjort. Jeg ville for eksempel hatet å være i et forhold med en som måtte hjelpe og støtte meg. Anonymkode: dc3e4...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #28 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Selvfølgelig. Men har tidligere sett anorektikere som er overbevist om at noen sa de var tjukk, når de egentlig sa noe helt annet. Det at alle løper til konklusjonen om at det er han som tar feil her, det betyr ikke at jeg gjør det. Jeg ser på det som like sannsynlig at trådstarter forventer mer fra han enn hva kanskje andre ville gjort. Jeg ville for eksempel hatet å være i et forhold med en som måtte hjelpe og støtte meg. Anonymkode: dc3e4...7c9 Her er poenget at kjæresten har endret seg. Han var hjelpsom og støttende når hun var åpenbart trengende. Men at hun trenger støtte som ny på jobbmarkedet etter alvorlig sykdom (arbeidsgivere er redd man kan bli syk igjen så man må prestere bedre enn andre uten denne bakgrunnen) ser han ikke. Dessverre er han mest sannsynlig kunnskapsløs som mange andre. Anonymkode: 8e355...3b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #29 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg åpnet chatten vår i natt for å se da jeg ikke fikk sove, og det siste året har jeg skrevet om små ting jeg har fått til, eller sendt bilde av noe jeg har laget eller gjort, og vært litt "yess fikk det til " på egne veier, der respons fra ham i blant er å overse det og stille et helt annet spørsmål tilbake, eller smiley, eller veldig kort svar bare. Ts Anonymkode: 5a65c...756 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #30 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg åpnet chatten vår i natt for å se da jeg ikke fikk sove, og det siste året har jeg skrevet om små ting jeg har fått til, eller sendt bilde av noe jeg har laget eller gjort, og vært litt "yess fikk det til " på egne veier, der respons fra ham i blant er å overse det og stille et helt annet spørsmål tilbake, eller smiley, eller veldig kort svar bare. Ts Anonymkode: 5a65c...756 Han heier ikke på deg. Han skjønner ikke hva dette betyr for deg, eller bryr seg ikke. Kanskje han er som noen folk her i tråden; som mener at "små" ting ikke fortjener oppmerksomhet. Anonymkode: 8e355...3b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #31 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjæresten min var veldig på og kunne hjelpe meg og gjøre alt for meg når jeg selv ikke kunne, men alt jeg fikk til selv, om det var å henge et bilde uten å be ham om hjelp osv ble sett lunkent på. Nå vil jeg holde fred til jul, men jeg gruer meg til vi skal feire sammen i kveld, jeg har laget julemat helt uten hans hjelp for å overraske ham, håper han blir glad. Jeg er ikke sånn at jeg krever mye bekreftelse eller heiarop når ting går bra, men han er mer på minussiden der. Feks når jeg ringte for å si at det var noe jeg ikke fikk til så var han mye gladere og på enn når jeg sa jeg hadde ordnet noe. Ts Anonymkode: 5a65c...756 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg åpnet chatten vår i natt for å se da jeg ikke fikk sove, og det siste året har jeg skrevet om små ting jeg har fått til, eller sendt bilde av noe jeg har laget eller gjort, og vært litt "yess fikk det til " på egne veier, der respons fra ham i blant er å overse det og stille et helt annet spørsmål tilbake, eller smiley, eller veldig kort svar bare. Ts Anonymkode: 5a65c...756 Kan det være at han er litt sånn lei denne dynamikken da? Vi damer er jo litt sånn at vi blir dritlei av at svigermor skal skryte mannen opp i skyene av å passe barna sine, eller legge barna sine, feks. Kansje han er litt lei av at du trenger skryt liksom? Jeg forstår jo at det er gøy å fikse ting selv. Men er de tingene du gjør til helt vanlige ting? Anonymkode: f8738...2ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #32 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg er redd TS at du ikke vil kunne forandre mannen din. Han er nok en sånn som ikke er så god på å gi andre oppmuntrende ord og fine tilbakemeldinger. Og så lurer jeg på om du skal bli god på å si fine ting til deg selv og ikke trenge andre til det. Altså. skal sies at min eks var dårlig på å si hyggelige ting til meg. Det var mest på det som var dårlig. Når man blir brutt ned over tid, så trenger man gjerne gode ord fra andre, og man deler ting for å få litt skyt eller for å bli sett. Men når vedkommede ikke har en intensjon om å få deg til å føle deg sett, så vil du ikke føle deg sett. For da synes dem at det bare er irritrende. Jeg tror det er det du merker. Anonymkode: f8738...2ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #33 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan det være at han er litt sånn lei denne dynamikken da? Vi damer er jo litt sånn at vi blir dritlei av at svigermor skal skryte mannen opp i skyene av å passe barna sine, eller legge barna sine, feks. Kansje han er litt lei av at du trenger skryt liksom? Jeg forstår jo at det er gøy å fikse ting selv. Men er de tingene du gjør til helt vanlige ting? Anonymkode: f8738...2ae Det er mulig, men sånn har det jo vært fra jeg begynte å få de til. Det er mye jeg ikke kunne gjøre pga sykdom, og for meg var det jo veldig gøy når jeg kunne gjøre de igjen, det viser bedring og fremgang, det var slike ting. Ts Anonymkode: 5a65c...756 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #34 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Her er poenget at kjæresten har endret seg. Han var hjelpsom og støttende når hun var åpenbart trengende. Men at hun trenger støtte som ny på jobbmarkedet etter alvorlig sykdom (arbeidsgivere er redd man kan bli syk igjen så man må prestere bedre enn andre uten denne bakgrunnen) ser han ikke. Dessverre er han mest sannsynlig kunnskapsløs som mange andre. Anonymkode: 8e355...3b3 Nei, her er poenget at dette er trådstarter sin oppfatning som enkelte av dere umiddelbart tror på og støtter som om det er sant. Det vet vi faktisk ikke. Det er virkelig ikke alltid det lureste er å anta at andre har rett, når det de snakker om er egne følelser, ikke dokumenterbare fakta. Anonymkode: dc3e4...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #35 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og så lurer jeg på om du skal bli god på å si fine ting til deg selv og ikke trenge andre til det. Nemlig! Anonymkode: dc3e4...7c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #36 Del Skrevet 23. desember 2024 Stol på magefølelsen din. Anonymkode: 7e320...e90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #37 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg sier jo fine ting til meg selv og støtter meg selv, det er en del av terapien å bli frisk, men jeg vil gi ham beskjed på en måte "takk for at du var der for meg når jeg var syk, nå er jeg frisk og klarer ting, takk for hjelpen " på en måte. Jeg vet ikke, jeg trodde han skulle bli glad på mine vegne. Ts Anonymkode: 5a65c...756 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #38 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 9.17): Jeg liker å føle meg nyttig og verdsatt. Å få være en støtte ovenfor et annet menneske innebærer at dette mennesket må tørre å vise sine svake sider til meg. Det betyr ikke at jeg _vil_ at dama skal være deprimert, arbeidsledig og syk. Men relasjonen vår er på det svakeste når dama er selvhevdende, brautete og prøver å mikro-manage meg i alt. Anonymkode: 972b2...60d Får ikke inntrykk av at siste avsnitt er relevant for TS' oppførsel. Hun sjefer ikke over HAM, derimot har hun endelig fått overskudd til å være sjef i EGET liv! Anonymkode: 610b3...eee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #39 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, her er poenget at dette er trådstarter sin oppfatning som enkelte av dere umiddelbart tror på og støtter som om det er sant. Anonymkode: dc3e4...7c9 Det trådstarter beskriver er normale følelser og ønsker som de fleste etter sykdom kan kjenne seg igjen i. Det kan såklart samtidig være "sant" fra mannens ståsted at hun er ei kravstor masakjerring. Anonymkode: 8e355...3b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #40 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det trådstarter beskriver er normale følelser og ønsker som de fleste etter sykdom kan kjenne seg igjen i. Det kan såklart samtidig være "sant" fra mannens ståsted at hun er ei kravstor masakjerring. Anonymkode: 8e355...3b3 Men hvorfor synes han at det er mindre mas å kjøre meg til og fra behandling, sykehus, butikker, sitte og vente, måke snø, skifte dekk, og veldig mye av dette helt på eget initiativ, enn å si noe positivt til meg når jeg kan kjøre selv, eller klarte å måke innkjøringen for første gang på flere år selv? Ts Anonymkode: 5a65c...756 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå