Gå til innhold

Flere som ikke er i rute til jul....?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I rute som et helt ryddig hus der alt er ferdigpyntet ? Så langt er det ikke kommet her. Men juletreet er oppe og lysene virker.

Anonymkode: 77acd...faf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det ikke helt klart enda. Mangler litt rydding, også må jeg handle inn det siste etter jobb i morgen. For ja, skal jobbe. Men julaften er vanlig arbeidsdag til kl 13. Så hvis det kniper for mye på tida kan jeg støvsuge da. 

Anonymkode: fc490...67e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresser ikke, siden jeg skal være alene i julen. Tenkte at jeg skulle bruke romjulen til å lage fløtekarameller og marsipan m/sjokolade. 

Middager har jeg og jeg gidder uansett ikke gjøre noen store greier utav julen. Den kommer og går, så her tar jeg det helt piano. 

Gidder ikke vaske ned leiligheten her heller. Kanskje jeg tar en skrubb av dusjen i løpet av romjulen, om jeg gidder 😄

Endret av Mardina
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ryddet, pyntet tre, fått unna all klesvask, tørket støv, handlet pentøy til ungene og pakket inn de siste gavene i dag (med unntak av en). Var ferdig rundt kl 20 og spiste og satte meg ned, og har ikke greid å gjøre noe mer etterpå.

Må jobbe litt i morgen 😬 Mangler å få levert noen smågaver, en liten gave til mannen min, støvsuge og vaske over en siste gang, stryke finduken (mannen pleier heldigvis å ta strykingen her i huset) og sikkert noe mer småtteri. Som typisk mor har jeg ikke fått sett over eget tøy, pensko og om jeg har noen hele strømpebukser 😅

Og plutselig kom jeg på mer jeg må gjøre i morgen. Gjøre klar første trinn av mat og dessert, handle det siste som trengs til middagen, skrive julemeldinger til de jeg ikke rakk å sende kort og dusje hunden 😄

Jeg synes aldri jeg har lagt lista lavere enn i år, da det var et viktig mål for oss, men likevel føles det helt kaos selv om jeg har holdt på hele desember.

Det er rett og slett pakker som har begynt å ta for mye tid, samt mange sendinger.. Det er så mange barn å handle til etter hvert, og altfor fullt på butikkene. Men om man handler på nett får man ikke alltid byttekort. Skulle gjerne handlet mer på nett..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i år har vi lagt lista så lavt at det ikke er mulig å snuble i den, allikevel blir jeg ikke ferdig. Julaften kommer når den kommer lell. så det blir vel greit nok. 

Må ut å kjøpe poteter i morgen da, ellers blir det litt rar julemiddag.

Anonymkode: 0b890...a48

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresser med det meste, og så fant jeg i dag ut at ribba er sur og. I det minste er det ikke julaften i morgen, men herregud altså

Anonymkode: b7109...0fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Aldri i rute.

I dag har jeg sett på hotellrom hos de lokale hotellene. Ikke alle hotellene tar i mot gjester på julaften, ser det ut som...
Sykt dyrt er det også.

Anonymkode: 7b591...317

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva enn det er :) Jeg legger igrunn lista lavere for hvert år. Samtidig kan jeg få et indre stress fordi lista i hodet er laaaang over hva jeg burde gjort. Jeg har innsett at det ikke går. Jeg har ikke bakt en eneste kake, men litt gjærbakst. Har handlet inn mat for nesten ti tusen. Har barn og mor og svigerforeldre som kommer noen av dagene, samt gjester en annen dag. Jeg har ikke vasket hus eller pyntet, det skal skje idag :) bare en liten stund her først, med kaffe og frukost til :) så blir det julemusikk og vasking og pynting av juletre i morgen. Hvordan ligger du an? 

Anonymkode: e742f...335

Ligger bra an, men mangler julestemningen. Krysser fingrene for at den kommer når jeg er ferdig på dagvakt på julaften 😊😍 

Anonymkode: f599a...df5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva enn det er :) Jeg legger igrunn lista lavere for hvert år. Samtidig kan jeg få et indre stress fordi lista i hodet er laaaang over hva jeg burde gjort. Jeg har innsett at det ikke går. Jeg har ikke bakt en eneste kake, men litt gjærbakst. Har handlet inn mat for nesten ti tusen. Har barn og mor og svigerforeldre som kommer noen av dagene, samt gjester en annen dag. Jeg har ikke vasket hus eller pyntet, det skal skje idag :) bare en liten stund her først, med kaffe og frukost til :) så blir det julemusikk og vasking og pynting av juletre i morgen. Hvordan ligger du an? 

Anonymkode: e742f...335

Njaa. I år så gir jeg blaffen.. har kjøpt inn noe mat og drikke og gavene som ungene skal ha. Mer gidder jeg ikke i år! 

Blir drittlei jula av den der priskrigen.. kav for å få tak i det en trenger fordi folk er grådige og hamstrer. 

Vi pynta i beg av desember og har det rent, så jeg styrer ikke med mer enn det.

Anonymkode: a565a...491

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det ene barnet sendt hjem fra barnehagen på fredag med høy feber, og samme natt våknet andre barnet med falsk krupp på natten, og jeg er blitt syk selv, etter å ha vært syk allerede nesten hele desember, så her ligger vi an til å avlyse feiring med familie og bare kjøre julaften i pysjen med noe hyggelig musikk og fyr i peisen. Har ikke vaska, har ikke bakt, har ikke engang pakket inn alle gavene, men får vel gjort det før de skal pakkes opp. Kanskje.. 

Anonymkode: c47a1...6dd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten er i hus, det er vasket,et gjesterom er malt, seng kjøpt, alle fire gjesterom er ferdig. Det er pyntet. Men vi mangler juletre, pynte det og julekaker. Har mange kjøpte, men skal lage risboøler ( mannen min) kransekake (meg) og serieskaper (datter) Må pakke inn tre pakker.

Anonymkode: 7f8d6...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har vært så lite i rute som i år. Kan vi utsette julaften noen dager? Og kutte ut julegaver til naboer og kolleger? Eller kan jeg eventuelt få bytte sjømannen jeg er gift med og få en lærer i stedet? Lærere blir sannsynligvis ikke beordret på jobb i jula…

Jeg skulle egentlig ha fri i morgen, men pga flere sykemeldte og folk som har reist til utlandet på ferie må jeg bare stille opp (jeg bare hater folk som bestiller tur først og søker om fri etterpå…). Og overnattingsgjestene kommer sannsynligvis før jeg er ferdig på jobb (stor takk til den som oppfant kodelåsen).

Neste år drar jeg på hotell eller cruise i jula!

Anonymkode: 82c96...9dd

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i et kronisk urute i hele mitt voksne liv. Skuffet over megselv og må kjempe hardere. 

Skal ikke feire her, men hjemme hos mamma. Er fortsatt flaut å kjenne på det og være kjennt for hun med et rot av et liv, ingen retning, eller ordentlig selvstendighet. 

Men bortsett fra kaoset er det koslig her også. 

Er ikke helt fornøyd med julegavene jeg har kjøpt, føler jeg bare bruker mye penger men aldri finner noe verdig dem som skal få det, så de får flere og flere ting for å kompensere. Hva er deg jeg kompenserer for? Sier jeg unnskyld for å ikke ha vært der med ting?

Anonymkode: 046ad...e3a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke i rute her. Ikke ferdig med julegaver, Ikke vasket huset, Ikke handlet mat enda. Vi skulle bort i julen, men det ble endring, så nå kommet alle hit. Blir en travel dag imorgen etter jobb, for å si det sånn. Aldri vært så dårlig i rute før, men det blir nok jul i år også. 

Anonymkode: eb0f1...cf7

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger vel ikke så langt etter, men ble alene om det siste i dag, da mannen som lovte å hjelpe meg med hus og barn annonserte at han skulle dra på et kjøpesenter langt unna, og spise lunsj der fordi han hadde en kupong som gikk ut til nyttår. 

Anonymkode: bd57a...7fd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Vi feirer hjemme med bare kjernefamilien, det er støvete på soverommene og grus i gangen, men resten er tålelig rent og julepyntet. Har julemat i hus og pakkene innpakka. Nærme nok, tenker jeg vi sier. Ungene ble syke rett før jul, så glad vi ikke skal ha gjester eller reise noe sted før nyttårshelga. 

Anonymkode: 94490...36d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke i rute med livet mitt engang, og er førti år! Huff… liker det egentlig ikke, men prøver å forsones med det.

Lista ligger alltid lavt til jul da jeg ikke orker stresset (men jeg blir stressa allikevel), men nå er ihvertfall stua ferdig pynta, gaver er handlet inn og gitt til de som skal ha dem, og ja… jeg hadde en lille julaften i går som ble rik på gode øyeblikk❤️ (jeg er ikke glad i jula sånn egentlig)

Anonymkode: 88cbb...212

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er sliten. Er hos min mor som er eldre og som var syk før jul. Har handlet inn alt av gaver og mat for henne også. Men hun blander seg inn... pinnekjøttet skulle være sånn og sånn osv. 

Irriterende. Bra hun er bedre i alle fall og at jeg ikke ble smittet. I dag blir det kun oss to, men i morn får vi gjester. Lutefisk i dag og pinnekjøtt i morgen. Ting er i rute, men føler meg utmattet. Mest lyst å sette på netflix. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke helt i havn, men julen er kommet og det blir som det blir 🥰🤶

Anonymkode: 0e6b4...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...