Gå til innhold

Flere som ikke er i rute til jul....?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva enn det er :) Jeg legger igrunn lista lavere for hvert år. Samtidig kan jeg få et indre stress fordi lista i hodet er laaaang over hva jeg burde gjort. Jeg har innsett at det ikke går. Jeg har ikke bakt en eneste kake, men litt gjærbakst. Har handlet inn mat for nesten ti tusen. Har barn og mor og svigerforeldre som kommer noen av dagene, samt gjester en annen dag. Jeg har ikke vasket hus eller pyntet, det skal skje idag :) bare en liten stund her først, med kaffe og frukost til :) så blir det julemusikk og vasking og pynting av juletre i morgen. Hvordan ligger du an? 

Anonymkode: e742f...335

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke bakt noe enda, og ikke ferdig å rydde/vaske elle pynte. Ryddet i hele går men kom ikke i mål 🤪

Men handlet inn til baking 

Anonymkode: bf7fb...eed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke bakt noe enda, og ikke ferdig å rydde/vaske elle pynte. Ryddet i hele går men kom ikke i mål 🤪

Men handlet inn til baking 

Hva skal du bake ? :) ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mangler å vaske to stk bad. Har pynta litt. Lista mi er lav. Så lenge det er ryddig og vaska det jeg ser må vaskes. Vinduene ser ikke ut. Men det er mørkt lell. Har handla inn mat. Har ikke baka. Men kjøpt inn noe fra bakeriet. Krydra ribba. Mangler bare noe småtteri på butikken. Alt av gaver er i boks. Og levert. Aner ikke hva jeg skal ha på meg. Men er kun kjærnefamilien. Så jeg tar bare noe gammelt fra skapet. Men som sagt. Lista er lav. Så lenge vi har mat og drikke så er jeg fornøyd. Det blir jul lell

Anonymkode: 6a2cd...df9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke i rute, men det blir som det blir. Og så lover jeg meg selv hvert år at neste desember skal bli kos. 

Anonymkode: be3fb...04d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er absolutt ikke i rute i år, men maten er i hus, pynten er i hus, og derfor stresser jeg ikke noe med det :)

Jeg rekker alt jeg har lyst til å rekke i løpet av de neste 2 døgnene :)

Anonymkode: 1fc05...81f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har også utsatt, og har en stor liste idag. Ikke helt samme situasjon for jeg legges inn på sykehus imorgen. Jeg orker ikke å komme hjem til skittent hus, så må få ryddet og vasket ordentlig, og pakket. 

Så litt her inne her også, også setter jeg mobilen på nedtelling på én time og får sånn motivert meg til å rydde og vaske, få ut papp og plast som blir hentet mens jeg er borte, og lagt frem til pakking som blir gjort i ettermiddag, og imorgen tidlig. Er ikke i form, men kommer i mål. Jeg gjør jo alltid det. Klær er i hvert fall vasket, så det er jo noe. 

Det er utrolig hva en får gjort om en MÅ få tingene gjort 🤣💪🏻 

Anonymkode: 1c85b...591

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er omtrent der du er, men lagde to julekake-deiger i går som skal bakes i dag, det er det første jeg skal gjøre nå. Men først litt kaffe og frokost. Så skal vi på gravrunde, tar det i dag da det er et stykke unna. Tenne lys og sette ned kranser. Så er planen å få vasket bad, og gulv ellers i huset. 

I morgen tas treet inn, og pyntes, og huset for øvrig pyntes mer. Har bare lys i vinduene som pynt per nå. Innimellom kommer litt matprepping, salting/pepring ribbe, mathandling blir det gjerne flere ganger til, alltid noe som mangler selv om man har planlagt nøye.

God jul, kos deg med forberedelsene! Du har helt greit med tid tenker jeg.

Anonymkode: 7a4cf...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du klarer det 😃. Går fort unna når du hiver deg rundt.

Er ferdig med alt, unntatt en handletur og å lage litt pålegg til koldtbord.

Har kjøpt gaver, pyntet, ryddet, bakt rundstykker, brød og tre sorter julekaker.

Bor i Nord-Norge, og tar aldri storvask til jul. Er mørkt hele døgnet her 🙂. Tar en slapp helgevask. Masse røde stearinlys og litt røkelse eller annen juleduft.

Anonymkode: f9820...4eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en baby på to uker, så her er det bare satt opp et juletre midt oppi rotet 😂 Har ikke bakt til jul og skal heller ikke bake. Vi får vel litt julekaker av familie regner jeg med. 

Anonymkode: 17fa0...30f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal du bake ? :) ts

Risboller og smultringer. Og så lager jeg en batch rundstykker som jeg fryser ned. Veldig glad i småkaker så mulig det blir det, hvis ikke kjøper jeg noe fra meny. Syns de er ok til å være kjøpekaker... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er av de som pynter litt tidlig (midten av desember i år), så vi er ferdige. Fikk unna siste julevasken i år og pynta treet (har ekte tre, så det kom opp "sent"). I dag blir det trening, før vi skal kose oss med gløgg og julefilmer 🥰

MEN - vi feirer ikke julaften hjemme, så vi slipper jo unna masse! Hadde vi vært vert kan jeg love at det hadde vært litt kaos her ogsp. Jeg skal bidra med litt matlaging til julaften da vi blir en del folk dit vi skal, så jeg setter i gang med det i morgen tidlig før vi drar avgårde. Og jeg vet at selv så godt forberedt som vi er, så kommer det til å bli litt stress på tampen. 

Anonymkode: 1edb2...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er lista mi så lav at det er ikke mulig å ikke være i rute 😅 

Jeg tar ikke denne storrengjøringen. Har kjøpt inn maten for lenge siden, bakingen tok vi forrige uke. Lager grøt til riskremen i morgen. Det samme med siste batch av isen. Baker bagel 1.juledag. Har kjøpt inn grove rundstykker. 

Pyntet og fant fram juleserviset første søndag i advent. Juletreet pynta vi i går. 

Nå er vi ikke så mange, kun to stykker. Det gjør det kanskje lettere. Føler ikke på noe press. 

Anonymkode: 342d1...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også utsatt, og har en stor liste idag. Ikke helt samme situasjon for jeg legges inn på sykehus imorgen. Jeg orker ikke å komme hjem til skittent hus, så må få ryddet og vasket ordentlig, og pakket. 

Så litt her inne her også, også setter jeg mobilen på nedtelling på én time og får sånn motivert meg til å rydde og vaske, få ut papp og plast som blir hentet mens jeg er borte, og lagt frem til pakking som blir gjort i ettermiddag, og imorgen tidlig. Er ikke i form, men kommer i mål. Jeg gjør jo alltid det. Klær er i hvert fall vasket, så det er jo noe. 

Det er utrolig hva en får gjort om en MÅ få tingene gjort 🤣💪🏻 

Om det er innenfor å komme meg litt selvskryt, så er nå hele leiligheten ryddet, vasket det som vasket skulle, inkludert ordentlig vask av overflater på kjøkken, og bad. Jeg har støvsuget, ryddet i plast og papir/papp-søppel så det er klart til å settes ut, og ryddet i kjøleskapet. Jeg har hatt en litt for rotete krok på soverommet med matvarer kjøpt på tilbud, men nå er de satt pent opp, og ikke så hulter til bulter som de stod. Batteri i røykvarsler er også byttet (litt på overtid i år, men var akuttinnlagt over en lengre periode rundt 1.desember). 

Jeg føler jeg kan komme hjem i januar til noe fint, og hvis utleier må låse seg inn så skjemmes jeg ikke. Jeg liker å få gått litt over nært jeg skal avgårde, enten det er den ene eller andre grunnen, men noen ganger går det naturlig nok ikke. Mye hyggeligere å komme hjem også. Brukte halvannen time, så ikke allverdens, og da inkludert å legge litt frem til pakking også. 

Håper det kan inspirere andre til å logge av KG litt og svinge seg rundt 💪🏻 We got this, og jul blir det uansett 🎄🎅

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutta å stresse med jula da jeg er år fikk covid og ble isolert hjemme. Siden har hver jul vært en drøm. 

Gavene er pakket og maten kjøpt inn..

Anonymkode: 56dbb...6a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner igjen den med at lista blir lagt lavere og lavere hvert år. 😅 høres ut som du har riktig innstilling til dagen i alle fall! 

Jeg er ikke i rute heller. Her ser det ut som at den kroniske sykdommen ikke er håndtert, stressbelastninger siste perioden har hopet seg opp så jeg har flareup, det betyr at jeg blir hjemme alene julaften, fant det ut i dag, så da er det å finne ut hvilken mat som må handles, og tenke lure tanker for å ikke bli tatt av ensomhetsmonsteret. We got this! 

Anonymkode: 22932...074

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Her er jeg ferdig å vaske hus,vi har igjen å pynte juletre. Jeg regner meg også som ferdig med å bake.

Anonymkode: 77acd...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I rute og rute, tja..... Jeg legger aldri lista særlig høyt ;)

Tar vanlig helgevask til jul. Rundvasken tar jeg når sola kommer tilbake og "skiten" vises. Jeg baker rundstykker og boller. Julekaker, som uansett nesten ikke blir spist, kjøper jeg på bakeriet. Ender stort sett opp med smultringer, tyske skiver, goro og noen kromkaker. Etter jul ender de opp i fryseren og så blir de snacks til skiturene i påsken. Har satt sammen og pyntet pekkerkakehus. Det liker ungene :)

Er nesten ferdig med julegavene og har enda noen igjen å pakke inn. Pynte til jul gjør vi på lillejulaften. Handle til jul gjør jeg enten i ettermiddag eller i morgen formiddag. Stresser ikke med det.

Jeg gidder ikke å gå inn i jula helt utslitt av stress pga. førjulstiden. Vi bruker advent til å kose oss, gjøre trivelige ting og ha det fint sammen.

Det blir jul uansett🎄

Anonymkode: 34d10...ef9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mer eller mindre i rute, men er ikke mye vi skal gjøre. Vi skal ikke ha noen middager hos oss, så slipper å tenke på det.

Alle gaver er kjøpt og pakket inn, har bare samboers gave igjen. Skal handle resten av den i morgen og pakke den inn da. Leiligheten er julepyntet, treet ble pyntet i dag. 

Har ikke bakt noe, men det hadde jeg ikke tenkt til heller. I morgen skal samboer og jeg ut og handle det vi trenger til over juledagene.

Anonymkode: ed1fe...b83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, sånn nesten. Akkurat nå holder samboeren på med å fjerne stearinflekken fra forrige jul fra juleduken, men utenom det ligger vi ikke så verst an.

Vi pyntet og satte opp tre i går og gjorde den siste handlingen (bortsett fra at vi garantert har glemt et eller annet), ribba er tatt ut av fryseren. I morgen blir det julevask. Nesten alle pakker er pakket inn. 

Anonymkode: 926fb...5d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...