AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Hei. Planen var å kjøre hjem på juleferie i dag til familien (foreldrene, 2 søsken og besteforeldre). Men jeg våknet til en melding nå om at spysyken meldte sin ankomst i natt. Jeg har lite lyst å dra hjem nå, vurderer å heller feire her jeg bor. Men foreldrene mine var ikke så positiv til det, for de synes ikke at omgangssyken er noe god grunn. Ser bare for meg at alle må igjennom det og at det kan ta tid! Har noen venner jeg kan spørre her altså, men det er ikke noe krise for meg å være alene heller. Bedre å være alene enn å få spysyken🫢😳 Anonymkode: 9b466...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Jeg hadde kost meg på hybelen alene. Anonymkode: ac727...20b 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Hadde blitt på hybelen og vært med venner ☺️ høres mye koseligere ut enn å ligge og spy hele julekvelden…. Anonymkode: 97357...b9a 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Er de helt sikre på at det ikke er matforgiftning? Jeg hadde nok feiret på hybelen. Spysyke går relativt fort over, så hadde dratt dit i romjula. Nå er det ikke alle som får spysyke da 🙂. Jeg har aldri hatt det, og heller ikke mitt voksne barn. Anonymkode: 491ac...fcf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Bli på hybelen. Dårlig gjort av foreldrene dine å gi deg dårlig samvittighet for det. Omgangssyke smitter ekstremt lett, så du er nærmest garantert å få det om du drar. Anonymkode: ecf69...c41 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er de helt sikre på at det ikke er matforgiftning? Jeg hadde nok feiret på hybelen. Spysyke går relativt fort over, så hadde dratt dit i romjula. Nå er det ikke alle som får spysyke da 🙂. Jeg har aldri hatt det, og heller ikke mitt voksne barn. Anonymkode: 491ac...fcf Ja, er to som er syke. Pluss de har gått på skolen til søskenene mine. Men kan jo selvfølgelig være maten å, men rart ikke alle er blitt dårlige da🤔 fikk et lite håp når du sa det. Men er 26 år altså så klarer helt fint å feire alene! Anonymkode: 9b466...174 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden Hadde feiret alene, uten tvil 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bli på hybelen. Dårlig gjort av foreldrene dine å gi deg dårlig samvittighet for det. Omgangssyke smitter ekstremt lett, så du er nærmest garantert å få det om du drar. Anonymkode: ecf69...c41 Det syns jeg å! Vurderer å reise hjem å bo hos besteforeldrene mine, de bor for seg selv å har ikke vært der. Men de er gamle og vil liksom presse meg på de. Redd de begynner å stresse med å styre og stelle mye med mat osv. Anonymkode: 9b466...174 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden Om bare to er syke nå er det garantert flere som går ned med flagget i løpet av juledagene. Ville foreslått å feire 30 desember eller noe i stedet - med full julemiddag så klart og isolasjon av familien frem til da. Da burde alle være ferdig med spyinga før dere ses. Nei, du er selvfølgelig ikke kjip. Omgangssyke er et helvete. Du risikerer også å smitte hele vennegjengen til nyttår, man smitter selv om man ikke spyr, både før og etter man er syk. 3 dager inkubasjonstid = du starter ca 27/28 desember. Spying i et døgn = ferdig 28/29 desember. 48 timer med smitte = nyttårsaften. Hilsen 3-barnsmor som er blitt ekspert på hvordan sykdommer smitter. Regner nesten alltid 3 uker fra første til siste når noen får noe her, men omgangssyken går fortere 🤣 Anonymkode: d5536...288 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden Noro er det verste!! Hadde blitt hjemme Anonymkode: fdb80...ce0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det syns jeg å! Vurderer å reise hjem å bo hos besteforeldrene mine, de bor for seg selv å har ikke vært der. Men de er gamle og vil liksom presse meg på de. Redd de begynner å stresse med å styre og stelle mye med mat osv. Anonymkode: 9b466...174 Syntes du skal ta en telefon til dem å spørre. Presiser at du ikke har planer om å bli vartet opp osv. Har du eventuelt en venninne du kunne sovet hos frem til julaften? Ikke minst: Hvor tungvint er det for deg å komme deg hjem? Må du ta fly og to busser eller kjører du selv i 40 min lissom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Del Skrevet 11 timer siden Er det langt å kjøre til familien din? Du kan kan jo snakke med dem og evt kjøre dit på julaften, alt etter hvordan formen til familien din er da? For det er jo høytid for sykdommer også nå. Anonymkode: acae4...3b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om bare to er syke nå er det garantert flere som går ned med flagget i løpet av juledagene. Ville foreslått å feire 30 desember eller noe i stedet - med full julemiddag så klart og isolasjon av familien frem til da. Da burde alle være ferdig med spyinga før dere ses. Nei, du er selvfølgelig ikke kjip. Omgangssyke er et helvete. Du risikerer også å smitte hele vennegjengen til nyttår, man smitter selv om man ikke spyr, både før og etter man er syk. 3 dager inkubasjonstid = du starter ca 27/28 desember. Spying i et døgn = ferdig 28/29 desember. 48 timer med smitte = nyttårsaften. Hilsen 3-barnsmor som er blitt ekspert på hvordan sykdommer smitter. Regner nesten alltid 3 uker fra første til siste når noen får noe her, men omgangssyken går fortere 🤣 Anonymkode: d5536...288 Tenkte meg noe sånt ja, tar tid dette🫢 Helt uaktuelt å dra dit innså jeg nå! Vet de mangler folk på jobben, kanskje bare melde meg som ledig der?😅 Anonymkode: 9b466...174 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Del Skrevet 11 timer siden Sirah skrev (4 minutter siden): Syntes du skal ta en telefon til dem å spørre. Presiser at du ikke har planer om å bli vartet opp osv. Har du eventuelt en venninne du kunne sovet hos frem til julaften? Ikke minst: Hvor tungvint er det for deg å komme deg hjem? Må du ta fly og to busser eller kjører du selv i 40 min lissom. Ja, skal høre med de. Er 5-6 timer å kjøre hjem så vanskelig å ta det svipptur😉 Anonymkode: 9b466...174 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det langt å kjøre til familien din? Du kan kan jo snakke med dem og evt kjøre dit på julaften, alt etter hvordan formen til familien din er da? For det er jo høytid for sykdommer også nå. Anonymkode: acae4...3b1 5-6 timer🤦🏼♀️ Anonymkode: 9b466...174 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden Hadde iallefall avventet. Hadde ikke reist i dag. Er det langt å kjøre? Er det dine søsken som er syke? Er ikke sikker foreldre blir smittet, tror eg har blitt smittet av barna si omgangssyke én gang. Men dersom det blir omgangssyke i familien på julaften så kan ikke besteforeldre komme hjem til dere heller. Og en syk mor/far klarer jo ikke å stelle istand så mye mat. Jeg skulle egentlig foreslå å reise hjem til besteforeldrene dine, men ser du har tenkt på det selv. Kanskje de blir glad for å få deg på besøk? Men du kjenner de best. Anonymkode: dba18...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 10 timer siden #17 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, skal høre med de. Er 5-6 timer å kjøre hjem så vanskelig å ta det svipptur😉 Anonymkode: 9b466...174 Ja da må det planlegges en del ja. Jeg hadde iallefall ventet til i morgen med å kjøre. Om ikke du kan være hos besteforeldrene dine så hadde jeg nok valgt å feire jul på hybelen. Kjøp noe god mat og kos deg Julaften kan dere feire andre juledag når alle er friske igjen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Del Skrevet 10 timer siden Jeg er såpass glad i julen og hadde blitt deppa av å feire alene eller uten familien min, så jeg ville faktisk reist hjem - selv med omgangssyken i hus. Heller vært ekstra nøye på klemmer, kos og kyss. Vasket hender oftere. Vi hadde omgangssyken i hus selv, julen for to år siden. 4-åringen i hus våknet på kvelden lillejulaften og spydde som et uvær. Ga beskjed til gjestene om hva som var ståa, men de valgte likevel å komme og feire jul som vanlig. Mine foreldre og brødre. Det ble en hyggelig kveld, barnet var ferdig med å spy, men var kvalm så hun spiste lite. Far og hennes to søsken fikk hver sin runde i løpet av romjula, mens jeg, begge brødrene mine og foreldrene mine slapp unna. Anonymkode: 838d1...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #19 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hadde iallefall avventet. Hadde ikke reist i dag. Er det langt å kjøre? Er det dine søsken som er syke? Er ikke sikker foreldre blir smittet, tror eg har blitt smittet av barna si omgangssyke én gang. Men dersom det blir omgangssyke i familien på julaften så kan ikke besteforeldre komme hjem til dere heller. Og en syk mor/far klarer jo ikke å stelle istand så mye mat. Jeg skulle egentlig foreslå å reise hjem til besteforeldrene dine, men ser du har tenkt på det selv. Kanskje de blir glad for å få deg på besøk? Men du kjenner de best. Anonymkode: dba18...ba7 Mine søsken som er syke ja. Det er det som er så vanskelig, foreldrene kan jo blir syke +/- 48 timer etter siste symptom, så får ikke noe svar før tirsdag. Men fikk svar fra besteforeldrene mine nå, de tok det som en selvfølge at jeg skulle bo hos de i julen når ting ble slik. De trodde ikke det var nødvendig å sende melding😅 Anonymkode: 9b466...174 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er såpass glad i julen og hadde blitt deppa av å feire alene eller uten familien min, så jeg ville faktisk reist hjem - selv med omgangssyken i hus. Heller vært ekstra nøye på klemmer, kos og kyss. Vasket hender oftere. Vi hadde omgangssyken i hus selv, julen for to år siden. 4-åringen i hus våknet på kvelden lillejulaften og spydde som et uvær. Ga beskjed til gjestene om hva som var ståa, men de valgte likevel å komme og feire jul som vanlig. Mine foreldre og brødre. Det ble en hyggelig kveld, barnet var ferdig med å spy, men var kvalm så hun spiste lite. Far og hennes to søsken fikk hver sin runde i løpet av romjula, mens jeg, begge brødrene mine og foreldrene mine slapp unna. Anonymkode: 838d1...e95 Det skjønner jeg, er en koselig tid! Men for min del er det ikke verdt spysyken🤣 Anonymkode: 9b466...174 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå