AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #21 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som felles barn kan du ikke nekte uskiftet bo. Anonymkode: 01e22...d2c Du kan nekte uskiftet bo ved særkullsbarn. Noe det virker som ts er Da min far gikk bort måtte vi ta skifte med en gang pga min far hadde vært gift før med flere barn. Advokaten sa og det lønte seg for da ville det heler ikke kunne bli diskusjon den dagen mor mi gikk bort om at de ønsket mer osv Anonymkode: 7d5a9...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 22. desember 2024 #22 Del Skrevet 22. desember 2024 Offentlig skifte i slike tilfeller som dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #23 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ville ikke vært passiv her. Meld i fra til tingretten der forelderen bor umiddelbart etter dødsfallet. De andre kan lett «glemme» deg i oppgjøret. Det skal gå greit hvis alt er korrekt i folkeregisteret. Rett etter dødsfallet kan du be om innsyn i skattemelding mv. før noen tar over boet. Det kan være veldig lurt. Noen nevner at arvelater kan ha gitt bort alt. Det trenger du ikke nødvendigvis tåle, det er noe som kalles dødsdisposisjoner, og disse kan reverseres. I så fall bør du gå til advokat. Anonymkode: d6dcb...78f Hva om man ikke får vite om dødsfallet fra familien? Er det gitt at man får beskjed fra tingretten om ikke andre gjør det? TS har tydeligvis informasjon om at vedkommende nærmer seg slutten, men jeg har ikke kontakt eller informasjonsflyt fra den siden siden og kan ikke se at noen vil fortelle meg når det skjer. Anonymkode: 1d0fc...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #24 Del Skrevet 22. desember 2024 Hadde i hvertfall krevd offentlig skifte. Ja koster litt med den summen ska fordeles på alle parter. Og det kan du egentlig alerde nå gi melding om til. Usikker på h orden om det er statsforvalter eller tingrett Anonymkode: 7d5a9...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #25 Del Skrevet 22. desember 2024 Da moren min døde måtte vi alle arvingene skrive under på at vi ønsket å dele opp tingene privat. Dersom en av oss ikke hadde skrevet under så hadde det blitt offentlig skifte Anonymkode: 75559...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #26 Del Skrevet 22. desember 2024 Offentlig skifte, gå selvfølgelig ikke med på å la ny partner sitte i uskifte. Ikke ta kontakt med noen nå, i tilfelle det gjøres forsøk på å gjemme unna (gi bort) penger. Anonymkode: 98320...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå