GMT800 Skrevet 23. desember 2024 #41 Del Skrevet 23. desember 2024 Hadde blitt irritert om noen hadde dukket opp med bare snørr og gørr, uansett barn eller voksne. Folk får ha vett til å holde seg hjemme eller holde barna hjemme de par dagene de sprer milliarder av forkjølelsesvirus til alle rundt seg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #42 Del Skrevet 23. desember 2024 Som flere sier; det kommer an på. Vår ene sønn var syk en julaften og vi skulle til mine foreldre. Da spurte vi mine foreldre, og de sa at så lenge sønnen vår orket, så måtte vi bare kommer. Vi vurderte å være hjemme, men da skapte sønnen vår seg tussete. Han SKULLE til mormor og morfar og feire jul. Så her er flere hensyn å ta - de besøkende OG barnet i seg selv. Hadde barnet vårt vært sykere, hadde han ikke protestert mot å være hjemme. Anonymkode: 66b60...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #43 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 9.25): Unødvendig å sette vertskapet i en sånn situasjon. De har lyst til å si nei men får det ikke til. Anonymkode: 8013f...2f9 Ikke alltid! Mine foreldre håpet at vi kom, selv om sønnen vår var syk. De tenkte først og fremst på sønnen vår. Hadde de hatt dårlig imunforsvar etc., så hadde de nok sagt nei. Men altså, her var mine foreldre veldig klare på at vi skulle kommer. Når det er sagt, er vi mye sammen med dem til daglig, slik at smitte kunne allerede ha skjedd. Mine foreldre og svigerforeldre går inn og ut hos oss, selv om barna er syke. Min bror er heller ikke så noe vanskelig der. Vi holder avstand og passer på hygiene. Anonymkode: 66b60...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #44 Del Skrevet 23. desember 2024 Bli hjemme. Syke voksne, syke barn, jeg er drittlei av å bli smittet og ligge resten av jula rett ut. Og vertskapet snakker ikke nødvendigvis for alle gjestene. Min eks insisterte på at et perifert vennepar med sykt barn skulle komme til oss en jul, selv om jenta deres var syk. Jeg var uenig, men ble ikke spurt. Barnet var åpenbart pjusk, snørr og litt slapp, men ikke voldsomt. Så fikk jeg det, og jeg ble da liggende rett ut med feber resten av jula. Moren til barnet fikk det også like etterpå, og ble også helt slått ut. Det kan være at ting barn bare blir småsyke av, gir helt andre symptomer hos voksne. Anonymkode: d434c...cc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 23. desember 2024 #45 Del Skrevet 23. desember 2024 Tenk på barna som har feber og er snørrete på juleselskap. Tror du de vil hygge seg der? Nei hold deg hjemme med syke barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 23. desember 2024 #46 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 7.06): Hvor går grensen? Barna har vært syke flere ganger i høst, tar aldri slutt. Nå i natt har en ny runde startet. Jeg blir glatt hjemme med de men er redd hva familie tenker om vi ikke kommer. Ikke gøy å bli smittet heller tenker jeg men.. Anonymkode: 73470...7f1 Nei!! Gamle mennesker kan bli så syke at de dør, og tidlig gtavide kan abortere ellers kan det så klart føre til langvarig sykdom hos andre, som heller ikke er ønskelig. så nei, nei, ikke utsett andre for dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #47 Del Skrevet 24. desember 2024 Kommer an på hvor hysterisk familien er, og barnets allmenntilstand. Min familie tar gjerne smitterisiko for å være sammen med barnet. Men er ungen skikkelig dårlig blir det jo bare kjipt for alle. Så nær familie og de nærmeste vennene hadde vi dratt til om ungen var i form til det, uavhengig av smittefare. Venner og perifer familie hadde vi holdt oss hjemme uansett allmenntilstand om jeg anså at det var smittefare. (bestevenninnen og jeg pleier å besøke hverandre om en har fri og den andre er hjemme med sykt barn, inkludert omgangssyke 😝 vi har ikke helseangst, og kan knapt huske å ha blitt smittet, annet enn av corona et par ganger. ) Anonymkode: 94ec6...e5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #48 Del Skrevet 24. desember 2024 Kommer an på så mye, som flere sier her. Men jeg har også ringt vertskapet, i utgangspunktet for å avlyse, ikke for at de skal ta et valg. Når jeg da forklarer hvorfor jeg avlyser, så spør de mer rundt barnets tilstand, og i de fleste tilfeller ber de meg da om å komme med barnet allikevel. Altså ringer jeg ikke for å spørre hva de synes, men for å avlyse, og får da beskjed om at de ikke synes det er så farlig, og at de vil vi skal komme allikevel. Kun veldig nære (besteforeldre feks) ville jeg spurt rett ut hva de synes og latt dem ta valget. Ellers er det vi som tar avgjørelsen, og eventuelt får beskjed om å ombestemme oss. Spysyke og diare er ikke et diskusjonstema da, da blir man hjemme uansett. Anonymkode: 4e91d...a8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesnillelilla Skrevet 24. desember 2024 #49 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 7.06): Hvor går grensen? Barna har vært syke flere ganger i høst, tar aldri slutt. Nå i natt har en ny runde startet. Jeg blir glatt hjemme med de men er redd hva familie tenker om vi ikke kommer. Ikke gøy å bli smittet heller tenker jeg men.. Anonymkode: 73470...7f1 Man drar ikke i selskap når man har feber og er dårlig. Ikke voksne og iallefall ikke små barn! Barn har det best i rolige, kjente omgivelser når de er syke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 24. desember 2024 #50 Del Skrevet 24. desember 2024 Ved feber/dårlig allmenntilstand eller mye stygg hoste og snørr = bli hjemme. Grei allmenntilstand men litt snufs/hoste/snørr = spør vertene om man kan komme eller ikke. Restsymptomer = gå i selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #51 Del Skrevet 24. desember 2024 Det kommer an på vertskapet og de andre som evt. måtte komme. Jeg hadde gjerne tatt i mot besøk. Hadde lett tatt smitten enn å ikke være sammen på julaften. Anonymkode: da4d9...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå