Gå til innhold

Ser du ned på renholdere?

AnonymBruker

Ser du ned på renholdere?  

327 stemmer

1. 1. Ser du ned på renholdere?

• Ja
      12
    • Nei
      315

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

jeg har selv vært en slags renholder og da ville jeg egentlig helst bli behandlet som luft. hehe. men fikk en del hils og smil. for all del, kan være at det var tilfeldig. men var litt irriterende for jeg ville bare gjøre jobben min. :P🥴🙈

Anonymkode: 418d6...a13

Sorry! Jeg jobber på kjøpesenter og hilser alltid på de som er renholdere. Hver eneste dag 😅🥰

Anonymkode: fef04...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ned på noen yrkesgrupper. Alle yrker er viktig på hver sin måte 

Anonymkode: 8e8b0...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lt.Dan skrev (3 timer siden):

Det er ikke pent å juge, spesielt før jul🎅

Hvor mange av dere som ikke ser ned på renholdere kunne tenkt dere det samme yrke selv, eller for barna deres?

Noen yrker har lavere status enn andre, slik er det bare. Dette gjenspeiler seg som regel i lønnsnivået/nødvendig utdanning.

Å "se ned på" beyr ikke det samme som  å spytte vedkommende i ansiktet evt velte vasketralla dems bare for å være jævlig.

Åja, så man må ønske seg samme yrke selv for ikke å være nedlatende? Nytt for meg. Da er jeg en nedlatende jævel mot MANGE, gitt. Kunne faktisk ikke tenke meg å bli lege heller, betyr det at jeg ser ned på leger, den yrkestanden som vel har høyest status av alle?

Anonymkode: 30f2a...f1d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lt.Dan skrev (6 timer siden):

Det er ikke pent å juge, spesielt før jul🎅

Hvor mange av dere som ikke ser ned på renholdere kunne tenkt dere det samme yrke selv, eller for barna deres?

Noen yrker har lavere status enn andre, slik er det bare. Dette gjenspeiler seg som regel i lønnsnivået/nødvendig utdanning.

Å "se ned på" beyr ikke det samme som  å spytte vedkommende i ansiktet evt velte vasketralla dems bare for å være jævlig.

Jeg kunne ikke tenkt meg å bli noe innenfor renhold (igjen), nei. Jeg har heller ikke lyst til å bli urolog, prinsesse, skuespiller eller statsminister. Det betyr ikke at jeg ser ned på noen av dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. Det er en kjempeviktig jobb og jeg er veldig takknemlig for alle renholdere og jobben dere gjør!

Når det gjelder hilsing, så jobber jeg et sted med over 2000 ansatte og de aller fleste hilser jeg ikke på (renholder eller ikke) - det er jo kun et lite mindretall jeg kjenner. 

Anonymkode: 3f608...33a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har renholdere på jobben og har alltid hilst og vært hyggelig, selvsagt. Når de kommer går jeg bort fra plassen slik at de kan jobbe i fred. Går på toalettet eller noe.Har et så god forhold til de at de etterlyste meg hos kolleger da jeg ble syk og måtte ha hjemmekontor. Vel tilbake sa de at de savnet meg. Samme med de på kantinen jeg også selvsagt er hyggelig mot. De spurte også kolleger og sa de savnet meg. Så lite skal til, noen hyggelige ord og et smil. Ble nesten litt overrasket for de ble nesten mer glad over å se meg enn kollegaene 😍

Anonymkode: 860aa...084

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jobber som renholder på forskjellige steder i byen. Noen steder er de som jobber der greie og hilser, mens andre steder er det som du er luft, så hva tenker dere egentlig om renholdere? Det er en lavstatus jobb tross alt.

Anonymkode: 16c0d...f66

Nei, jeg ser ikke ned på renholdere. 

Har vært det selv noen år, men har også vært selger hos gullsmed, og håndverker. Det er alltid noen som ser ned på en.. 

Anonymkode: 96c78...889

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ned på renholdere. Flere ganger har jeg tatt meg selv i å være misunnelig på jobben deres. Jobber på kontor, og det ser tilfredsstillende ut å jobbe med noe så konkret hvor du ser resultatet med en gang. I tillegg virker det deilig hvis man samtidig kan høre på podcast eller musikk. Enda et pluss er at det ikke er stillesittende arbeid, selv om man sikkert er i risiko for slitasje og vondter. 

Anonymkode: ea40d...19f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ser ikke ned på noen på bakgrunn av yrke. Hilser selvsagt på de som kommer og vasker på kontoret, akkurat som jeg hilser på postbudet som kommer daglig. Registrerer at de alle fleste jeg jobber med gjør det samme, og de som ikke gjør det er vanligvis de vi anser som litt sære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Folk skriver på nett at renholdere er noe av de viktigste vi har, at " vi må anerkjenne og ta vare på". Det er bare piss de skriver for i den virkelige verden opplever vi å bli tråkka på , vi får virkelig vite at vi er nederst på stigen. 

Jeg er renholder selv og får sjelden høre noe positivt eller føle at jeg betyr noe. 

Anonymkode: 9fbe2...ca5

Denne er litt vanskelig da. Jeg får heller ikke mye skryt på jobb, de fleste i gjennomsnittlige jobber gjør ikke det. Det er forventet at vi møter opp og at jobben blir gjort uten noe videre dikkedarer. Vet ikke helt hvordan jeg kunne gitt vaskerne på jobb skryt uten at det hørtes nedlatende ut. 

Anonymkode: 9c5c4...0a5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Denne er litt vanskelig da. Jeg får heller ikke mye skryt på jobb, de fleste i gjennomsnittlige jobber gjør ikke det. Det er forventet at vi møter opp og at jobben blir gjort uten noe videre dikkedarer. Vet ikke helt hvordan jeg kunne gitt vaskerne på jobb skryt uten at det hørtes nedlatende ut. 

Da jeg vasket fikk jeg ofte (velmenende) kommentarer av type "Jeg synes du er flink, jeg". Det blir helt feil... Jeg er ikke et barn som trenger skryt for å ha gjort leksene sine. Jeg er en voksen som utfører en jobb etter en gitt standard, ikke noe mer enn det.

Jeg nikker og smiler til vaskerne på jobben, som jeg gjør til alle andre, men jeg tenker at de sikkert vil gjøre jobben sin i fred, akkurat som jeg ønsker å jobbe i fred.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal renholdere sees ned på? Er det noen som gjør en god jobb, så er det dem! Det blir fort kaos hvis renholderne går ut i streik!

Takk for jobben dere gjør!! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 2.46):

Jobber som renholder på forskjellige steder i byen. Noen steder er de som jobber der greie og hilser, mens andre steder er det som du er luft, så hva tenker dere egentlig om renholdere? Det er en lavstatus jobb tross alt.

Anonymkode: 16c0d...f66

Jeg setter utrulig pris på dere🤍

Anonymkode: e448f...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hva med å si at "her var det rent og fint" eller bare at du bemerker at du ser det er vasket før du tramper forbi. Den der utgjør gedigen forskjell for meg: nr 1 tramper inn uten å se i retning renholder og nr 2 som beklager at h*n må gå der det nettverk er vasket. SER du meg så tilgir jeg det meste,tar du meg for gitt og som en selvfølge så hater jeg deg der og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva med å si at "her var det rent og fint" eller bare at du bemerker at du ser det er vasket før du tramper forbi. Den der utgjør gedigen forskjell for meg: nr 1 tramper inn uten å se i retning renholder og nr 2 som beklager at h*n må gå der det nettverk er vasket. SER du meg så tilgir jeg det meste,tar du meg for gitt og som en selvfølge så hater jeg deg der og da. 

Tramper forbi? Du trenger ikke å være i angrepsposisjon, jeg er på hils med alle som vasker der jeg jobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da regner jeg med du kommer med komplimenter til alle andre rundt deg også. At du sier til konsernsjefen "Det var gode resultater dere leverte forrige kvartal, takk for det!", eller til regnskapsaarbeideren "Takk for lønna, du er en knupp"

Håper virkelig ikke du mener alvor når du sier du hater alle som tråkker på gulvet ditt uten å beklage. Hvis jeg skulle hatet alle som tar meg og min jobb som en selvfølge hadde jeg ikke gjort noe annet enn å gå rundt å hate folk. Ikke spesielt sunt for den psykiske helsa, eller hva?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tramper forbi? Du trenger ikke å være i angrepsposisjon, jeg er på hils med alle som vasker der jeg jobber. 

Går forbi da. Men det var ikke poenget 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...