Gå til innhold

Ser du ned på renholdere?

AnonymBruker

Ser du ned på renholdere?  

327 stemmer

1. 1. Ser du ned på renholdere?

• Ja
      12
    • Nei
      315

Anbefalte innlegg

Jeg ser ned på alle, helt uavhengig av hva de jobber med, fordi folk flest er idioter.

Anonymkode: 384b5...b61

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ser ned på alle, helt uavhengig av hva de jobber med, fordi folk flest er idioter.

Anonymkode: 384b5...b61

Det høres rasistisk ut....

Anonymkode: 62abd...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at mange ser ned på de ja. Spør en så svarer man selvsagt ikke det.

Sluttet som renholder for mange år siden fikk da melding fra mange at det var bra jeg sluttet å vaske dritten  etter folk.

Anonymkode: 1546c...f39

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres rasistisk ut....

Anonymkode: 62abd...0c3

Du bør lese en ordbok.

Anonymkode: e8045...421

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Føler at mange ser ned på de ja. Spør en så svarer man selvsagt ikke det.

Sluttet som renholder for mange år siden fikk da melding fra mange at det var bra jeg sluttet å vaske dritten  etter folk.

Anonymkode: 1546c...f39

Selv jeg ser litt ned på det, til tross for at jeg er renholder selv..

Anonymkode: 16c0d...f66

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jobber som renholder på forskjellige steder i byen. Noen steder er de som jobber der greie og hilser, mens andre steder er det som du er luft, så hva tenker dere egentlig om renholdere? Det er en lavstatus jobb tross alt.

Det tenker jeg er en av de viktigeste jobbene i samfunnet vårt . Tenk hvor forferdelig det ville vært med skitne sykehus , eldresenter , butikker , bank og finans . Listen er lang . Uten renholdere gror Norge ned . Høystatusyrke spør du meg .

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Det tenker jeg er en av de viktigeste jobbene i samfunnet vårt . Tenk hvor forferdelig det ville vært med skitne sykehus , eldresenter , butikker , bank og finans . Listen er lang . Uten renholdere gror Norge ned . Høystatusyrke spør du meg .

Disse stedene ville nok ikke grodd ned i møkk akkurat. Det er vel heller andre ansatte som må ta vaskingen.

Status har ikke sammenheng med «viktighet», men av kompetansekrav og hvor vanskelig man er for arbeidsgiver å erstatte. En kirurg kan vaske et gulv, men jeg tviler på at en renholder har like mye suksess med å utføre åpen hjertekirurgi. Ergo vil alltid kirurgen ha høyere status enn renholderen. Det betyr ikke at vedkommende er mer verd som menneske av den grunn.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke! Er det virkelig noen som gjør det? Her jobber jeg på kontor og de renholderene her er SÅ flinke! Er alltid rent og pent i hele bygget. Passer alltid på å smile og hilse til alle hver eneste gang jeg ser de. Har også skrytt et par ganger og fortalt hvor flinke de og hvor rent det alltid er.

Anonymkode: 9413b...24b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (7 minutter siden):

Disse stedene ville nok ikke grodd ned i møkk akkurat. Det er vel heller andre ansatte som må ta vaskingen.

Status har ikke sammenheng med «viktighet», men av kompetansekrav og hvor vanskelig man er for arbeidsgiver å erstatte. En kirurg kan vaske et gulv, men jeg tviler på at en renholder har like mye suksess med å utføre åpen hjertekirurgi. Ergo vil alltid kirurgen ha høyere status enn renholderen. Det betyr ikke at vedkommende er mer verd som menneske av den grunn.

Men  hva hadde skjedd hvis kirurgen måtte ta vaskingen slik at hen ikke kunne operere? Så jo, renholdere gjør en viktig oppgave om du bør tenke tilbake til pandemien hvor viktige renholdere, butikkansatte, sjåfører og mange andre yrkesgrupper var. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (12 minutter siden):

En kirurg kan vaske et gulv

En kirurg kommer aldri til å vaske på sykehuset. Så da blir det stengt.

Anonymkode: e8045...421

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (1 minutt siden):

Men  hva hadde skjedd hvis kirurgen måtte ta vaskingen slik at hen ikke kunne operere? Så jo, renholdere gjør en viktig oppgave om du bør tenke tilbake til pandemien hvor viktige renholdere, butikkansatte, sjåfører og mange andre yrkesgrupper var. 

Renhold er viktig, ja. Trenger det å utføres av en med spesialtittel «renholder»? Nei.

Jeg har vasket så mange gulv og så mange dasser i løpet av mitt liv at akkurat det kan jeg. Jeg stepper gjerne inn og vasker på jobben selv om det ikke er min primæroppgave, det skulle bare mangle.

Tror forøvrig ikke kirurgen løper ut midt i en operasjon for å vaske gulv. Da tar han det heller etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholdere gjør en fantastisk viktig jobb og er en essensiell del av en arbeidsplass. Selvfølgelig ser jeg ikke ned på dem! 

Status eller ei, kirurgen kan ikke gjøre sin jobb hvis ikke bl.a renholderen har gjort sin. Så enkelt er det. Vi drar sammen ❤️

Anonymkode: 84f21...6a2

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knirke skrev (11 minutter siden):

Renhold er viktig, ja. Trenger det å utføres av en med spesialtittel «renholder»? Nei.

Jeg har vasket så mange gulv og så mange dasser i løpet av mitt liv at akkurat det kan jeg. Jeg stepper gjerne inn og vasker på jobben selv om det ikke er min primæroppgave, det skulle bare mangle.

Tror forøvrig ikke kirurgen løper ut midt i en operasjon for å vaske gulv. Da tar han det heller etterpå.

Nedvask av en operasjonssal kan kun forskriftmessig utføres av en med fagbrev som renholder, jo. Det er ikke som å vaske fellesdoen på en skole eller gulvet i en korridor på en hvilken-som-helst arbeidsplass.

Anonymkode: 30f2a...f1d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsstedet mitt hadde blitt stengt om ikke renholderne hadde kommet på jobb, så jeg har stor respekt for dem og kompetansen deres.

De er i tillegg hyggelige folk, så jeg slår ofte av en prat når jeg møter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (44 minutter siden):

Renholdere har fagbrev, som noen under også nevner. Renhold har faktisk standarder i 2024.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet som renholder i over 30 år. Og er stolt av jobben jeg gjør. Føler at min arbeidsgiver ( fylkeskommunen) setter pris på meg

Anonymkode: 8e8b0...a30

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jobber som renholder på forskjellige steder i byen. Noen steder er de som jobber der greie og hilser, mens andre steder er det som du er luft, så hva tenker dere egentlig om renholdere? Det er en lavstatus jobb tross alt.

Ser selvsagt ikke ned på renholdere. Men det at noen ikke hilser på deg betyr ikke at de ser ned på deg, eller ikke ser deg. Mange er nok som meg, og hilser bare på folk man kjenner. Renholderne i mitt firma kjenner jeg, så de hilser jeg på. Men ikke en tilfeldig renholder jeg passerer på et sted jeg går gjennom.

Anonymkode: 95d01...da9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Passer alltid på å smile og hilse til alle hver eneste gang jeg ser de. Har også skrytt et par ganger og fortalt hvor flinke de og hvor rent det alltid er.

Anonymkode: 9413b...24b

Merker at barne psykologene (når jeg vasker der) er de mest kalde av en eller annen grunn. Mulig de er en traumatisert gjeng. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...