Gå til innhold

Barna liker ikke pinnekjøtt, hva serverer jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I mannens familie har de sosisser som tilbehør til pinnekjøtt og disse har vært populære blant barna.

Hjemme hos meg spiste barna enten svinemør eller karbonader.

Hos oss i år får barna velge mellom  sosisser, svinemør og pølse.

Anonymkode: c1176...37f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fullt firståelig st barna ikke liker det salte pinnekjøttet, de er det minste heldige som klarer å være i samme hus som pinnekjøtt og kan få ulike typer av pølser og kjøttkaker/medisterkaker.  Selv er jeg 45 år og blir fortsatt så kvalm at jeg må spy av å være i hus der det lages pinnekjøtt. Hadde svigers laget det på julaften hadde jeg blitt hjemme. De lagde deg en romjul ci var der og jeg vekslet mellom doen eller gjemte meg på soverommet. 

Anonymkode: 3ad87...35d

Pinnekjøtt er det beste jeg vet, og den lukta er bare nammenamm…

Anonymkode: 27b57...fda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosisser fikk vi til når vi var barn. Det falt i smak når hovedmiddagen ikke var helt favoritten. Så jeg og slår et slag for pølser av noe slag, og noe grønnsaker du vet de liker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor midt i tjukkeste pinnekjøtt-land og i alle år har vi hatt flere typer svinemør, fåremør og pøler til pinnekjøttet. Senere år har vi hatt vegetarisk alternativ til pga svigerinne er vegetarianer. 

Jeg selv spiste ikke pinnekjøtt før jeg var 20, smakte ja, men spiste ikke. 

Julaften er ikke dagen der man tvinger noen til å spise pinnekjøtt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fullt firståelig st barna ikke liker det salte pinnekjøttet, de er det minste heldige som klarer å være i samme hus som pinnekjøtt og kan få ulike typer av pølser og kjøttkaker/medisterkaker.  Selv er jeg 45 år og blir fortsatt så kvalm at jeg må spy av å være i hus der det lages pinnekjøtt. Hadde svigers laget det på julaften hadde jeg blitt hjemme. De lagde deg en romjul ci var der og jeg vekslet mellom doen eller gjemte meg på soverommet. 

Jeg elsker pinnekjøtt, men orker ikke lukta av tilberedningen så vi damper pinnekjøttet på kokeplate ute på verandaen 😅

Angående det andre, her har vi medisterkaker (kjøpte rå, ferdig, på meny) og litt julepølse. Eldste på 5 spiser pinnekjøtt mens minste på 3 ikke vil ha. 

Anonymkode: 0ca69...194

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hørt om ARFID?

Anonymkode: 2087f...cca

Ja, viktig at absolutt alle får en diagnose.

Anonymkode: 26f32...91d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere har vel ikke bare pinnekjøtt? Vi har pølser og medisterkaker til , det liker ofte barns

Anonymkode: 706e0...589

Vi har kun pinnekjøtt på julaften,vi bruker ikke annet tilbehør.

Anonymkode: d89fd...122

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne strekt meg til å varme noen pølser ved siden av pinnekjøttet så lenge de spiste tilbehøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her har vi hatt regelen at Julaften får alle det de ønsker seg til middag. I å blir det pinnekjøtt til de aller fleste og stekte filetbiter,ertestuing,  brokkoli og brun saus til vegetarianer. Vi har også hatt et år hvor vi var mange til bords og det var pinnekjøtt,  ribbe, sushi og pasta bolognese på menyen.

Anonymkode: 41335...8cb

Da må jeg spør om hvor mange kokeplater dere har ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, viktig at absolutt alle får en diagnose.

Anonymkode: 26f32...91d

Det er i alle fall viktig at de som har en spiseforstyrrelse - som ARFID er klassifisert som - får diagnose og behandling. 

Ikke at å ikke like pinnekjøtt er en spiseforstyrrelse - det er ikke engang å være kresen.

Anonymkode: d8502...2cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ikke meg du spør. Men ser ikke hvorfor dette skal være et problem å lage? 

Anonymkode: a5f04...b14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vossakorv til pinnekjøttet. Noen spiser da bare korv og rotmos. 

Anonymkode: 3fcc8...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med flertallet her, varm opp noen pølser eller medisterkaker el.l ved siden av - problem løst! Det er jo hyggelig for alle at barna koser seg med maten de også. Kjepphester kan man ri andre dager enn på julaften.

Anonymkode: 60456...93d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid hatt kjøttpølse eller vossakorv til pinnekjøttet når ungene var små. Funker fint det. 

Vi er strenge på at de må smake, og vi lager heller ikke forskjellige retter i hverdagen, men julaften er annerledes, og pinnekjøtt we ganske salt for små nyrer (babyer og småbarn). 

Anonymkode: ca709...41e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vossakorv til. Også lager du hvit saus til av litt pinnefett, jevning og fløte. Magisk godt til både pinnekjøtt og vossakorv. (Og enkelt å lage☺️

Endret av PurpleTuliip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye kan varmes i ovn og airfryer, grønnsaker kan bytte på varmest og settes oppå hverandre.  Vannkoker er også grei å ha når man skal lage mye mat.  Sousvide i poser i samme gryte funker også om man skal ha flere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Pinnekjøtt.... Man spiser det man får servert. 

Anonymkode: cf2b0...3c5

Julaften skal være en hyggelig dag for alle. Selv som voksen kan jeg ikke fordra pinnekjøtt.

Hvis noen serverer smalahove så er jeg sikker på at mange ville vært uenige med deg. Kanskje du selv også.

Anonymkode: e7ab1...0b9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi har alltid hatt kjøttpølse eller vossakorv til pinnekjøttet når ungene var små. Funker fint det. 

Vi er strenge på at de må smake, og vi lager heller ikke forskjellige retter i hverdagen, men julaften er annerledes, og pinnekjøtt we ganske salt for små nyrer (babyer og småbarn). 

Anonymkode: ca709...41e

Tror de nyrene fungerer helt fint

Anonymkode: 0bf26...b83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...