AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #21 Del Skrevet 22. desember 2024 Fullt firståelig st barna ikke liker det salte pinnekjøttet, de er det minste heldige som klarer å være i samme hus som pinnekjøtt og kan få ulike typer av pølser og kjøttkaker/medisterkaker. Selv er jeg 45 år og blir fortsatt så kvalm at jeg må spy av å være i hus der det lages pinnekjøtt. Hadde svigers laget det på julaften hadde jeg blitt hjemme. De lagde deg en romjul ci var der og jeg vekslet mellom doen eller gjemte meg på soverommet. Anonymkode: 3ad87...35d 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #22 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Pinnekjøtt.... Man spiser det man får servert. Anonymkode: cf2b0...3c5 Pinnekjøtt er ikke akkurat veldig barnevennlig mat, spesielt for de yngre barna. Veldig forståelig at barn ikke spiser det. Anonymkode: 52bf7...75a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #23 Del Skrevet 22. desember 2024 Medisterkaker, brun saus og kålrabistappe hvis de liker det. Evt. kalkunfilet med tilbehør. Anonymkode: aaeb4...53b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #24 Del Skrevet 22. desember 2024 Dere har vel ikke bare pinnekjøtt? Vi har pølser og medisterkaker til , det liker ofte barns Anonymkode: 706e0...589 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 22. desember 2024 #25 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pinnekjøtt.... Man spiser det man får servert. Anonymkode: cf2b0...3c5 Stakkars barn.julaften skal være fin og maten god. Mange barn liker ikke pinnekjøtt noe som er forståelig. Hvorfor ikke servere noe de setter pris på? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 22. desember 2024 #26 Del Skrevet 22. desember 2024 Som barn spiste jeg julepølse 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 22. desember 2024 #27 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er pinnekjøtt som blir julemiddagen her i huset, men barna er ikke så veldig glade i det. Ønsker tips til alternativ mat evt tilbehør de kan like. Anonymkode: c173c...446 Tilbehør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #28 Del Skrevet 22. desember 2024 Trøndere1 skrev (7 minutter siden): Tilbehør. Enig. Samt noe pølse eller lignende. Anonymkode: b8c94...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 22. desember 2024 #29 Del Skrevet 22. desember 2024 Likte ikke det selv som barn. Da er det vel bare å spise tilbehøret?? Poteter, grønnsaker, kålrotstappe.. kanskje tilogmed noen har medisterkaker eller pølser ved siden av, da er det jo alt!! Man lager vel ikke egne retter for kresne barn?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #30 Del Skrevet 22. desember 2024 Her har vi hatt regelen at Julaften får alle det de ønsker seg til middag. I å blir det pinnekjøtt til de aller fleste og stekte filetbiter,ertestuing, brokkoli og brun saus til vegetarianer. Vi har også hatt et år hvor vi var mange til bords og det var pinnekjøtt, ribbe, sushi og pasta bolognese på menyen. Anonymkode: 41335...8cb 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #31 Del Skrevet 22. desember 2024 Perfume skrev (3 timer siden): Likte ikke det selv som barn. Da er det vel bare å spise tilbehøret?? Poteter, grønnsaker, kålrotstappe.. kanskje tilogmed noen har medisterkaker eller pølser ved siden av, da er det jo alt!! Man lager vel ikke egne retter for kresne barn?? Hørt om ARFID? Anonymkode: 2087f...cca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #32 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Julaften er ikke dagen for matoppdragelse. Anonymkode: 26436...6dc Dette 100 ganger ❤️❤️❤️❤️ julaften skal være hyggelig, ikke prinsipper. hilsen hun som er oppvekst med at prinsipper er viktigere enn trivsel. (For alle, ironisk nok) Anonymkode: 214ad...6af 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #33 Del Skrevet 22. desember 2024 Perfume skrev (3 timer siden): Likte ikke det selv som barn. Da er det vel bare å spise tilbehøret?? Poteter, grønnsaker, kålrotstappe.. kanskje tilogmed noen har medisterkaker eller pølser ved siden av, da er det jo alt!! Man lager vel ikke egne retter for kresne barn?? På julaften (og nyttårsaften) gjør man det jo. Min ellers meget strikte farmor stekte karbonader til min kusine som ikke likte pinnekjøtt fordi 'julaften skal ungene få noe de liker til middag'. Anonymkode: d8502...2cc 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #34 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hørt om ARFID? Anonymkode: 2087f...cca Å ikke like pinnekjøtt som barn er ikke ARFID, det er knapt å være kresen. Likevel bør den som ikke spiser pinnekjøtt - uansett alder - få noe annet til middag på julaften. Anonymkode: d8502...2cc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #35 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Pinnekjøtt.... Man spiser det man får servert. Anonymkode: cf2b0...3c5 Man skal ikke tvinge ungene til å spise noe de ikke liker. Og enda mindre på julaften, selv om jeg mener det gjelder alle dager i året. Ja, de bør smake på all mat, men pinnekjøtt er ikke den retten som alltid frister barneganer. Eller voksne. Jeg spiser ikke fårikål, uansett om det blir servert eller ikke. Da kaster jeg opp og det er vel et dårligere alternativ enn å spise det man får servert. Anonymkode: 7462b...f0f 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #36 Del Skrevet 22. desember 2024 Her blir det pinnekjøtt og ribbe for de voksne og pølser til barna som ikke liker julematen. Anonymkode: 15e0a...24d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 22. desember 2024 #37 Del Skrevet 22. desember 2024 Hvit julepølse pleier å være populært 💕🎄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #38 Del Skrevet 22. desember 2024 Her har vi ribbe, pinnekjøtt og pølser. Så får alle noe de liker🥰 Anonymkode: 183d2...481 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 22. desember 2024 #39 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Julaften er ikke dagen for matoppdragelse. Anonymkode: 26436...6dc Om man bedriver oppdragelse resten av året er det ikke nødvendig på julaften Men jeg ville puttet oppi et par gode&grove pølser, eller stekt en liten ribbe til de som ville ha det. Matlaging er ikke problemet med å steke ribbe, men ekstra styr ved servering. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #40 Del Skrevet 22. desember 2024 Pinnekjøtt, ribbe og lutefisk er ikke for alle. Jeg var streng til hverdags, men ikke i jula. Ville ha servert små sosisser og medisterkaker til. Det er ikke mye jobb. Mine barn var ikke så glad i sånn mat da de var små, men de smakte litt. Nå elsker de både ribbe, pinnekjøtt og lutefisk 🙂. Anonymkode: 13ccb...a86 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå