AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #41 Del Skrevet 22. desember 2024 Hvorfor spør du ikke noen som kjenner deg som har opplevd deg i sosiale situasjoner om de oppfatter det på samme måte, og hvorfor eventuelt? Ingen her kan gi deg svaret. Anonymkode: a696e...b1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #42 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er som sagt stresset og litt "høyt oppe". Blir glad av å se mennesker, men blir også nervøs. Jeg kommer med en del spøker . Er redd for å si/gjøre noe galt og prøver å please folk rundt meg. Jeg virker nok usikker. Har en stor frykt for avvisning og tåler kritikk dårlig , men reagerer ikke utad . Anonymkode: c8445...3c9 De forstår eller syns kanskje spøkene er rare, ubehagelige, flaue. Du tenker sikkert mer over at du MÅ si noe bare for at det ikke skal være kleint? Ellers kan du være observant på kroppspråk. Det kan virke mindre "skremmende" om man setter seg ned før man snakker, unngår å ha armene i kors, snakker på en litt brautende måte. Anonymkode: 8a384...1da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regulert Skrevet 25. desember 2024 #43 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg er også høy, og har lik fremtoning som deg- litt stressa, høyt oppe og spøker en del av gammel vane. Jeg forsto ikke helt reaksjonene rundt meg da jeg var yngre, litt fordi jeg ikke forsto at andre kunne føle på samme utilstrekkelighet sosialt som meg selv. Mange flere enn jeg ante. Tilbakemeldinger i typ julebord settinger var ofte at ‘du er jo egentlig ganske hyggelig du’. Jeg forsto ikke at min sjenerthet og knapphet kunne oppfattes som arroganse på andre når jeg i tillegg var høy og hadde lav terskel for sarkasme (ment for å være morsom og å løse opp stemningen). Samtidig erfarte jeg litt samme følelse av å være keitete når jeg selv møtte andre som meg, men disse ble ofte mine beste venner, litt typ de som gjorde meg sosialt usikre var de jeg var mest nysgjerrig på å bli kjent med. Face your fears..heh. Tror det har noe med genetikk å gjøre også, den sterkestes rett. Synes det sosiale er greiere i dag, etter at jeg sluttet å føle meg annerledes og alene i min sosiale klønethet. Jevnbyrdig og likemenneske-tanken gjør at jeg slapper av mer rundt andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #44 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 1.11): Det høres ut som om du kanskje har lav sosial kompetanse, og tenker litt vel mye på deg selv. Anonymkode: 9b0fc...80c Utsagn som dette vitner ikke om "høy sosial kompetanse". Anonymkode: c8445...3c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #45 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 1.54): Rødmingen er jo bare en filleting. De virker ukomfortable. Som at jeg er truende. Eneste jeg kommer på er høyden min. Har en del frustrasjon i meg, men den legger jeg jo veldig lokk på. Anonymkode: c8445...3c9 Der har du svaret ditt. Ansikter ditt viser én ting, mens utstrålingen din viser noe annet. Spesielt vi kvinner er veldig flinke til å fange opp når noe ikke stemmer (nødvendig for å være trygge), og det blir en slags dissonans mellom et smilende ansikt og en mer mørk utstråling. Anonymkode: 4f716...e4f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå