AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #1 Del Skrevet 21. desember 2024 Fortell! Kva er di beste åndelege/religiøse/spirituelle oppleving? 😊 Anonymkode: bdaf6...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #2 Del Skrevet 22. desember 2024 Å våkne opp og skjønne at alt var bullshit. Kastet bort halve livet mitt på verdens største løgn. Anonymkode: a00ec...752 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #3 Del Skrevet 22. desember 2024 Når jeg begynte å se guidene mine, og skjønte at jeg aldri er alene. Anonymkode: 5eb98...2f0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catch22 Skrevet 23. desember 2024 #4 Del Skrevet 23. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 0.20): Fortell! Kva er di beste åndelege/religiøse/spirituelle oppleving? 😊 Anonymkode: bdaf6...491 Det å bli født på ny, å se sitt eget liv i revy, noe som handler om å gjenoppstå i det bilde vi er skapt i, men har falt ut av. Det såkalte fallet betyr at mennesket falt ut av den åndelige verden og må derfor bli det man kaller «født på ny». - For dere har lagt av det gamle menneske og dets gjerninger og kledd dere i det nye menneske, det som stadig fornyes etter sin skapers bilde og lærer ham å kjenne. (Kol 3,9) - og likesom vi har båret den jordiskes billede, så skal vi og bære den himmelskes billede. (1. kor 15,49) For mennesket ble skapt i gudenes bilde og lignelse, til mann og kvinne. (1. Mos 1,26/27) Det gjør deg til et nytt menneske, men det opprinnelige mennesket var skapt slik, så egentlig er man ikke et nytt menneske, men det opprinnelige gjenopprettes. - Hvad der er, det var allerede før, og hvad der skal bli, det har også vært før; Gud søker frem igjen det forgangne. (Fork 3,15) Vår sjel i sitt innerste kjenner dette og det å se lyset og oppleve Guds ufattelige kjærlighet føles som å «komme hjem igjen», men slik jeg ser det er dette bare begynnelsen på livets sanne skole og det er mulig å falle fra om man ikke tar det på alvor. I mine øyne er dette den største gave og mysterium et menneske kan oppleve. Vissheten om en åndelig verden og der hører vi hjemme. Slik jeg ser det er jordriket bare en midlertidig tilstand. Endret 23. desember 2024 av Catch22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå