Gå til innhold

Menn skremmer meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men, jeg tror virkelig på at det er alle menn! Alle menn har dette i seg, men så kommer det ann på hvilken situasjon som kan utløse dette "behovet"

Alle mennesker uavhengig av kjønn, har det i seg.

Det er mulig at det utløses lettere hos menn, fordi testosteron er et hormon som øker aggresjon. Men blir feil å beskrive det som et "behov".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt, TS. Det er så trist å tenke på at noe av det farligste en kvinne gjør er å involvere seg med menn. Blir drept fordi de avviser, blir drept fordi de forlater, blir drept for 1001 grunner. 

Ja, ikke "alle menn", men nær sagt alltid en mann.

Anonymkode: 46cec...a5e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lest hele tråden.

Men jeg er helt enig med TS.

Har ikke kilden akkurat nå, men leste at en spørreundersøkelse spurte menn hvis de hadde mulighet om de hadde hatt sex med mindreårige og barn, hvis de visste at de med 100% sikkerhet ikke hadde blitt tatt, overraskende mange svarte JA! Og undersøkelsen sa også, at Ja-svarprosenten hadde vært høyere, fordi mange ikke trodde at undersøkelsen var anonym osv.. Altså dette er helt vanlige oppegående menn, ikke alle kan være pedofile psykopater. 

Vet ikke hva dette skyldes, er testosteron skyldig i alt? At man legger til side alt som heter moral og etikk?

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tråden er ryddet for brukerangrep, nedsettende ytringer, brukerdebatt, avsporing, latterliggjøring, innlegg kun bestående av lenke, forherligelse av brudd på norsk lov, hetsende ytringer og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tipaa skrev (På 22.12.2024 den 18.02):

Ikke lest hele tråden.

Men jeg er helt enig med TS.

Har ikke kilden akkurat nå, men leste at en spørreundersøkelse spurte menn hvis de hadde mulighet om de hadde hatt sex med mindreårige og barn, hvis de visste at de med 100% sikkerhet ikke hadde blitt tatt, overraskende mange svarte JA! Og undersøkelsen sa også, at Ja-svarprosenten hadde vært høyere, fordi mange ikke trodde at undersøkelsen var anonym osv.. Altså dette er helt vanlige oppegående menn, ikke alle kan være pedofile psykopater. 

Vet ikke hva dette skyldes, er testosteron skyldig i alt? At man legger til side alt som heter moral og etikk?

Tror ikke noe på at de er helt vanlige oppegående menn nei.

Anonymkode: 2263d...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 17.44):

Forstår deg godt, TS. Det er så trist å tenke på at noe av det farligste en kvinne gjør er å involvere seg med menn.

De kvinner som tenker at det er noe av det farligste de gjør kan ikke være spesielt oppegående på tall eller google-søk.

Anonymkode: d16cf...5f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noen år siden hadde jeg nok bare blitt irritert over sånne påstander. Jeg har masse nære mannlige venner og har alltid følt meg trygg og bra rundt menn og i mange settinger med hovedsaklig menn. (Fotballkamper osv.) Men etter å ha tatt initiativ til å gå i fra mannen min i fjor, har jeg blitt litt satt ut av hvilket sinne som ligger latent i menn. En rolig og normal fyr som plutselig klikka av sinne og virkelig skremte meg. Det satte en støkk i meg og hva som er iboende i normale menn som aldri har vært i slåsskamper eller annet. Det er som om det er en latent misogyni der som plutselig kan dukke opp om de blir krenket, og da mister de all kontroll. Jeg tenker i hvert fall annerledes nå og vil nok være veldig veldig forsiktig med å involvere meg i en mann på nytt.

Anonymkode: 64e69...94a

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 17.44):

Forstår deg godt, TS. Det er så trist å tenke på at noe av det farligste en kvinne gjør er å involvere seg med menn. Blir drept fordi de avviser, blir drept fordi de forlater, blir drept for 1001 grunner. 

Ja, ikke "alle menn", men nær sagt alltid en mann.

Dette er så ut av takt med virkeligheten så håper folk ikke tror dette.
I 2024 ble 18 kvinner drept i Norge, samtidig døde over 5200 av kreft, det er vesentlig større sannsynlighet at usunt kosthold dreper deg en at menn gjør det. 
Det er selvsagt forferdelig at slikt skjer, men en må virkelig realitetsorientere seg om risiko om en tror dette er en av de store truslene.  Drap utgjør 0.35% av antall døde av kreft. 

Endret av Gregarious
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud. SLAPP AV, DAMER.

Ikke det at det er utelukkende damers overdrivelse. Norges mer høyreorienterte rikssynsere og anti-woke elsker jo å presentere det som at hvis venstresiden ikke skjerper seg så løper menn inn i høyreekstremismens favn og sprenger samfunnet i fillebiter. På tide å skjerpe seg, alle mann og damer.

Anonymkode: ecf79...875

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Traktor skrev (På 22.12.2024 den 2.35):

*Da er det farlig å være både kvinne og mann. Men faktisk farligst å være mann.

Men det er visst veldig vanskelig for dere å forstå. 

Ja, når de nevner Ukraina, hvor mange menn dør ikke der, og ofte for familien sin? Det må vel og være en del av likninga?

Anonymkode: 997d3...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gregarious skrev (45 minutter siden):

Dette er så ut av takt med virkeligheten så håper folk ikke tror dette.
I 2024 ble 18 kvinner drept i Norge, samtidig døde over 5200 av kreft, det er vesentlig større sannsynlighet at usunt kosthold dreper deg en at menn gjør det. 
Det er selvsagt forferdelig at slikt skjer, men en må virkelig realitetsorientere seg om risiko om en tror dette er en av de store truslene.  Drap utgjør 0.35% av antall døde av kreft. 

Sammenligner du virkelig kvinnedrap og kreft?

Så hvis du blir dumpet av en halvfeit kvinne med kreft, så kan du også like gjerne drepe henne da? Siden ho skal dø uansett liksom ?

Anonymkode: d73b8...6fb

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Sammenligner du virkelig kvinnedrap og kreft?

Så hvis du blir dumpet av en halvfeit kvinne med kreft, så kan du også like gjerne drepe henne da? Siden ho skal dø uansett liksom ?

Anonymkode: d73b8...6fb

Påstanden var at det å finne seg en mann er noe av det farligste en kvinne gjør.

Brukeren sammenlignet antall kvinner som blir drept av partneren med antallet som dør av kreft og konkluderte med at påstanden er gal.

Hvor du henter de ville ideene dine fra aner jeg ikke.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Enig med ts. 

For en tid tilbake hadde jeg en lignende tråd, men den ble slettet av kg etter ti (?) sider, folk (menn?) ble så sinna og klarte ikke være saklige. 

Menn er skumle. 

Anonymkode: c3c64...65e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Enig med ts. 

For en tid tilbake hadde jeg en lignende tråd, men den ble slettet av kg etter ti (?) sider, folk (menn?) ble så sinna og klarte ikke være saklige. 

Menn er skumle. 

Anonymkode: c3c64...65e

At folk blir sint eller usaklig er ikke det samme som at de er skumle.

Dama mi blir innimellom sint på barna. Jeg er ikke redd for at hun skal slå dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 0.33):

Du har nok sikkert rett i en del av dette, ts, men jeg tror det gjelder begge kjønn. Mennesker er skumle i seg selv. De aller fleste vil nok aldri klikke eller gjøre ble alvorlig, men så finnes det nok en del som dessverre vil. Uansett om de er mann eller kvinne.

Anonymkode: c19cf...6b0

Mennesker som har traumer eller følelser som ikke er bearbeidet kan oppføre seg slik. Da trenger de å gå i terapi for å lære å forstå seg selv bedre. Jobbe med seg selv og triggerne sine. Er mange kjærlighetsforhold som har røket på grunn av dette tror jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

At folk blir sint eller usaklig er ikke det samme som at de er skumle.

Dama mi blir innimellom sint på barna. Jeg er ikke redd for at hun skal slå dem.

Jeg blir redd når andre er sinte. Selv om ikke du blir redd så kan barna bli det. 

Så er det stor forskjell på å være irritert og sint. Det er ikke bra å være sint. Det inngår jeg for enhver pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (På 7.1.2025 den 20.00):

Jeg blir redd når andre er sinte. Selv om ikke du blir redd så kan barna bli det. 

Så er det stor forskjell på å være irritert og sint. Det er ikke bra å være sint. Det inngår jeg for enhver pris. 

Man bør unngå å være sint, men ikke for enhver pris.

Tenåringer tåler fint at mamma er sint. Når de prøver grenser og strekker på tålmodigheten så kan mor gjerne snakke hardt til dem og vise tydelig at de har gått for langt.

Nå var ikke poenget mitt å debattere for eller mot sinne, men å vise at sinne ikke er ensbetydende med farlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg også synes det er en skremmende utvikling i samfunnet og er skeptisk til å gå inn i et nytt forhold. Jeg er ikke redd for menn generelt men det er så mye rart som skjer at man kan jo bli mørkeredd av mindre.

Anonymkode: 1cd76...8ab

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gregarious skrev (På 21.12.2024 den 23.58):

Det du gjør nå er å kritisere den biologien til mannen ved å selektere ut de negative aspektene, mens du utelater alt annet. Du blander også inn menneskelige egenskaper som selvsagt gjelder begge kjønn slik som potensiale for å utføre grusom handlinger gitt ingen konsekvens. 

Vi vet også at det er vesentlig større variasjoner blant menn en kvinner, det er også en av årsaken til menn blir representer i ytterenden av flere skalaer. Så en har større sannsynlighet for å finne de som gjør mest både godt og vondt for samfunnet blant kjønnet som har størst forskjeller mellom seg. 

Før den medisinske vitenskapen gjorde framgang døde svært mange barn i barsel, dette var en svært negativ kvalitet ved kvinner. Det hadde jo vert ønskelig med biologi som fordret mer robusthet mot dødsfall, men en ser gjerne at hvor lite konstruktivt slike tanker er.  

Vi kan selvsagt finne slike negative egenskaper hos begge kjønn, men verken menn eller kvinner er tjent med ideologier som maler det ene kjønnet som "ondt". 

Det var jo “medisinsk framgang” og leger som behandlet lik og deretter rotet opp i vaginaen / såret etter morkaken på fødende og påfølgende barselfeber som var vanligste årsak til at barselkvinner døde… Hvor mange som døde for 1000 år siden vet vi faktisk ikke.

Anonymkode: a4955...4c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...