AnonymBruker Skrevet 13. januar #181 Del Skrevet 13. januar Memorangen skrev (3 minutter siden): Det kan du faktisk ikke vite. Mest sannsynlig ikke. Men statistisk sett er det du som blir drept. Jeg kan jo ikke vite om hun bak kassen på coop stikker meg ned en dårlig dag heller, men statistisk sett er jeg rimelig trygg. Lengre enn det trenger man ikke tenke, for alt man gjør er å svartmale og påføre seg selv angst. Anonymkode: b6d3d...28b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 13. januar #182 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg kan jo ikke vite om hun bak kassen på coop stikker meg ned en dårlig dag heller, men statistisk sett er jeg rimelig trygg. Lengre enn det trenger man ikke tenke, for alt man gjør er å svartmale og påføre seg selv angst. Anonymkode: b6d3d...28b Men det skjer ekstremt sjelden. Absolutt alt kan jo teoretisk sett skje. Det er ikke svartmaling. Det er sannheten. Jeg går ikke rundt med angst for menn, men jeg er skeptisk. Tar forholdsregler. Er forsiktig. Og med god grunn! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #183 Del Skrevet 13. januar Memorangen skrev (3 timer siden): Så fordi alle får kreft (menn og kvinner) så skal vi ikke bry oss om at en del menn kan være farlige for oss? Hva er logikken din her, hva vil du fram til? Sykdommer og kreft rammer alle uavhengig av kjønn. Hva har det med voldtekt/drap/partnerdrap/overfall av kvinner å gjøre? Hvordan er det relevant på noen måte? Det er ikke meg/TS/ andre kvinner som er redd som er problemet her. Det at du tenker det bekrefter jo bare hele antagelsen om menn😅 Du har fått logikken forklart utallige ganger nå. En rasjonell vurdering av fare vil inkludere sannsynlighet. Jeg kan dø av at en bil kjører på meg i ettermiddag. Eller av at en terrorist kidnapper meg og dreper meg. Det første er langt mer sannsynlig. Hvis jeg går rundt å påfører meg selv angst over det siste så er jeg antagelig irrasjonell. Ovenfor det irrasjonelle så har argumenter og diskusjon ingen hensikt. Anonymkode: d16cf...5f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #184 Del Skrevet 13. januar Memorangen skrev (2 timer siden): Men det skjer ekstremt sjelden. Absolutt alt kan jo teoretisk sett skje. Det er ikke svartmaling. Det er sannheten. Jeg går ikke rundt med angst for menn, men jeg er skeptisk. Tar forholdsregler. Er forsiktig. Og med god grunn! Poenget er at du har ikke noe god grunn. Du har ikke argumentert godt for at du har en grunn. Du henviser til følelsene dine. Der er litt som om noen ikke vil ha en muslim i nabolaget fordi «de kan jo være terrorister». Noe som er helt korrekt men det er en dårlig grunn til å nekte muslimer å bo i nabolaget ditt sammenlignet med alle andre farer du og jeg villig aksepterer. Anonymkode: d16cf...5f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #185 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har fått logikken forklart utallige ganger nå. En rasjonell vurdering av fare vil inkludere sannsynlighet. Jeg kan dø av at en bil kjører på meg i ettermiddag. Eller av at en terrorist kidnapper meg og dreper meg. Det første er langt mer sannsynlig. Hvis jeg går rundt å påfører meg selv angst over det siste så er jeg antagelig irrasjonell. Ovenfor det irrasjonelle så har argumenter og diskusjon ingen hensikt. Anonymkode: d16cf...5f5 Å definere alt her i verden som rasjonelt og irrasjonelt har ingen innsikt. Ingen av oss mennesker er rasjonelle hele tiden, som oftest ikke. Dette er en avsporing. Og at damer er redd for menn i gitte situasjoner, er bare sånn det er. Slutt å leke kul og rasjonell. Alt handler ikke om rasjonalitet. Hvis man er redd hele tiden, bør man selvfølgelig få seg en sjekk. Normale damer er ikke redde hele tiden, det er avhengig av kontekst. Anonymkode: ecf79...875 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #186 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Poenget er at du har ikke noe god grunn. Du har ikke argumentert godt for at du har en grunn. Du henviser til følelsene dine. Der er litt som om noen ikke vil ha en muslim i nabolaget fordi «de kan jo være terrorister». Noe som er helt korrekt men det er en dårlig grunn til å nekte muslimer å bo i nabolaget ditt sammenlignet med alle andre farer du og jeg villig aksepterer. Anonymkode: d16cf...5f5 Den gode grunnen er å unngå voldtekt. Hva ellers? Sannsynlig eller ikke, damer synes noen situasjoner alene med menn kan være skumle. Jeg har blitt løpt etter en gang, av en fyr som ropte hore etter meg samtidig. Og jeg har blitt truet med voldtekt da jeg var alene med en mann da jeg skulle stenge en bar. Du må gjerne kalle meg irrasjonell, hvis det er favorittordet ditt, men det driter jeg i. Denne typen situasjoner er jeg engstelig for, og selv om den såkalte sannsynligheten er lav, så har det skjedd. Anonymkode: ecf79...875 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #187 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Poenget er at du har ikke noe god grunn. Du har ikke argumentert godt for at du har en grunn. Du henviser til følelsene dine. Der er litt som om noen ikke vil ha en muslim i nabolaget fordi «de kan jo være terrorister». Noe som er helt korrekt men det er en dårlig grunn til å nekte muslimer å bo i nabolaget ditt sammenlignet med alle andre farer du og jeg villig aksepterer. Anonymkode: d16cf...5f5 Ingen god grunn? I 2023 skjedde det 2000 voldtekter, det er over frem per dag i Norge. Under halvparten ble anmeldt. Om man tenker seg at ikke alle overgrep resulterer i voldtekt, men at kvinnen kom seg unna. Hvor mange ganger per dag skjer da ikke slike skremmende situasjoner i forhold til terrortrusselen du viser til? Dette skjer også helst unge kvinner. Selvsagt er ikke alle menn overgripere, de fleste er gode menn og heldigvis ikke blinde for den ikke ubegrunnede frykten mange kvinner føler på. Ja, jeg har opplevd ubehagelige situasjoner med menn, men regnskapet er at det har skjedd langt oftere at menn har avverget, hjulpet, forebygget, trygget og i alle fall forstått og ikke bagatellisert problemet. De viser gode holdninger og det er heldigvis flest av slike menn i Norge. Dette selvom de siste statistikkene ikke er oppløftende mtp færre overgrep. Anonymkode: 84537...2c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 13. januar #188 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har fått logikken forklart utallige ganger nå. En rasjonell vurdering av fare vil inkludere sannsynlighet. Jeg kan dø av at en bil kjører på meg i ettermiddag. Eller av at en terrorist kidnapper meg og dreper meg. Det første er langt mer sannsynlig. Hvis jeg går rundt å påfører meg selv angst over det siste så er jeg antagelig irrasjonell. Ovenfor det irrasjonelle så har argumenter og diskusjon ingen hensikt. Anonymkode: d16cf...5f5 Hva er poenget ditt?😅😅 At damer skal slutte å bry seg om at menn kan være farlige? Det er ikke vi som påfører oss angst, det er jo menns oppførsel som gjør det. Hvorfor har du et så enormt behov for å bagatellisere dette? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 13. januar #189 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Poenget er at du har ikke noe god grunn. Du har ikke argumentert godt for at du har en grunn. Du henviser til følelsene dine. Der er litt som om noen ikke vil ha en muslim i nabolaget fordi «de kan jo være terrorister». Noe som er helt korrekt men det er en dårlig grunn til å nekte muslimer å bo i nabolaget ditt sammenlignet med alle andre farer du og jeg villig aksepterer. Anonymkode: d16cf...5f5 https://www.fhi.no/he/folkehelserapporten/skader/vold/?term= 1 av 3 av kvinner har vært utsatt for seksuelle overgrep. Og dette er garantert en underrapportering. Du får synes at det er irrasjonelt så mye du vil, men med mindre du har opplevd seksuelle overgrep selv kan du faktisk ikke skjønne hvordan det er. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #190 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Leser du hva du selv skriver? Det er fryktelig ulogisk å prøve å begrunne frykt for vold fra andre med kjønnet på de som påføres volden. Poenget er jo at voldsutøverne er menn. Anonymkode: c3c64...65e Hvis menn utsettes for mer vold enn kvinner, og kvinner er mer redd enn menn så er det rimelig å spørre seg om noe av grunnen til kvinners redsel ligger inni kvinnen, og ikke den ytre faren for vold. Sitat At menn kommer inn i en tråd og forsøker å tilbakevise kvinners opplevelser med whataboutism og følelsesbasert svogerforskning virker ikke akkurat svekkende på troverdigheten til ts. Nå virker det som om det primært er kvinner som baserer argumentasjonen lg kravet om å ikke bli motsagt med egne følelser så du fremstår ikke særlig troverdig her. Anonymkode: d16cf...5f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #191 Del Skrevet 14. januar Memorangen skrev (13 timer siden): https://www.fhi.no/he/folkehelserapporten/skader/vold/?term= 1 av 3 av kvinner har vært utsatt for seksuelle overgrep. Og dette er garantert en underrapportering. Du får synes at det er irrasjonelt så mye du vil, men med mindre du har opplevd seksuelle overgrep selv kan du faktisk ikke skjønne hvordan det er. Hvis du er enig i at sjansen for at en kvinne skal bli drept er så liten at det er nært neglisjerbart så kan jeg gjerne være enig i at alt for mange kvinner blir utsatt for overgrep. Anonymkode: d16cf...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 14. januar #192 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis du er enig i at sjansen for at en kvinne skal bli drept er så liten at det er nært neglisjerbart så kan jeg gjerne være enig i at alt for mange kvinner blir utsatt for overgrep. Anonymkode: d16cf...5f5 Ja akkurat å bli drept er jo et ytterpunkt av vold som heldigvis skjer sjelden i norge. Men det skjer. Men det finnes ganske mye jævelskap man kan bli utsatt for uten å bli drept. Det er ikke så kult å bli nesten drept heller.. Og du har brukt en hel flere sider lang tråd på å komme til den konklusjonen at for mange kvinner blir utsatt for overgrep. Det var vel en del av hele poenget med tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 14. januar #193 Del Skrevet 14. januar Memorangen skrev (8 timer siden): Ja akkurat å bli drept er jo et ytterpunkt av vold som heldigvis skjer sjelden i norge. Men det skjer. Men det finnes ganske mye jævelskap man kan bli utsatt for uten å bli drept. Det er ikke så kult å bli nesten drept heller.. Og du har brukt en hel flere sider lang tråd på å komme til den konklusjonen at for mange kvinner blir utsatt for overgrep. Det var vel en del av hele poenget med tråden. Problemet er premissene for tråden og generaliseringen. Vi vet at menn har vesentlig større variabilitet en kvinner, det er årsaken til en finner vesentlig flere menn i begge ender av de fleste kategorier. Bellkurven er signifikant flatere hos menn en hos kvinner, dette gjør også at generaliseringen fungerer ekstra dårlig på menn. Det dummeste er menn, men de smarteste er også menn. De største samfunnstaperne er menn, men det største vinnerne er også menn. Når en da tar en ekstrem variant av menn som er voldelige og anklager menn generelt for samme egenskap så er det basert på følelser og ikke den faktiske realitet. Eller vil du si at påstanden "Menn er økonomisk fattige" er representativt for å beskrive menn? Siden det er flere menn en kvinner helt i bunnen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 14. januar #194 Del Skrevet 14. januar Trippeldrapssaken i Nes gjør at enkelte menn skremmer meg også. At man kan gjøre noe slikt når man har to nydelige døtre og et barnebarn. Det er toppen av ondskap. Og ingen har svaret på hvorfor. Men det er definitivt ikke slik at enhver mann kan "klikke" når som helst. Man kan ikke generalisere et kjønn på den måten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #195 Del Skrevet 14. januar Gregarious skrev (1 time siden): Problemet er premissene for tråden og generaliseringen. Vi vet at menn har vesentlig større variabilitet en kvinner, det er årsaken til en finner vesentlig flere menn i begge ender av de fleste kategorier. Bellkurven er signifikant flatere hos menn en hos kvinner, dette gjør også at generaliseringen fungerer ekstra dårlig på menn. Det dummeste er menn, men de smarteste er også menn. De største samfunnstaperne er menn, men det største vinnerne er også menn. Når en da tar en ekstrem variant av menn som er voldelige og anklager menn generelt for samme egenskap så er det basert på følelser og ikke den faktiske realitet. Eller vil du si at påstanden "Menn er økonomisk fattige" er representativt for å beskrive menn? Siden det er flere menn en kvinner helt i bunnen. Menn er verken dummere eller smartere enn kvinner. Det er bare flere av dem på toppen og på bunnen enn det er damer. Anonymkode: ecf79...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 14. januar #196 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menn er verken dummere eller smartere enn kvinner. Det er bare flere av dem på toppen og på bunnen enn det er damer. Anonymkode: ecf79...875 Dette er ikke en definert vitenskapelig sannhet og har uansett null relevans for denne tråden. De voldelige mennene finnes det mange nok av der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 14. januar #197 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Menn er verken dummere eller smartere enn kvinner. Det er bare flere av dem på toppen og på bunnen enn det er damer. Anonymkode: ecf79...875 Som var akkurat det jeg skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #198 Del Skrevet 14. januar Det er mer skremmende at du som kvinne klarer å lire ut av deg en sånn rant, hvor du generaliserer 4 milliarder mennesker, og kaller samtlige for draps- og voldtektsmenn. 🤦🏼♂️ Anonymkode: 208c6...bfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 14. januar #199 Del Skrevet 14. januar Tråden er ryddet for latterliggjøring, avsporing, brukerdebatt, brukerangrep, diskriminerende ytringer, hatefulle ytringer og tilhørende svar. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå