Gå til innhold

Julelunsj hos familie med nylig omgangssyke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Avlyste og informerte de andre gjestene. Så alle avlyste og nå er verten sur på meg, og mener jeg har ødelagt julestemning for barna deres 🙃

God jul, liksom.

Anonymkode: 64c0e...9e7

Hadde jeg vært en av de andre gjestene, så hadde jeg vært deg evig takknemlig. Du hadde minst fått en blomst levert på døra i morgen.

Selv sitter jeg her og gruer for hvilke virus min mor har med til meg denne gangen. Hva «immundempende medisiner» betyr er visst veldig vanskelig å forstå, og håndvask er ikke så mye lettere å få til.

Anonymkode: 4d0fa...372

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tenker vel alle skal få. Nå har de hatt det så nå skal gjestene få det.

Neida, men noen ganger lurer jeg seriøst på om enkelte tenker sånn.

Anonymkode: 83d7e...66c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hadde jeg vært en av de andre gjestene, så hadde jeg vært deg evig takknemlig. Du hadde minst fått en blomst levert på døra i morgen.

Selv sitter jeg her og gruer for hvilke virus min mor har med til meg denne gangen. Hva «immundempende medisiner» betyr er visst veldig vanskelig å forstå, og håndvask er ikke så mye lettere å få til.

Anonymkode: 4d0fa...372

Jeg har en far som er sånn. Så motbydelig 😷

Anonymkode: cdc9c...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48t regelen. Spør rett ut når siste kastet opp/løp på do sist. 

Håndhygiene er viktigst. Vask hender på dere og barna når dere kommer, før måltid, etteråltid, når dere går og når dere er kommet hjem. 

Er det familie kan du gjerne høre om de går over dørhåndtakene med klor før dere kommer. Det er ikke å være hysterisk. Si bare at dere er redd for at smitten kan komme fra huset og ikke de. 

Er det lunsj med rundstykker og pålegg? Da ville jeg unngått feks ost og annet man ofte får kontakt med når man skjærer. Forsyn dere med gaffel og hvis det mangler gi beskjed før dere forsyner dere. Det er også mulig å ta med et lite fat med pålegg og rundstykker selv. Det er kjedelig hvis dere blir syk i romjulen eller nyttår.

Anonymkode: e0cf4...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

48t regelen. Spør rett ut når siste kastet opp/løp på do sist. 

Håndhygiene er viktigst. Vask hender på dere og barna når dere kommer, før måltid, etteråltid, når dere går og når dere er kommet hjem. 

Er det familie kan du gjerne høre om de går over dørhåndtakene med klor før dere kommer. Det er ikke å være hysterisk. Si bare at dere er redd for at smitten kan komme fra huset og ikke de. 

Er det lunsj med rundstykker og pålegg? Da ville jeg unngått feks ost og annet man ofte får kontakt med når man skjærer. Forsyn dere med gaffel og hvis det mangler gi beskjed før dere forsyner dere. Det er også mulig å ta med et lite fat med pålegg og rundstykker selv. Det er kjedelig hvis dere blir syk i romjulen eller nyttår.

Anonymkode: e0cf4...6b8

Du gadd ikke lese gjennom tråden...

Anonymkode: 7a230...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som mener det er livsfarlig å ha barn i barnehage pga herpesvirus og resistente bakterier, og at må alltid må kartlegge potensielle sexpartnere før sex, men ser ikke problemet hos dere så lenge det har gått mer enn 48t side  siste symptomer. Jeg var en gang på sydentur med fire andre og fikk  norovirus underveis. Ingen av de andre fikk symptomer. Man må bare være nøye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 11.38):

Avlyste og informerte de andre gjestene. Så alle avlyste og nå er verten sur på meg, og mener jeg har ødelagt julestemning for barna deres 🙃

God jul, liksom.

Heller det enn å spy halve jula! Ikke din feil at vertene er idioter. Du gjorde det riktige, TS. 

Anonymkode: 7a5ff...552

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (4 minutter siden):

Jeg er en av de som mener det er livsfarlig å ha barn i barnehage pga herpesvirus og resistente bakterier, og at må alltid må kartlegge potensielle sexpartnere før sex, men ser ikke problemet hos dere så lenge det har gått mer enn 48t side  siste symptomer. Jeg var en gang på sydentur med fire andre og fikk  norovirus underveis. Ingen av de andre fikk symptomer. Man må bare være nøye

Hvordan vet du at det var norovirus og ikke feks matforgiftning? Norovirus er ekstremt smittsomt. Vi ble smittet for noen juler siden. Søsteren min ga f og tok med sin spysjuke unge i familieselskap. ALLE ble syke. 12 pers. 

Anonymkode: 1b1f6...c8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 11.38):

God jul, liksom.

Jeg hadde ikke dratt selv, men jeg syntes jo du var ganske ufin som ventet til siste stund med å avlyse og informere resten.

Hadde det vært meg så hadde jeg nok sagt i fra at vi fikk utsette det når de først fikk omgangssyken i hus. 

Anonymkode: 58432...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAre en tanke, dere sender i barnehagen etter 24 timer men kan ikke dra til noen som har vært syke før i uka? 

Anonymkode: eaf67...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

BAre en tanke, dere sender i barnehagen etter 24 timer men kan ikke dra til noen som har vært syke før i uka? 

Man skal vente 48 timer med å sende i bhg 

Anonymkode: 1cd8c...4b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

48 timer + at viruset kan overleve mye lengre enn 48 timer på overflater. Jeg har lært det den harde måten. Det er noe helt annet å sende et barn i barnehagen vs komme på besøk i et hjem hvor de nylig har hatt omgangssyken. 

Anonymkode: 7a5ff...552

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår treåring har nettopp hatt omgangssyke. Da kastet han opp igjen ca 50 timer etter forrige oppkast. Så den 48-timers regelen er ikke helt safe den heller. 

Anonymkode: 8467d...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...