AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #41 Del Skrevet 22. desember 2024 Skjønner ikke at det er noe å vurdere en gang. Du er nesten garantert å få det. Anonymkode: 2f3b7...9fb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #42 Del Skrevet 22. desember 2024 Vi har et ganske stort hus. Etter omgangssyken var i hus her forsøkte jeg å vaske over alle overflater, men svigermor fikk det 4 uker etter vi hadde det da hun bodde hos oss i 4 dager. På dag 3 fikk hun det. Det lever lenge på overflater, og en småbarnsfamilie sliter med å vaske over absolutt alt. Noen syns ikke det er noe pæs med å få det, for andre er det helt krise. Mange med fobi mot den sykdommen. Tenker det er helt greit å bare droppe det. For smittet, det blir dere uansett. Anonymkode: 48576...3d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #43 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi er invitert til lunsj hos en familie i morgen (søndag), men jeg er usikker på om vi bør gå. Bakgrunnen er at hele den familien har hatt omgangssyke denne uken. Det startet i begynnelsen av uken, og sistemann begynte å kaste opp onsdag formiddag. Nå virker alle friske, men det er jo bare et par dager siden siste omgangssyke-tilfelle. Barna har vært med på matlagingen til lunsjen, og selskapet skal holdes hjemme hos dem. Det frister utrolig lite å gå dit to dager før julaften. Ihvertfall når små barn på 3 år står og hjelper til med matlaging. Ville dere gått i et slikt selskap? Er det hysterisk å melde avbud? Anonymkode: 64c0e...9e7 Jeg som vert hadde avlyst julelunsj da -såpass hadde jeg skjønt. Veldig rart at man ikke vil være på den sikre siden med å smitte andre.. Anonymkode: 8c9b3...171 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #44 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg jobber i helse og vi har regelen om å holde oss hjemme 48 timer etter siste tømming/spy. Så kommer an på når sistemann ble frisk om jeg hadde reist eller ikke. Anonymkode: bbda5...aae Problemet er ikke bare personer i familien, men også at viruset kan være i selve huset - på dørhåndtak, toaletter etc. Dere vet ikke hvor godt de har vasket og kloret(!) huset. Her snakker jeg av bitter erfaring: To dager er IKKE nok. Jeg hadde IKKE dratt. Anonymkode: 7a5ff...552 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #45 Del Skrevet 22. desember 2024 Kaisada skrev (13 minutter siden): all teori sier at det er millioner med smittepartikler på kjøkken og bad i det huset. Det er få familier som klarer å desinfisere flater på så kort tid. Nei takk. Hva er en "smittepartikkel"? Norovirus smitter via avføring kombinert med dårlig håndhygiene hos både den smittede og de som evt blir smittet. Har du både slurvet med håndvasken, OG kroppen din ikke kjemper ned viruset, ja da blir du syk. God håndvask er fint for å unngå smitte. Håndsprit kan også hjelpe, men mest for psyken til de som er engstelige, den tar ikke livet av mange virustyper. Anonymkode: 4c92f...289 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #46 Del Skrevet 22. desember 2024 De er jo helt nedsnødd de som har invitert til lunsj. Det huset er fullt av virus. Hadde holdt meg langt unna! Dere er garantert å bli syke hvis dere drar. Anonymkode: 54753...0d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 22. desember 2024 #47 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mens jeg syns det er sykt frekt å invitere når de akkurat har har omgangssyke.. Anonymkode: 89c3d...8a8 Enig! Vi har såpass mye kunnskap om omgangssyken at dersom noen spyr noen dager før, så får man bare avlyse der og da. Better to be safe than sorry! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #48 Del Skrevet 22. desember 2024 Avlyste og informerte de andre gjestene. Så alle avlyste og nå er verten sur på meg, og mener jeg har ødelagt julestemning for barna deres 🙃 God jul, liksom. Anonymkode: 64c0e...9e7 2 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 22. desember 2024 #49 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi er invitert til lunsj hos en familie i morgen (søndag), men jeg er usikker på om vi bør gå. Bakgrunnen er at hele den familien har hatt omgangssyke denne uken. Det startet i begynnelsen av uken, og sistemann begynte å kaste opp onsdag formiddag. Nå virker alle friske, men det er jo bare et par dager siden siste omgangssyke-tilfelle. Barna har vært med på matlagingen til lunsjen, og selskapet skal holdes hjemme hos dem. Det frister utrolig lite å gå dit to dager før julaften. Ihvertfall når små barn på 3 år står og hjelper til med matlaging. Ville dere gått i et slikt selskap? Er det hysterisk å melde avbud? Anonymkode: 64c0e...9e7 Hadde ikke gått . Supersmittsomt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 22. desember 2024 #50 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er en "smittepartikkel"? Norovirus smitter via avføring kombinert med dårlig håndhygiene hos både den smittede og de som evt blir smittet. Har du både slurvet med håndvasken, OG kroppen din ikke kjemper ned viruset, ja da blir du syk. God håndvask er fint for å unngå smitte. Håndsprit kan også hjelpe, men mest for psyken til de som er engstelige, den tar ikke livet av mange virustyper. Anonymkode: 4c92f...289 en smittepartikkel kan feks være de dråpene som spruter ut av en munn som spyr. De dråpene som treffer doveggen, vasken, nedtrekksknappen på toalettet, håndtak på vasken, dørhåndtaket osv, inneholder tildels store mengder bakterier/virus fra den syke. Disse partiklene kan være aktive i overraskende lang tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #51 Del Skrevet 22. desember 2024 Vi fikk julen ødelagt i fjor da min søster med barn kom på besøk for førjulskos. De hadde hatt spysyken den uka men alle hadde vært friske i 2-3 dager i forveien. Hele familien min skulle bo hos oss. Altså besteforeldre, tre voksne søsken med ektefelle og barn Dagen etter min søster med familie kom ble våre foreldre syke. De kastet opp og okkuperte badet i overetasjen. Min bror med familie reiste hjem sporenstreks men slapp ikke unna. De ble syke da de kom hjem. Mine foreldre var så syke og hadde lang reisevei så de kunne ikke dra hjem før de hadde sluttet å spy og drite. Jeg prøvde så godt jeg kunne å unngå smitte ved bruk av hansker og munnbind og spriting og kloring men likevel fikk vi også spysyken lillejulaften. Så jeg hadde unngått om jeg kunne. Anonymkode: ca4fc...940 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 22. desember 2024 #52 Del Skrevet 22. desember 2024 Da barna var små hadde vi vel knapt en eneste jul uten spysyke enten rett før eller i jula, så jeg hadde styrt unna og heller sagt at vi møtes i romjula. Hadde ikke nølt et sekund. Ja, man kan plukke opp viruset alle steder, men man trenger ikke oppsøke steder der man VET at det fortsatt kan være tilstede. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #53 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Avlyste og informerte de andre gjestene. Så alle avlyste og nå er verten sur på meg, og mener jeg har ødelagt julestemning for barna deres 🙃 God jul, liksom. Anonymkode: 64c0e...9e7 Veldig bra at du gjorde det! Drit i hva vertskapet mener! Du kan heller se på det som at du har reddet julen for både deg og dine men også de andre gjestene som skulle komme! Anonymkode: e06ac...d6f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #54 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Avlyste og informerte de andre gjestene. Så alle avlyste og nå er verten sur på meg, og mener jeg har ødelagt julestemning for barna deres 🙃 God jul, liksom. Anonymkode: 64c0e...9e7 Det driter du i! Skjønner at alle velger å avlyse! Og ja, de som inviterer er egoister, de er ferdig med sjuka og happy for det, og tenker da tydeligvis på sine barn utifra det du skriver. Ikke bry deg! Dere er flere! Anonymkode: 6283a...8cf 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #55 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Avlyste og informerte de andre gjestene. Så alle avlyste og nå er verten sur på meg, og mener jeg har ødelagt julestemning for barna deres 🙃 God jul, liksom. Anonymkode: 64c0e...9e7 Da har du hvert fall fått bekreftelse på at ikke var hysterisk☺️ Ville droppet det jeg og altså👍🏻 Anonymkode: 3f863...47b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #56 Del Skrevet 22. desember 2024 Vi har omgangssyke nå, og det er veldig lite trivelig, så jeg ville ikke dratt. Anonymkode: f75bd...2ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 22. desember 2024 #57 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Avlyste og informerte de andre gjestene. Så alle avlyste og nå er verten sur på meg, og mener jeg har ødelagt julestemning for barna deres 🙃 God jul, liksom. Anonymkode: 64c0e...9e7 Du gjorde jo det du måtte. Du redda antagelig jula for de andre gjestene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #58 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Avlyste og informerte de andre gjestene. Så alle avlyste og nå er verten sur på meg, og mener jeg har ødelagt julestemning for barna deres 🙃 God jul, liksom. Anonymkode: 64c0e...9e7 da ville jeg svart noe sånn som " er det bedre at vi og våres barn får ødelagt julestemningen med å våkna julaften med spysjuken da vi dro med oss smitte fra dere" Anonymkode: a4027...24e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #59 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Med over 48 timers opphold så burde det være trygt. Man ville jo sendt barna i bhg etter 48 timer. Det å avlyse på selve dagen når de har stelt i stand er direkte ufint. De ville vel tatt ansvar og avlyst selv dersom det var fare for å smitte videre? Anonymkode: c1974...0eb Ikke nødvendigvis. Vi har smitta familie etter å ha vært friske 4 døgn en gang før. Så det er ikke 100% trygt. Anonymkode: bca22...620 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #60 Del Skrevet 22. desember 2024 Hadde avlyst, riktig nok med én gang jeg hørte at de hadde omgangssyke i hus. Et par dager er ikke nok, og folk flest vasker ikke godt nok for meg og min angst for smitte og spy. Forøvrig hadde jeg ikke rørt mat laget av en liten unge, kjent sykdom eller ei😝😷 Kanskje foreldre synes det er søtt, jeg synes det er motbydelig med mat lagd av de fleste andre, men særlig barn. Anonymkode: 697c1...b10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå