Gå til innhold

mannen har skaffet seg en valp uten og snakke med meg først

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har snakket om og få hund med tiden,men nå er barna bare 4,5 ,2 og snart 6mnd. Veldig slitsomt med 3 ganske små barn og en valp som også krever mye.

far blir også ganske opptatt med valpen og da sitter jeg igjen med 3 små og de 2 minste er ekstremt mammadalt, faren tar med seg 4,5 åringen av og til, 4,5 åring og valpen er gode venner og valpen kan kose med de 2 små også,men 2 åring er litt hardthendt ennå.

Vi skal beholde valpen,men synes det var dumt og skaffe det nå.

hva tenker dere?

Anonymkode: a2d81...ce7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Veldig dumt ja. Veldig, veldig mange omplasserer hunder nettopp på grunn av småbarn og lite tid, eller allergi som oppstår. Å vente til barna har et litt sterkere immunforsvar og kan underholde hverandre, da kunne valp kanskje passet bedre. 

Det at mannen ikke snakket om dette med deg før anskaffelsen gjør at det virker spontant. Vil tro han ikke planla særlig langt framover.

Flere søvnløse netter, ødelagte klær/leker, og uhell som må vaskes opp, i tillegg til å passe på at valp og barn ikke skader hverandre ... 

Anonymkode: 85ba6...6c7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi har snakket om og få hund med tiden,men nå er barna bare 4,5 ,2 og snart 6mnd. Veldig slitsomt med 3 ganske små barn og en valp som også krever mye.

far blir også ganske opptatt med valpen og da sitter jeg igjen med 3 små og de 2 minste er ekstremt mammadalt, faren tar med seg 4,5 åringen av og til, 4,5 åring og valpen er gode venner og valpen kan kose med de 2 små også,men 2 åring er litt hardthendt ennå.

Vi skal beholde valpen,men synes det var dumt og skaffe det nå.

hva tenker dere?

Anonymkode: a2d81...ce7

Idiot mann, det er jo kjent at man bør ikke få hund før alle i den familien den skal bo hos, vil ha hund og er enige om det. Hund er en stor oppgave og spesielt valp, jeg hadde blitt drit forbanna

Anonymkode: 0527d...c37

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mann kjøpte hus uten min tillatelse. Hadde blitt glad for en hund.

Anonymkode: 8f597...37a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han trodde vel du skulle bli glad da? Nei, brett opp armene, det løser seg. Far må så klart ta sin del av omsorg for barna, og hovedomsorgen for hunden. Tror likevel det vil gå bra. Når hunden er over valpe stadiet er eldste 7 år og kan ta ansvar for hunden. Bra for barna å lære seg ansvar for dyr også

Anonymkode: 2e46c...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å pålegge familen et så stort ansvar uten å diskutere det med partner er hodeløst. Han hadde sikkert gode intensjoner, men en valp krever mye. Det høres vel egentlig ut som at dere har det travelt nok fra før. 
Jeg hadde blitt irritert på den manglende kommunikasjonen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Man anskaffer hund med felles forståelse og helst felles ønske. Hunden vil påvirke alle sammen med gleder og frustrasjoner.

Anonymkode: b72b5...301

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vært fullstendig UAKTUELT med valp med så små barn i hus. Hadde han kommet overraskende hjem med en valp hadde jeg klikket. Da kunne han tatt vare på alle barna, babyen OG valpen alene. 

Anonymkode: 90c14...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager. Jeg har flere hunder selv, og har hatt mye bikkje (i flertall, samtidig) opp gjennom, så er glad i hund men vet også hvordan det er med valp og hundehold. Om min mann bare hadde dukket opp på døra men en valp så hadde han og valpen blitt sendt på dør. Det ER så mye jobb og ansvar med hund, det er ikke noe man "spontant" kommer hjem med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skikkelig forbanna, rett og slett. Det gjør man ikke sånn uten videre. For meg hadde dette vært et enormt tillitsbrudd. Slike avgjørelser som går utover flere enn bare seg selv bør tas sammen.

Jeg har revurdert hele mannen, så kunne han jo sitte der med hunden alene. Ærlig talt, jeg skjønner ikke at du ikke skjelte han ut etter noter. 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...