Gå til innhold

Du som fikk din første kjæreste i voksen alder...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, de er jo eldre enn snittet til å ha sin første kjæreste ?

Anonymkode: 27126...0a1

Jeg leser om 40 åringer her som aldri har hatt kjæreste, så jeg har en annen standard på hva som er gammelt.

Anonymkode: bc300...0f5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kniv & gaffel skrev (Akkurat nå):

Jeg var 24 år da Jeg fikk min første kjæreste, og selvsagt var jeg ærlig om at han var min første. Hvorfor skulle jeg ikke være det? 

Fordi 24 år ikke er så gammelt. Jeg tviler på du hadde vært like ærlig om du var 40.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det beste er alltid å være ærlig om det.  

Anonymkode: 014a2...edb

Nei ikke alltid.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi 24 år ikke er så gammelt. Jeg tviler på du hadde vært like ærlig om du var 40.

Jeg ser ikke noe problem med å være ærlig da heller. 

Da jeg fikk min andre kjæreste, så var vi 35 og 37, og han hadde aldri hatt noen kjæreste før meg. Det var selvfølgelig helt greit for meg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei ikke alltid.

Men på et punkt håper jeg det kan snakkes om, ellers syns jeg det høres ut som en veldig usikker kommunikasjon å ikkke kunne snakke om livet.

Anonymkode: f5a7c...6a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på et punkt håper jeg det kan snakkes om, ellers syns jeg det høres ut som en veldig usikker kommunikasjon å ikkke kunne snakke om livet.

Ja det kan snakkes om senere. Du skremmer dem bare bort hvis du sier det med en gang 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja det kan snakkes om senere. Du skremmer dem bare bort hvis du sier det med en gang 

Jeg hadde ikke blitt skremt av det. Men noe andre, ja. Har vel mest med hvilken type person dere liter etter, passer med, møter og det klikker med.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg nå som godt voksen kvinne over 50, har opplevd å bli betatt av en mann som jeg mistenker ikke har hatt noe forhold tidligere. I min verden gjør det han bare mer spennende. 

Endret av Kniv & gaffel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk første kjæreste som 30-åring. Var ærlig, og det gikk fint. Jeg hadde forståelige grunner for å ikke ha hatt kjæreste. Mannen min hadde kun hatt én selv. Jeg hadde en del erfaring fra å date etc,, da. Synes det er viktig å være ærlig hvis man vil at et forhold skal vare. Vi har vært lykkelige sammen i ni år nå.

Anonymkode: 10721...e2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen spurte deg. 

Anonymkode: ff8c6...5fc

Emnetittelen er "du som fikk din første kjæreste i voksen alder"

18 år er da vitterlig voksen alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (2 minutter siden):

Emnetittelen er "du som fikk din første kjæreste i voksen alder"

18 år er da vitterlig voksen alder. 

Ts mente helt sikkert en høyere alder enn det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er godt voksen og har ikke hatt kjæreste enda, men er på leiting, har datet noen, og har alltid valgt å være ærlig om manglende erfaring dersom hun har tatt opp temaet. Spør hun f.eks. "hvor lenge har du vært singel" eller "har du noen seriøse forhold bak deg" eller noe, så svarer jeg helt ærlig. Å begynne å lyve blir bare dumt. For det første fordi ærlighet er veldig viktig for meg, og jeg vil ikke gå inn i et forhold med hemmeligheter og løgner. For det andre vil én løgn fort avle en annen, og det er lett å vikle seg inn i noe som man ikke kommer seg ut av. For det tredje vil løgner kunne avsløres, og da har man jo et problem. For det fjerde vet jeg ikke om jeg vil være sammen med en dame som synes jeg er uaktuell som kjæreste bare fordi jeg mangler erfaring. Så jeg er ærlig, men sier ikke et ord om det med mindre det er hun som tar opp temaet. Og så langt har temaet alltid kommet opp, og jeg har opplevd at de reagerer negativt på at jeg er uerfaren, at de synes det er veldig rart og spesielt. De vil ha en mann som er "ferdig utlært" på forhold og sex, og tar for gitt at min uerfarenhet gjør meg ubrukelig som kjæreste (de sier det ikke rett ut slik da, men det er tydelig at det er det de tenker). Så jeg fortsetter å leite, i håpet om at jeg en vakker dag vil finne en dame som greier å se forbi mangel på erfaring, som liker meg som jeg er og ser potensialet i meg.

Anonymkode: f196b...237

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar mye heller et "blankt ark" foran en som har erfaring, men mye bagasje. For min del har det ingenting å si om han er uerfaren så lenge han er åpen, nysgjerrig og villig til å lære og utvikle seg sammen med meg.

Anonymkode: 014a2...edb

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er godt voksen og har ikke hatt kjæreste enda, men er på leiting, har datet noen, og har alltid valgt å være ærlig om manglende erfaring dersom hun har tatt opp temaet. Spør hun f.eks. "hvor lenge har du vært singel" eller "har du noen seriøse forhold bak deg" eller noe, så svarer jeg helt ærlig. Å begynne å lyve blir bare dumt. For det første fordi ærlighet er veldig viktig for meg, og jeg vil ikke gå inn i et forhold med hemmeligheter og løgner. For det andre vil én løgn fort avle en annen, og det er lett å vikle seg inn i noe som man ikke kommer seg ut av. For det tredje vil løgner kunne avsløres, og da har man jo et problem. For det fjerde vet jeg ikke om jeg vil være sammen med en dame som synes jeg er uaktuell som kjæreste bare fordi jeg mangler erfaring. Så jeg er ærlig, men sier ikke et ord om det med mindre det er hun som tar opp temaet. Og så langt har temaet alltid kommet opp, og jeg har opplevd at de reagerer negativt på at jeg er uerfaren, at de synes det er veldig rart og spesielt. De vil ha en mann som er "ferdig utlært" på forhold og sex, og tar for gitt at min uerfarenhet gjør meg ubrukelig som kjæreste (de sier det ikke rett ut slik da, men det er tydelig at det er det de tenker). Så jeg fortsetter å leite, i håpet om at jeg en vakker dag vil finne en dame som greier å se forbi mangel på erfaring, som liker meg som jeg er og ser potensialet i meg.

Anonymkode: f196b...237

Syns du høres ut som en veldig fornuftig mann 😊 Den vakkre dagen kommer 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 38 år og har ikke hatt kjæreste. (Jeg har hatt to fwb, ikke samtidig). 

Sist jeg var på date spurte han hvor lenge jeg hadde vært singel, og jeg sa som sant var at jeg ikke hadde hatt kjæreste før. Og han ble helt sjokkert og sa at det var rødt flagg. Han la ut i det vide og brede om hvor negativt det var, og han som hadde vært i forhold ikke kunne være med en som ikke hadde vært i forhold. Jeg likte han uansett ikke, og faktisk var det han som sendte melding etter daten (så kanskje var det ikke så dealbreaker likevel?).

Etter dette har jeg blitt redd for å fortelle menn at jeg ikke har vært i forhold før. Jeg skjønner at det er uvanlig å ikke ha hatt kjæreste i en alder av snart 40 år, men jeg sliter med mine ting som har gjort at jeg ikke har turt å innlede forhold. Men jeg er jo et godt menneske likevel. Og nå har jeg lyst til å utfordre meg selv og tørre å satse på meg selv. 

Anonymkode: 37fff...36f

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Sist jeg var på date spurte han hvor lenge jeg hadde vært singel, og jeg sa som sant var at jeg ikke hadde hatt kjæreste før. Og han ble helt sjokkert og sa at det var rødt flagg. Han la ut i det vide og brede om hvor negativt det var, og han som hadde vært i forhold ikke kunne være med en som ikke hadde vært i forhold. Jeg likte han uansett ikke, og faktisk var det han som sendte melding etter daten (så kanskje var det ikke så dealbreaker likevel?).

Etter dette har jeg blitt redd for å fortelle menn at jeg ikke har vært i forhold før. Jeg skjønner at det er uvanlig å ikke ha hatt kjæreste i en alder av snart 40 år, men jeg sliter med mine ting som har gjort at jeg ikke har turt å innlede forhold. Men jeg er jo et godt menneske likevel. Og nå har jeg lyst til å utfordre meg selv og tørre å satse på meg selv. 

Så ufin han var, får meg til å tenke at han kanskje aktivt prøvde å bruke det til å jekke deg, for å få deg. Siden han i ettertid kontaktet deg. Veldig rart.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han høres ut som en useriøs og umoden type. Good riddance, med andre ord. Et godt menneske som liker deg for deg vil ikke holde lite erfaring mot deg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...