AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #21 Del Skrevet 15 timer siden Du må huske å søke om bidrag nå når han bare skal ha de i ferier. Han tenker da han ikke skal se barna før i skolens vinterferie i februar neste gang? Tipper hans samboer har dratt lasset hjemme og at han nå har fått beskjed om å ta ansvar for alt rundt særkullsbarna selv. Anonymkode: cbdcf...ecd 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 15 timer siden #22 Del Skrevet 15 timer siden Er jo ikke så mye å gjøre med det når en voksen mann mangler hjerneceller. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #23 Del Skrevet 15 timer siden Jeg skammer meg på vegne av eget kjønn her… Anonymkode: 801c3...74a 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #24 Del Skrevet 15 timer siden Forferdelig at foreldre kan gjøre sånn mot barna sine. Men lite man får gjort. Det du bør gjøre er å melde inn endring til nav og be om ny beregning av barnebidrag. Kanskje det får han til å endre mening om samvær. Jeg kjenner en som betaler 12k i mnd for 3 barn med så lite samvær. Tipper far ikke har tenkt på den biten. Det koster å IKKE være far. Anonymkode: 63e02...0b2 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #25 Del Skrevet 15 timer siden Endre bidraget etter faktisk tid, bruk NAV. Kanskje han knepper igjen smekken. Anonymkode: 5b36e...d88 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 15 timer siden #26 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): takk for alle svar Far sier svært lite selvom jeg har sagt hva barna føler, han sier jeg er egoistisk som ikke ser at det ikke er så lett for han når han er fått en baby. tror de ikke har veldig lyst de 2 største,men far er veldig klar på at de skal til han Anonymkode: 60cc2...112 De 2 største er såpass gamle at far ikke kan tvinge de. Ps be om bidrag 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #27 Del Skrevet 15 timer siden Høres dessverre kjent ut. Her har ikke 15-åringen vært på overnatting hos far siden pandemien startet. Fars samboer var nemlig så hysterisk for corona at barnet ikke kunne komme. Og far den idioten sa henne ikke imot. De har fått to unger underveis, men det er ikke plass til barnet far har fra før. Det er helt skammelig. Anonymkode: 9f5eb...040 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #28 Del Skrevet 14 timer siden De på 13 og 15 kan jo bestemme selv. Dessuten er de store nok til å ha kontakt med far på egenhånd. Har de i utgangspunktet hatt et nært forhold? Han kan fortsatt følge opp fritidsaktiviteter osv så mye tid han har tilgjengelig. Anonymkode: 444dd...18f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #29 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): De tre første delte han vel ansvaret for 50/50 (eller mindre hvis TS tok mer som de fleste mødre gjør). Når han har alle barna nå, har han 100% ansvar for tre, og 50% for en. Så byrden blir jo større. Kan godt hende samboer har avlastet tidligere, men ikke orker det nå. Mannen min har to særkullsbarn og da vi først flyttet sammen tok jeg alt av klesvask, sengetøybytte og handle mat. I tillegg godtok jeg å være mye alene mens han kjørte barna rundt. Da jeg ble gravid med nummer to tippet det fullstendig over, og jeg lot det være. Anonymkode: 444dd...18f Du kan jo ikke forsvare på denne måten. Barna man har fått har man jo allerede. En far kan ikke bare velge de vekk,eller kan jo tydeligvis det da. Men en ordentlig far gjør ikke det. Han står i det slitsomme og kommer seg gjennom det. Slik som oss andre. Anonymkode: fdc55...6de 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14 timer siden #30 Del Skrevet 14 timer siden Jeg synes du skal støte ungene i at de ikke skal være der i ferien når han ikke vil se de resten av året! Søk også maks bidrag!!! Er han misfornøyd får han ta det gjenom familievern kontoret, der han kan få hjelp til å fungere bedre. Det er altid skumelt å få nye søsken spelsielt hallv søsken, så barna burde få ekstra mye oppmerksomhet i denne perioden og hværtfal ikke nedprioroteres. Jeg ville tatt kontakt med helsesøster eller fastlege og prøvd å finne noen barna kunne snake med. Det er et traume og bli valgt bort av en forelder (som egentlig skal elske oss ubetinget), om de bearbeider følelsene nå kan de sliple mye problemer i fremtiden. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 14 timer siden #31 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har hatt 50/50 ,men for ca 1 mnd siden fikk han et barn med sin nåværende samboer, og nå ønsker han kun og ha de i ferier, de skal til han på Julaften og Nyttår i år, han henter de den 23. For meg spiller det ingen rolle om de er mest hjemme,men barna føler far nedprioterer dem og tenker kun på det nye barnet, jeg vet ikke hva jeg skal si for og gjøre det bedre. Noen råd? Barna er 5, 13 og 15, Han yngste forstår jo ikke så mye,men søsterene hans er ikke imponert Anonymkode: 60cc2...112 Hva ønsker barna da? Situasjonen vil jo være anderledes med baby i huset og far har antagelig ikke mye tid til dem. Men de ønsker kanskje å hjelpe til med den lille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 14 timer siden #32 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): takk for alle svar Far sier svært lite selvom jeg har sagt hva barna føler, han sier jeg er egoistisk som ikke ser at det ikke er så lett for han når han er fått en baby. tror de ikke har veldig lyst de 2 største,men far er veldig klar på at de skal til han Anonymkode: 60cc2...112 Når far nå sier fra seg ansvaret har han ikke rett å lenger til å kreve samvær når det passer han. De to store blir hos deg om det er det de ønsker. 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #33 Del Skrevet 14 timer siden Det er jo vanskelig å mene noe uten å vite mer om begrunnelsen. Ønsker barna å være hos far i det hele tatt? Hvorfan er forholdet mellom far og barn? Her har vi 50/50, men barna gir uttrykk for at de liker bedre å være hos meg (far). Men vi prøver å holde oss til 50/50, også fordi de har flere venner i nabolaget hos mor. Anonymkode: 48b6f...3a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #34 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du kan jo ikke forsvare på denne måten. Barna man har fått har man jo allerede. En far kan ikke bare velge de vekk,eller kan jo tydeligvis det da. Men en ordentlig far gjør ikke det. Han står i det slitsomme og kommer seg gjennom det. Slik som oss andre. Anonymkode: fdc55...6de Det er jo en helt annen sak. Jeg svarte bare på ditt argument om at arbeidsmengden er den samme for hvert enkelt barn. Den blir større med flere kull fordi man ikke kan forvente at ny partner tar byrden med forrige kull. Anonymkode: 444dd...18f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #35 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har hatt 50/50 ,men for ca 1 mnd siden fikk han et barn med sin nåværende samboer, og nå ønsker han kun og ha de i ferier, de skal til han på Julaften og Nyttår i år, han henter de den 23. Anonymkode: 60cc2...112 Det er nok den nye samboeren som har bestemt dette. Anonymkode: 26194...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #36 Del Skrevet 13 timer siden SosialIntrovert skrev (11 timer siden): Han er enkelt og greit en vaskeekte idiot som ikke klarer å se hvor viktig han er for barna. Det gjør meg så vondt å lese om disse skjebnene. Jeg har et barn selv der mor ikke viser seg mer enn et par ganger i året. Jeg skulle ønske alle med barn forstod hvor skadelig det er å holde på slik. For noe tull. Hva mener du er skadelig?? Anonymkode: 39154...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #37 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har hatt 50/50 ,men for ca 1 mnd siden fikk han et barn med sin nåværende samboer, og nå ønsker han kun og ha de i ferier, de skal til han på Julaften og Nyttår i år, han henter de den 23. For meg spiller det ingen rolle om de er mest hjemme,men barna føler far nedprioterer dem og tenker kun på det nye barnet, jeg vet ikke hva jeg skal si for og gjøre det bedre. Noen råd? Barna er 5, 13 og 15, Han yngste forstår jo ikke så mye,men søsterene hans er ikke imponert Anonymkode: 60cc2...112 Få det skriftlig fra han på sms eller mail på en aller annen måte at han ønsker denne ordningen. Skriv i en mail der du spør om hvordan du skal forklare dette for barna at de skal dit i hver annen ferie og ikke noe annet eller noe i den duren. Slik at du får et svar hvor han bekrefter at dette er samværet det blir. Da bruker du dette til nav når du søker om bidrag. Joda, det tar tid før nav fatter vedtak, men det går tilbake til når du søkte. Du sier det som er til barna, far vil være med baby. Far nedprioriterer jo de. Det er ingen grunn til at du skal beskytte far. Om selv den minste heller ikke vil være hos far i feriene, ja da lar du minste få slippe de. De eldste er så gamle at de slipper hvis de vil. Anonymkode: 07434...109 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #38 Del Skrevet 13 timer siden Det er ikke valgfag han driver med. Han har tydeligvis ikke kapasitet til å ha flere barn, og heller ikke egnet til å være far da det han gjør nå er svært skadelig for dem. Skulle meldt dritten til barnevernet. Spent på hvor lenge det nye forholdet varer. Anonymkode: a5c56...68c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #39 Del Skrevet 13 timer siden Her regner jeg med at det er far som har gått fra deg? Anonymkode: 444dd...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #40 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Få det skriftlig fra han på sms eller mail på en aller annen måte at han ønsker denne ordningen. Skriv i en mail der du spør om hvordan du skal forklare dette for barna at de skal dit i hver annen ferie og ikke noe annet eller noe i den duren. Slik at du får et svar hvor han bekrefter at dette er samværet det blir. Da bruker du dette til nav når du søker om bidrag. Joda, det tar tid før nav fatter vedtak, men det går tilbake til når du søkte. Du sier det som er til barna, far vil være med baby. Far nedprioriterer jo de. Det er ingen grunn til at du skal beskytte far. Om selv den minste heller ikke vil være hos far i feriene, ja da lar du minste få slippe de. De eldste er så gamle at de slipper hvis de vil. Anonymkode: 07434...109 Nei altså. Dette får far fortelle barna selv Anonymkode: 39154...7fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå