AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #21 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du tidligere bodd for deg selv? Bor du hos foreldrene dine for å hjelpe dem i hverdagen? Betaler du husleie? Sparer du penger? Eier du noe selv? Hvor lenge har du tenkt å bo der? Er det planer om at foreldrene dine selger huset til deg og de flytter i leilighet? Er huset godt vedlikeholdt? Er du normalt god på vedlikehold? Sånne ting hadde jeg lurt på. Anonymkode: 596db...76e Op her. Ja jeg har bodd på østlandet et par år som student. Etter det så leide jeg i min lokale by i nesten ti år før jeg flyttet hjem til foreldrene mine sin leilighet. Men jeg har planer om å flytte ut i 2025. Anonymkode: e7563...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #22 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har et annet syn på hva selvstendighet og sosialitet er for noe. Jeg synes godt om både kvinner og menn som bor med foreldrene sine fordi de liker og verdsetter fellesskapet det gir. Jeg har problemer med de som som skal ha sin heim og sine regler og setter selvstendighet som en verdi foran fellesskap. For meg kommer fellesskapet først og jeg er en særdeles selvstendig dame. Anonymkode: c1a84...050 Ja, men summen med å bo hjemme/nær foreldre, ikke ha lappen (med mindre man bor i by), nesten ikke ha tenkt på forhold før man ble 40 etc. Anonymkode: 9b2ac...82b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #23 Del Skrevet 22. desember 2024 Du kan velge hvordan du vil selge deg inn. Trenger ikke å si på første date at du bor i en sokkelleilighet under mamma og pappa. Jeg presenterer ikke naboene mine på første date iallfall. I og med du er utvikler og bor som du gjør, så har du nok en del oppsparte midler. Begynn å ta lappen, så ser du nok at selvtilliten også vokser Anonymkode: 9ce77...98e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #24 Del Skrevet 22. desember 2024 Bli voksen først. Om du i den alderen ikke har råd til å kjøpe noe eget er det reelt negativt for de fleste kvinner. Det forteller for mye om dine prioriteringer og modenhetsnivå angående å ta ansvar. Å bo i kjelleren til foreldre og å ha brukt alle pengene sine på hobby er selve parodien på mann som ikke egner seg som livspartner. Begynne med å ta sertifikatet kanskje? Og så bare jobbe videre mot å ha et skikkelig voksenliv etter det? Anonymkode: 20b27...3b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #25 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Op her. Ja jeg har bodd på østlandet et par år som student. Etter det så leide jeg i min lokale by i nesten ti år før jeg flyttet hjem til foreldrene mine sin leilighet. Men jeg har planer om å flytte ut i 2025. Anonymkode: e7563...de5 Kvifor flytta du heim til leiligheten til foreldra dine? Anonymkode: 61528...1f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #26 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Begynne med å ta sertifikatet kanskje? Og så bare jobbe videre mot å ha et skikkelig voksenliv etter det? Anonymkode: 20b27...3b3 Enig i at det er lurt å begynne med å ta sertifikatet, ja. Greit å ikkje ha lappen når du bur på Majorstua, men utanfor Ring 3 så er det avgjerande. Og tenk på kor mange fine plassar du kan køyre til med nyedama! Anonymkode: 61528...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #27 Del Skrevet 22. desember 2024 Synes nesten det er litt trist hvor mange som synes det er helt horribelt med familiemedlemmer i forskjellige generasjoner som bor i samme hus. Det er jo så vanlig i andre land og kulturer. Så lenge man har ulike boenheter velger man jo selv hvor ofte/lite man vil treffe hverandre (hvis noen mener det blir litt for tett på). Anonymkode: e939a...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 22. desember 2024 #28 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): hvorfor er det egentlig et problem at han leier en leilighet som det tileldigvis er foreldrene som leier ut? Han betaler jo leie til en pott som til slutt blir en arv han får. Jeg går ut ifra at han gjør hele husholdningen selv, vasker klær og lager mat. Han tjener penger og bruker kollektiv transport. Det er vel ikke det største problemet? Anonymkode: 2f908...e04 Det er et problem at han bor så nær foreldrene. Jeg hadde aldri taklet å ha svigermor i etasjen over. TS kan være veldig knyttet til foreldrene, slik at det er dem han rådfører seg med i stedet for en ny partner. Jeg ville skygget unna. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #29 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes nesten det er litt trist hvor mange som synes det er helt horribelt med familiemedlemmer i forskjellige generasjoner som bor i samme hus. Det er jo så vanlig i andre land og kulturer. Så lenge man har ulike boenheter velger man jo selv hvor ofte/lite man vil treffe hverandre (hvis noen mener det blir litt for tett på). Anonymkode: e939a...1c5 Hjelper jo ikke hva som er vanlig i andre land. Her i Norge, med vår kultur og økonomi, så er det ikke vanlig for en middelaldrende mann å bo slik. Så fordi at det kanskje er normalt i Kongo, så skal det normaliseres her…? Anonymkode: 9ce77...98e 2 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #30 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Synes nesten det er litt trist hvor mange som synes det er helt horribelt med familiemedlemmer i forskjellige generasjoner som bor i samme hus. Det er jo så vanlig i andre land og kulturer. Så lenge man har ulike boenheter velger man jo selv hvor ofte/lite man vil treffe hverandre (hvis noen mener det blir litt for tett på). Anonymkode: e939a...1c5 Jeg har en følelse av at jeg må blidgjøre andre, så når jeg er i en posisjon hvor jeg er for nær til å tenke på egene behov for å være alene og for tett opp til at det ikke er noen grunn til at vi ikke skal være sammen, vil jeg rømme. Vil ha et selvstendig liv. Anonymkode: ec7a1...ae0 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 22. desember 2024 #31 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes nesten det er litt trist hvor mange som synes det er helt horribelt med familiemedlemmer i forskjellige generasjoner som bor i samme hus. Det er jo så vanlig i andre land og kulturer. Så lenge man har ulike boenheter velger man jo selv hvor ofte/lite man vil treffe hverandre (hvis noen mener det blir litt for tett på). Anonymkode: e939a...1c5 Du velger ikke selv hvor ofte du vil se svigermor hvis svigermor velger å gå ned trappa til deg flere ganger om dagen. 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #32 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en følelse av at jeg må blidgjøre andre, så når jeg er i en posisjon hvor jeg er for nær til å tenke på egene behov for å være alene og for tett opp til at det ikke er noen grunn til at vi ikke skal være sammen, vil jeg rømme. Vil ha et selvstendig liv. Anonymkode: ec7a1...ae0 Skjønar deg godt. I tillegg er det kjipt om daten sine foreldre står i vindauget og vinkar når du kjem på besøk til han. Og i tillegg vinkar blidt når du drar...😬 Anonymkode: 61528...1f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #33 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg er 44 og eier to boliger, og har førekort og bil. Da blir det uattraktivt for meg med en mann som ikke eier noe og ikke har førekort. Jeg er overhodet ikke opptatt av at man skal være rik eller noe. Men jeg sikter ikke nedover. Hvis jeg skulle ta en mann inn i livet mitt ville jeg ønsket at han i likhet med meg, har klart å bygge seg litt opp i løpet av livet. Det vitner om god økonomisk sans. Det hadde vært like uattraktivt for meg med en som har masse forbruksgjeld. Jeg ønsker økonomisk trygghet. Ikke trenge å være redd for at en partner kommer og drar meg ned med seg i økonomisk uføre. Å ikke ha førerkort gir et inntrykk av tafatthet. Man må ikke ha bil nødvendigvis. Absolutt ikke. Men å bikke 40 og enda ikke ha tatt lappen er usexy. Så finnes det selvfølgelig folk som leier av andre årsaker enn dårlig økonomi da, eller som har gode grunner til å ikke ha tatt lappen. Så ville ikke dømme/utelukke noen før jeg har fått vite litt mer om bakgrunnen. Men i første omgang vil jeg bli skeptisk ja. Og det med å bo med foreldre er ikke noe for min smak. Vil ikke bo med mine egne heller. En mann over 40 som bor med mor og far hadde jeg blitt litt redd for at var en sånn som ikke er selvstendig. Anonymkode: 461cb...eb2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #34 Del Skrevet 24. desember 2024 Vi lever 2024 eller snart 2025. Er å ha førekort så viktig som det var før som det er flere andre transportmiddel? El-sparkesykkel eller el-sykkel med barnevogn? Anonymkode: e7563...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #35 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi lever 2024 eller snart 2025. Er å ha førekort så viktig som det var før som det er flere andre transportmiddel? El-sparkesykkel eller el-sykkel med barnevogn? Anonymkode: e7563...de5 Det kommer an på hvor man bor, hvor man jobber, og hvilke hobbyer/interesser man har. Anonymkode: 013fd...87c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #36 Del Skrevet 24. desember 2024 For meg er det et nei at du bor i samme hus som foreldrene dine. Spiller ingen rolle at du leier. At du ikke har lappen har null betydning for meg. Anonymkode: f88ad...173 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #37 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg syntes verken kjellerleilighet hos foreldrene eller manglende førerkort er negativt. Jeg har ikke førerkort selv😂 Og jeg bodde i kjelleren til foreldrene mine da jeg sparte opp til egenkapital. Det var koselig, jeg var singel da, og jeg liker foreldrene mine. Nå er jeg godt gift men drømmemannen som ikke kommenterte at jeg bodde i kjelleren til foreldrene mine en eneste gang. For meg er det mye viktigere med felles verdier, at man under hverandre å bruke penger på (dyre) hobbyer og at han er snill mot (alle) dyr. Anonymkode: a1bcc...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #38 Del Skrevet 25. desember 2024 Å bo «hjemme» og ikke ha lappen når man er over hm, 30 kanskje? Er dealbreaker for meg. Bor selvfølgelig ikke i Oslo Anonymkode: 18b96...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå