AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #21 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Leger er som deg og meg. Så om du føler noe er galt med kroppen, kan du like godt spørre naboen om hjelp. Anonymkode: 0f641...64f For noe tull. Leger har mange års utdanning. Så betyr ikke det at de aldri gjør feil, og selvfølgelig er de også bare mennesker - hva skulle de ellers være? Anonymkode: 37ef2...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #22 Del Skrevet 9 timer siden Dessverre er det mange som vil studere medisin pga status, og mange foreldre vil at deres barn skal studere medisin for da får de mer status. Mange ser på leger som en gud, og det er mange leger som ser på seg selv som en gud. Klart leger kan gjøre feil de også, som alle andre mennesker - MEN det er hva de gjør med feilen som utgjør en stor forskjell….. Som nevnt tidligere i tråden så skal det alvorlig mye til før en lege mister sin autorisasjon, og mye galt har da skjedd. Anonymkode: 626ff...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #23 Del Skrevet 9 timer siden Maia70 skrev (15 timer siden): De har også et veldig mangelfullt materiale å støtte seg på. Ser jo bare på forumet her hvor mye "de aner ikke hva det er" - situasjoner som oppstår. Hva mener du med mangelfullt materiale å støtte seg til? Noen ytterst få kommer nesten alltid med uttalelser som at leger kan ingenting om…. Og så kommer de selv med sine ekspertuttalelser om hvorda ts sitt problem skal løses så lett som bare det. Da må jeg lure på hvem som sitter og skriver og mener de har bedre kompetanse enn legen en til å vurdere kroppslige utfordringer den aktuelle ts spør om. (Kan det være en overlege(n) person?) Anonymkode: 99d0a...627 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 8 timer siden #24 Del Skrevet 8 timer siden Ja, og nei. De holdes til en høyere standard pga de jobber med sårbare mennesker, og har allerede bevist at de er smarte bok til at de vet såpass. De er også mye mer private enn de fleste folk, ofte med skjulte eller halvskjulte mediaprofiler. De må også være mer forsiktige med hvordan de er utad da de ofte forventes å være bedre mennesker på det private (der er de ofte som de fleste andre). Ellers, som noen andre sa, så er de som alle andre og gjør feil, kan være slemme, fordomsfulle, kan mishandle pasienter, bruke narkotika, osv. Ofte mister de en del av sin medmenneskelighet i tillegg, av å se mange mennesker som har det vondt. De kan også fæle seg viktigere enn andre pga de VET de er smarte, hjelper å redde liv, og kan bli litt høye å seg selv. IQ er ikke det samme som EQ. Ellers finnes noen som er fantastiske mennesker også. Har gått i klasse med et par slike, og tenker at de som får dem som lege er heldige - har kjent de i over 10 år, og de har alltid vært gode mennesker. Har også hatt et par fantastiske fastleger som har beholdt sin medmenneskelighet til tross for at de har jobbet i yrket frem til pensjon, og har tatt imot pasienter under stort tidspress og svart på meldinger utpå kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 8 timer siden #25 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva mener du med mangelfullt materiale å støtte seg til? Noen ytterst få kommer nesten alltid med uttalelser som at leger kan ingenting om…. Og så kommer de selv med sine ekspertuttalelser om hvorda ts sitt problem skal løses så lett som bare det. Da må jeg lure på hvem som sitter og skriver og mener de har bedre kompetanse enn legen en til å vurdere kroppslige utfordringer den aktuelle ts spør om. (Kan det være en overlege(n) person?) Anonymkode: 99d0a...627 Jeg snakker ikke om slike poster som du beskriver, jeg snakker om fortvilede mennesker som strever med å få hjelp med smerter, svimmelhet, utmattelse osv. fordi legene ikke får verken diagnostisert eller hjulpet dem. Se her: Resultat av Google søk "legene vet ikke hva det er kvinneguiden" Og før du trekker ut enkeltposter, jeg snakker ikke om ALLE postene i søket. Personlig hadde jeg en mor som var syk fra hun var 40 til hun døde når hun var 70, uten å noen gang får noen som helst slags hjelp, hun ble bare verre. Hun hadde forstoppelse, oppblåsthet, smerter i magen, migrene, tungpustethet, var slapp og uopplagt, sov dårlig, og fikk etter hvert urinsyregikt som gjorde at hun nesten ikke kunne gå. Og min bror døde av hjernesvulst uten at legene visste om han døde av svulsten eller behandlingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden Maia70 skrev (27 minutter siden): Jeg snakker ikke om slike poster som du beskriver, jeg snakker om fortvilede mennesker som strever med å få hjelp med smerter, svimmelhet, utmattelse osv. fordi legene ikke får verken diagnostisert eller hjulpet dem. Se her: Resultat av Google søk "legene vet ikke hva det er kvinneguiden" Og før du trekker ut enkeltposter, jeg snakker ikke om ALLE postene i søket. Personlig hadde jeg en mor som var syk fra hun var 40 til hun døde når hun var 70, uten å noen gang får noen som helst slags hjelp, hun ble bare verre. Hun hadde forstoppelse, oppblåsthet, smerter i magen, migrene, tungpustethet, var slapp og uopplagt, sov dårlig, og fikk etter hvert urinsyregikt som gjorde at hun nesten ikke kunne gå. Og min bror døde av hjernesvulst uten at legene visste om han døde av svulsten eller behandlingen. Dette blir for dumt å kommentere. Anonymkode: 99d0a...627 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 7 timer siden #27 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Så klart leger bare er mennesker. De juger, slår ektefeller, misbruker barn, er psykopater, gjør feil, har fordommer og alt annet som de som ikke har utdannelse gjør. Anonymkode: 682e3...3e5 Bra eksempler du bruker på å være menneske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå