AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #21 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Strøk for aller første gang på universitetet nå som andreårs-student i IT studie. Jeg er ei ung kvinne på 22, og har kommet meg gjennom studiet hittil med minimal innsats, noe som er min egen feil. Likevel har jeg kommet ut med et par C'er, B'er og en A. Resten har vært D og en E. Anonymkode: e3891...3a2 Kjipt å si dette, men: Vurdert tanken om at du har valgt helt feil studium, kombinert med at du ikke virker spesielt moden eller motivert? Du bruker to år av livet ditt på å studere en retning som er relativt heavy hvis en ikke brenner spesielt for det, og har lagt ned det du selv beskriver som"minimal innsats". Med de karakterene du beskriver stiller du ikke akkurat langt fremme i køen ved ansettelser... Her er det bare å brette opp ermene, ta seg sammen og oppføre seg som en voksen (og kanskje vurdere en helt annen retning?). Anonymkode: 1ff75...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #22 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært ekstremt deprimert, litt kjærlighetssorg og prioritert andre ting som egentlig har null betydning over skolen, så det er kanskje det. Jeg angrer jo på det nå i etterkant, jeg vet at jeg bør behandle skole som om det var en jobb, og er klar til å gjøre det nå etter jul. Er bare redd og bekymret. TS Anonymkode: e3891...3a2 Den selvinnsikten er bra! Og selv om alt ser kjipt ut nå så er dette veldig langt fra verdens undergang. Men kanskje det er noe annet du heller burde studere? 22 år er ingenting, og det er helt akseptabelt å bytte beite selv om du har brukt to år på dette. Du har et langt og forhåpentligvis fint og givende liv foran deg, men det er du som kan gjøre det som må til, og som har ansvaret for å ta de gode valgene – basert på de kortene du sitter med på hånda. Anonymkode: 1ff75...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #23 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjipt å si dette, men: Vurdert tanken om at du har valgt helt feil studium, kombinert med at du ikke virker spesielt moden eller motivert? Du bruker to år av livet ditt på å studere en retning som er relativt heavy hvis en ikke brenner spesielt for det, og har lagt ned det du selv beskriver som"minimal innsats". Med de karakterene du beskriver stiller du ikke akkurat langt fremme i køen ved ansettelser... Her er det bare å brette opp ermene, ta seg sammen og oppføre seg som en voksen (og kanskje vurdere en helt annen retning?). Anonymkode: 1ff75...84d Hei og jo, jeg føler at studiet er noe for meg. Jeg elsker mestringsfølelsen jeg får av emnene på studiet, og tenker at det er en fin karriere for meg. Hadde jeg kun blitt pga at jeg har brukt 1 år og 1 semester så langt, så tror jeg at jeg bare hadde gitt opp for lenge siden, så jeg tror hovedsakelig at det er mangel på motivasjon, samt at jeg ikke har prioritert skolen i det hele tatt, noe jeg må ta på min egen kappe. Jeg er motivert til å klare dette, og vet at det er mulig. Det bare føles ekstremt bittert nå. TS Anonymkode: e3891...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #24 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Den selvinnsikten er bra! Og selv om alt ser kjipt ut nå så er dette veldig langt fra verdens undergang. Men kanskje det er noe annet du heller burde studere? 22 år er ingenting, og det er helt akseptabelt å bytte beite selv om du har brukt to år på dette. Du har et langt og forhåpentligvis fint og givende liv foran deg, men det er du som kan gjøre det som må til, og som har ansvaret for å ta de gode valgene – basert på de kortene du sitter med på hånda. Anonymkode: 1ff75...84d jeg skjønner hva du mener, helt klart. Jeg har prøvd andre studier tidligere, og fant ut at det ikke var noe for meg. Egentlig å falt jeg på it-studie gjennom en elimineringsprosess. De fleste yrkene der ute er jeg ikke interessert i, men jeg syntes det var noe interessant med koding og ting som skjer på pcer som man bruker strengt tatt hver dag, og hva som ligger bak alt det teknologiske, samt at det virker som en utfordring noe jeg hovedsakelig liker. Jeg føler heller ikke at det er så mange jenter som er eksponert for it-studier, så når jeg først fikk vite om et lignende studie syntes jeg det var spennende. Jeg ser faktisk ikke for meg å drive med noe annet. TS Anonymkode: e3891...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #25 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): ja, jeg synes det faktisk er gøy. Jeg tar til meg teorien og forståelsen for det ganske godt, men sliter med å programmere det ut. Kanskje det er fordi jeg ikke programmerer nok som jeg bør. TS Anonymkode: e3891...3a2 Du har jo svaret selv! Mengdetrening👍 Anonymkode: 42824...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #26 Del Skrevet 3 timer siden Det er jo bare å melde seg opp til konteeksamen og bruke tiden fra nå av og fremover på å bli bedre. På min skole avholdes denne i starten av februar. Synes du krisemaksimerer litt i overkant. Anonymkode: bc9e8...b2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 minutter siden #27 Del Skrevet 16 minutter siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): I førsteåret mitt fikk jeg en E på den aller første eksamenen min i programmering, så en C i programmering 2. Jeg har aldri jobbet noe særlig med skole selv på studiet, så dette er min egen feil. Å tro at jeg kan bare gli igjennom. Nå sitter jeg med en stryk, og det gjør så vondt. Jeg tror det gjør enda mer vondt fordi professoren som holder det faget skal av i pensjon til neste år, noe som betyr at jeg må ta konte-eksamen før emnet og eksamen blir gjort om på en annen måte. Anonymkode: e3891...3a2 Sorry, to break it for you, men svaret ligger jo her. Har aldri skjønt meg på studenter som ikke jobber, og samtidig blir skuffet over dårlige karakterer. Sammenhengen mellom innsats og karakterer er i de aller aller fleste tilfeller helt åpenbar. Selv jobber jeg knallhardt med studiene. Fra 8 -20 røfflig 5 dager i uka (med noen innlagte pauser) og litt mindre i helgene. Jeg får stort sett de karakterene jeg ønsker (A). Om du legger ned den type arbeidsinnsats tror jeg du også får gode karakter. Om du ikke jobber så får du det ikke. Hvor på karakterskalaen man havner er i de fleste tilfeller et valg man tar. Anonymkode: 8a6d8...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 minutter siden #28 Del Skrevet 14 minutter siden Men for å også svare på spm. ( Det var jeg som skrev over her) Nei det er ikke nødvendigvis over for deg. Du kan velge på nytt. Du kan velge å ta eksamen en gang til. Og du kan velge å legge ned timesvis med arbeid i emnet. Da vil du ikke stryke. Jeg kjenner ingen som har jobbet skikkelig hardt i et emne og strøket. Det tviler jeg sterkt på vil skje med deg heller. Anonymkode: 8a6d8...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GodtNok Skrevet 7 minutter siden #29 Del Skrevet 7 minutter siden Dette ordner seg! Nå har du fått en liten lærepenge i at det må en innsats til. Det koster noe å mestre noe, men premien for innsatsen er skikkelig deilig. Jeg har troa på deg! Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå