Gå til innhold

Hvorfor tar ikke damer mer initiativ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Julius Cæsar skrev (3 timer siden):

Snakk for deg selv. Jeg vil ha en dame som er interessert i meg. Hint er bra. Kunne ikke brydd meg mindre om å jakte på fremmede damer som aldri fører til noe 

Vel altså...Jeg tror ikke du får en date med en dame om hun IKKE er interessert.  :P Hvorfor skulle hun date deg om hun ikke er interessert? 

Jeg tror at personen du siterer er en person som liker å ta initiativ, og synes det er ubehagelig når damene gjør det. Og jeg tror at det er en del menn som føler det sånn. Faktisk. Det er noen som synes det er så ubehagelig at de ikke svarer en gang. Lover deg. Jeg har prøvd. xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (7 minutter siden):

For min del var det fordi jeg var sjenert og redd for å bli avvist.

Samme som meg. (Mann)

Anonymkode: ca127...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillevill skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at personen du siterer er en person som liker å ta initiativ, og synes det er ubehagelig når damene gjør det. Og jeg tror at det er en del menn som føler det sånn. Faktisk. Det er noen som synes det er så ubehagelig at de ikke svarer en gang. Lover deg. Jeg har prøvd. xD 

Dette er topp prosenten av menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Exn min er redd for å prøve seg, men tenker det vil gå bra for han. Jeg var den som prøvde meg og har hørt han blir oppsøkt på fest og at kjærester av kpmpiser(Dumt!) Har sansen for han. Men han har selvsagt ikke for dem 

Anonymkode: fc1bc...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke initiativ, men det ikke fordi jeg er kvinne. Jeg tør ikke, og har ikke tro på at noen synes jeg er attraktiv nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Exn min er redd for å prøve seg, men tenker det vil gå bra for han. Jeg var den som prøvde meg og har hørt han blir oppsøkt på fest og at kjærester av kpmpiser(Dumt!) Har sansen for han. Men han har selvsagt ikke for dem 

Han må være litt av en kjekkas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kniv & gaffel skrev (Akkurat nå):

Tar ikke initiativ, men det ikke fordi jeg er kvinne. Jeg tør ikke, og har ikke tro på at noen synes jeg er attraktiv nok. 

Da er vi to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han må være litt av en kjekkas.

Jeg syns det, men han har aldri vært en av de populære, heller motsatt. Men når vi vokser opp endrer en del ting seg. 

Tenker egentlig at flere menn kan oppleve det om de oppfører seg anderledes og setter seg i situasjoner hvor det er mer sjangse for det. 

Han har en fin personlighet og jeg følte jeg ble trygg rundt han. Å det som en svært utrygg kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (19 minutter siden):

Vel altså...Jeg tror ikke du får en date med en dame om hun IKKE er interessert.  :P Hvorfor skulle hun date deg om hun ikke er interessert? 

Mener selvfølgelig bli kjent fasen. Jeg kritiserer ideen at menn liksom vil jakte på passive damer. Det som skaper sterkest interesse er gjensidig tiltrekning og det blir det ikke noe av når dama skal skjule sin interesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk er så feige. Ta initiativ hvis det er noe du har lyst på. 

Du lever ikke så jævla lenge 

Anonymkode: 7e59b...ef4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk er så feige. Ta initiativ hvis det er noe du har lyst på. 

Du lever ikke så jævla lenge 

Anonymkode: 7e59b...ef4

Kvinner spesielt bør bli flinkere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kniv & gaffel skrev (51 minutter siden):

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Da er vi to.

Tre. 🙋‍♀️

Anonymkode: 02082...114

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tre. 🙋‍♀️

Anonymkode: 02082...114

Fire 😞

Anonymkode: fbeac...9f3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei. Det er biologi, kjønnsdrift og genetisk.

Ser du hunner sloss om hannene i naturen? Nei, det er fordi hanner (og menn) er drevet av testosteron. Samfunnet trenger ikke at menn blir enda mer feminine.

Anonymkode: d3740...8bc

Men samfunnet trenger at kvinner blir mer maskuline? Tror du har sett litt for lite av naturens diversitet. Ofte, hos de dyrene hvor hannen er den som sloss for å få parre seg så har også hunnene veldig lite de skulle sagt. De må bare vente og se hvem som vinner og må parre seg med vinneren. De underkaster seg fullstendig. Hannen skal altså ikke imponere en dame, men vinne over en mann. 
Strategier som hos menneskene ville blitt klassifisert som voldtekt er veldig vanlig. Du finner også arter hvor hannen kurtiserer damen og må imponere hunnen, hvor det typiske for disse artene er at hannen er den «vakre» og hunnen heller grå og kjedelig.
Monogami er veldig lite utbredt i det store bildet. Osv osv. Du er et menneske, og burde slutte å sammenligne deg med dyr. 

Anonymkode: 7da2d...ec4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fire 😞

Anonymkode: fbeac...9f3

Fem😔

Har mistet absolutt  all selvtillit og selvverd etter et langt ekteskap der ting ikke var som det burde. Så føler ikke at noen vil synes jeg er verdt noe som helst.. Og da tør jeg i alle fall ikke ta kontakt. 

Gjorde det en gang, da ble jeg avvist.. (Og det selv etter han sa han syntes jeg var søt, at han hadde lyst å treffes osv. Med en gang jeg spurte om vi skulle treffes - poof borte var han)

Anonymkode: 3308a...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dame, jeg føler meg mindre feminin om jeg sjekker opp mannen på byen. Føler jeg uttrykker desperasjon. Jeg legger som regel opp til første kontakt, ved mange blikk eller smil osv… men det er han som får ta kontakt.

Rett og slett fordi alle kvinner vet: liker ikke mannen deg kan du aldri få han til å ombestemme seg. Kvinner derimot kan la seg forføre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tomatplanten skrev (2 minutter siden):

Jeg er dame, jeg føler meg mindre feminin om jeg sjekker opp mannen på byen. Føler jeg uttrykker desperasjon. Jeg legger som regel opp til første kontakt, ved mange blikk eller smil osv… men det er han som får ta kontakt.

Rett og slett fordi alle kvinner vet: liker ikke mannen deg kan du aldri få han til å ombestemme seg. Kvinner derimot kan la seg forføre. 

Er desperasjon et maskulint trekk? 
Og nei, du besitter vranglære. Veldig få kvinner, og menn kan kunsten å forføre. Er man dårlig på det, så betyr ikke dette at menn ikke lar seg forføre. På lik linje med kvinner som ikke lar seg forføre av en mann som ikke kan det. Du gjemmer deg bak unnskyldninger, som de fleste andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er desperasjon et maskulint trekk? 
Og nei, du besitter vranglære. Veldig få kvinner, og menn kan kunsten å forføre. Er man dårlig på det, så betyr ikke dette at menn ikke lar seg forføre. På lik linje med kvinner som ikke lar seg forføre av en mann som ikke kan det. Du gjemmer deg bak unnskyldninger, som de fleste andre. 

Nei, enten føler jeg meg maskulin eller utlyser desp. Vet ikke hvorfor for å være ærlig. Jeg har bare aldri opplevd at hvis jeg tar initiativ, så følger mannen opp resten. Da blir jeg den som fører. (Ja jeg har sjekket opp). Men jeg syns det er fint å vite hva en mann tenker om dette, for jeg vet jo ikke fakta. Kun erfaring 

Jeg snakker kun ut ifra at jeg har to erfaringer over de siste 5årene: de menn jeg liker, og som jeg gir ekstra oppmerksomhet, biter alltid på og blir forført. Særlig fordi mange sier at de aldri har hatt en så pen og sjarmerende kvinne på kroken. Men etter en måned eller to faller de bort, og ghoster. Kanskje de fordi de aldri hadde tenkt å jakte meg in the first place. Har kanskje 10-20 sånne tilfeller. 
2: de som plukker meg opp, har sett seg ut i hodet at jeg kan ta rollen som drømmedama. De har vært de trofaste lange forholdene i livet mitt og de lange seriøse dating erfaringene mine. Har kanskje 5-6 sånne i livet. 

jeg har kompiser som har blitt sjekka opp to fridd til av dama, de har aldri vært 100% committed. 

Men jeg vet jo ikke mer enn jeg vet. Gjerne fortell meg at en mann elsker å bli sjekket og kan gå inn i et forhold og bli seriøst på den metoden, så skal jeg sjekke opp. 

Anonymkode: fb490...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del så er det fordi jeg ikke er på sjekker når jeg er på byen. Men damer som er det bør ta mer insj hvis de ser en de fatter interessert i, det er jeg enig i.

Anonymkode: 60b45...60e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...