AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Jeg og mannen min gikk fra hverandre for over to år siden. Vi har ikke offisielt skilt oss, men står som separert. Grunnen er at vi har hatt en veldig fin tone hele veien, vi har savnet hverandre, men ikke klart å være sammen fordi vi begge har en del å jobbe med, samtidig som vi ikke ville haste oss pga barna dersom det skulle vise seg å være feil. Og det er jeg glad jeg gjorde. Jeg har skjønt at jeg er en såkalt enabler til hans liv, og det samme er hans familie. Jeg skal ikke gå inn i detaljer her. Det er små ting som at han låner streamingtjenester, til store alvorlige ting som at han bor hos broren sin på et soverom som han liksom skal ha samvær på. Han har sagt nei til å ha lekene til barna der, fordi han "prøver å ikke ha så mye" som han sier og rommet er altså helt strippa for ting. Han vil bli behandlet som en mann, men gjør ting som gjør at jeg mister respekten for han. Han har ikke gjort noe for å forbedre livskvaliteten ytterlige disse to årene, utnytter nav og har ingen ambisjoner. Men nå er jeg livredd for å si at jeg har ombestemt meg og ikke vil ha en fremtid med han likevel lenger. Han kommer til å bli sint og sur og hevngjerrig da han er umåtelig sjalu. Han har sagt at han kommer til å ta fra meg barna dersom jeg treffer en ny. Det er ikke intensjonen for øyeblikket, fordi jeg har nok med meg og barna. Jeg vil ikke ha noe drama med det menneske. Vil ikke at barna skal flytte fra meg. Han kommer til å bli sur som sagt, og jeg orker ikke det. Han blir så vanskelig når han er sur:/ Får nesten lyst å spleise han med noen. Trebger egentlig råd til hvordan jeg kan ta det opp og få han til å miste lysten på å være med meg. Anonymkode: 30bf6...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Han kommer med såpass store trusler om å ta fra deg barna og du er redd for å gjøre det slutt. Nå tror jeg du er blitt så vant til ting, men dette er alvorlig. Ring krisesenteret. Tro meg, de tar alle saker, store som små, og de er utrolige gode til å gi råd om hvordan håndtere slike menn som din ex Anonymkode: 13d3f...ef8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Det er ikke så mye annet å gjøre enn å si det rett ut. Si at du synes det er deilig med alenetid fokus på deg selv, selvransakelse, pleie deg selv osv, da kanskje han forstår at dette ikke handler om at du ønsker å gå inn i et annet forhold. Ikke fortell ham hva som er galt med ham, fokuser på deg. Fortell ham at han er en god pappa og bla bla bla, så du booster egoet hans også. Kanskje også fortelle at du ser at han også ser lykkeligere ut uten deg, får til mer, er på vei mot et bedre liv og slike ting som du vet ikke er sant, men som faktisk kan motivere ham til å ta tak. Dette kommer barnet deres til gode på sikt. Anonymkode: c1028...230 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erixon Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Bare det at han truer med å ta barnen viser jo på at han er umoden og ikke et bra menneske. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Altså, en mann som etter to år ikke har funnet seg et eget sted å bo, snylter på nav, og så truer han med å ta barna? 😂 Anonymkode: 96ed3...3b6 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Én trussel er én for mye. Ikke test en slik oppførsel. Ta det han sier på alvor! Er det n.o.e 2024 har vist, er det at det finnes sjuke folk som gjør sjuke ting. Du kan ta opptak av en samtale, så lenge du er med i den selv. Men alt innen trussel bør henvendes til politi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Han sier det ikke aggressivt eller noe, har aldri tenkt at det er noe å ta inn politi for for jeg har ikke oppfattet det med slik jeg ser en trussel... Men det er jo det kanskje. Jeg er helt for at barna skal få være hos pappaen sin, men ikke mer enn de er nå. Eldste vil ihvertfall ikke det. Likte det rådet om å fokusere på det som er positivt med at vi avslutter, at han er lykkeligere og slikt. Booste egoet hans. Anonymkode: 30bf6...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Skikkelig heldig med han. Så lenge du allerede vet han er uærlig bør du ta barnebidraget gjennom NAV. Anonymkode: f5099...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Skikkelig heldig med han. Så lenge du allerede vet han er uærlig bør du ta barnebidraget gjennom NAV. Anonymkode: f5099...f24 Ja får bidragsforskudd. Har egentlig vært grei hittil og latt han slippe å betale noe fast beløp pga økonomi, men siden han bruker penger på så mye annet tull og ikke greier å betale for barna, ting de trenger osv, så var det best . Anonymkode: 30bf6...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden Hadde aldri tatt tilbake en så tafatt mann. Han snylter jo på alle andre og tar ikke ansvar for eget liv. Truer med å ta fra deg barna? For en fjott. Som om det skulle få deg til å få mer lyst på han 😂 Her må du bare kutte alle bånd. Ikke la han få som mye som en bruker på din Netflix. Han må begynne å ta ansvar selv. Han er jo et skikkelig dårlig forbilde for barna. Hva lærer de av han? Å utnytte nav og alle mennesker rundt seg? Anonymkode: 5b83b...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden Det der er bare tomme trusler. Han kan ikke ta fra deg noen barn, aldri i verden. Han vil jo ikke ha lekene deres på rommet sitt en gang... 🙄 Skjønner at du blir redd og at det er ubehagelig, men det er en midlertidig greie. Det går over. Han kan ikke (og ønsker neppe egentlig) å ta fra deg barna. Han vil bare skremme deg fordi han blir sjalu og sur. Det er det beste for dere begge to på sikt at ting er helt over mellom dere. Anonymkode: 11adc...554 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå