Gå til innhold

Sminke eller ikke sminke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er 37 år og i fast forhold. Normalt sett så farger jeg øyevippene, farger og vokser øyenbrynene og tar vippeløft. Utenom dette bruker jeg noen ganger en tynn BB cream. Håret har jeg noen ganger farget, de siste årene stripet, går til frisøren med jevne mellomrom. De siste par årene har jeg droppet farge. Pleier ikke å rette det eller krølle det, men er ganske fornøyd med året og det er tykt og sunt. Likevell merker jeg mer nå enn før at jeg spekulerer på mer sminke, henger med opp i tynne linjer i ansiktet ol. Jeg synes damer på fest med fin leppestift og øyesminke er pent. Jeg sliter derimot med å se det på meg selv. Etter så mange år uten sminke så glemmer jeg meg fort om jeg en skjelden gang tar det på, å har en tendens til å ødelegge den ganske fort. Mannen sier han synes jeg er nydelig som jeg er og er glad for at jeg ser naturlig ut. Jeg har også merket at folk generelt tror jeg er yngre når jeg går uten eller med minimalt med sminke. Feks med kjøp på polet og legitimasjon. Likevell sniker usikkerheten seg på meg og tar meg selv i å vurdere om jeg skulle tatt behandlinger, selv om jeg har hatt så å si feilfri hud nesten hele livet. Nå er det jo tidligere aldringstegn som vises. Jeg er nok kansje for feig til å faktisk gjøre noe, men føler en dragning til å se mer fresh ut eller spennende ut. Samtidig så vet jeg også at jeg burde være tilfreds med hvordan jeg ser ut og lurer litt på hvorfor disse tankene kommer nå. Er det andre som har det på denne måten?

Anonymkode: 82068...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke sminke til vanlig, og synes det er utrolig befriende å slippe tanken om at jeg ikke kan stikke en rask tur på butikken fordi jeg ikke har sminket meg. Det virker slitsomt å måtte ordne seg bare man skal utenfor døra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle ønske vi var venner. Jeg elsker sminke, og synes det er gøy å utforske og prøve ut forskjellige ting. Har mange venninner som deg, og det er så gøy når vi setter oss den og de faktisk finner noe de liker. De har gått hele livet mer eller mindre uten og hatt det helt fint med det. Men så er det flere som sier de setter pris til å ha muligheten til å ta på seg noe om de vil. Ja skjønnhetsindustrien er ikke noe særlig, pusher på et utseendepress. Sminke er også farger, kreativitet og en utrykksform.

Men gjør det du vil og føler deg komfortabel med først og fremst. 

Anonymkode: 277dd...22a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bla at vi er bedre rollemodeller for yngre generasjons kvinner når vi ikke går med sminke. At vi bidrar til lavere skjønnhetspress, og at det er bedre å være naturlig 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke er bra i rett mengde til den enkelte. Bare noen få som kommer best ut uten sminke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
exictence skrev (2 minutter siden):

Jeg synes bla at vi er bedre rollemodeller for yngre generasjons kvinner når vi ikke går med sminke. At vi bidrar til lavere skjønnhetspress, og at det er bedre å være naturlig 

Takk, du har ett godt poeng der!

Anonymkode: 82068...101

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...