AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Hei! Jeg skal lage riskrem til 15 personer på julaften, og koker grøten dagen før. Men hvor mange porsjoner grøt skal jeg koke? Alle oppskriftene jeg finner sier mengden grøt i dl og jeg vet ikke hvor mye dl grøt en vanlig porsjon er? Anonymkode: 184d0...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hei! Jeg skal lage riskrem til 15 personer på julaften, og koker grøten dagen før. Men hvor mange porsjoner grøt skal jeg koke? Alle oppskriftene jeg finner sier mengden grøt i dl og jeg vet ikke hvor mye dl grøt en vanlig porsjon er? Anonymkode: 184d0...245 Det står på oppskriften hvor mange porsjoner det er, så da bare øker du oppskriften til du får 15 porsjoner. F.ex fire ganger denne oppskriften blir 16 porsjoner: https://www.tine.no/oppskrifter/lunsj-og-smaretter/grot-og-kornblandinger/risengrynsgrøt Edit: Så ikke at det var snakk om riskrem, så da skjønner jeg utregningsproblemet og dette blir åpenbart for mye... Endret 16 timer siden av Maia70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Maia70 skrev (4 minutter siden): Det står på oppskriften hvor mange porsjoner det er, så da bare øker du oppskriften til du får 15 porsjoner. F.ex fire ganger denne oppskriften blir 16 porsjoner: https://www.tine.no/oppskrifter/lunsj-og-smaretter/grot-og-kornblandinger/risengrynsgrøt Da tror jeg det blir alt for mye! Hun skal ikke servere grøt, men riskrem. Den spises jo som dessert etter et mektig måltid og inneholder masse krem. Jeg ville laget maks 2/3 av det grøtporsjonene vil tilsi. Altså 10 Anonymkode: b89a2...366 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da tror jeg det blir alt for mye! Hun skal ikke servere grøt, men riskrem. Den spises jo som dessert etter et mektig måltid og inneholder masse krem. Jeg ville laget maks 2/3 av det grøtporsjonene vil tilsi. Altså 10 Anonymkode: b89a2...366 Åja, jeg fikk faktisk ikke med meg at hun skulle lage riskrem.....da skjønner jeg problemet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da tror jeg det blir alt for mye! Hun skal ikke servere grøt, men riskrem. Den spises jo som dessert etter et mektig måltid og inneholder masse krem. Jeg ville laget maks 2/3 av det grøtporsjonene vil tilsi. Altså 10 Anonymkode: b89a2...366 Hvis man lager 10 grøtporsjoner er man nok godt innafor på mengde når det gjelder riskrem til 15 mennesker, ja. Hun får nok litt rester, men heller det enn for lite. Anonymkode: 8f377...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden (endret) Maia70 skrev (28 minutter siden): Det står på oppskriften hvor mange porsjoner det er, så da bare øker du oppskriften til du får 15 porsjoner. F.ex fire ganger denne oppskriften blir 16 porsjoner: https://www.tine.no/oppskrifter/lunsj-og-smaretter/grot-og-kornblandinger/risengrynsgrøt Hvis det var meg, så ville jeg laget denne oppskriften som du lenket til, av 2 liter melk, altså det som gjelder 8 porsjoner. Bedre med for mye enn for lite. Endret 16 timer siden av Perine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå