AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #21 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er en kvinne i tidlig 30årene. Bor i en annen by enn resten av familien. Faren min har begynt å sende meg sms hver eneste dag - de aller fleste er spørsmål rundt hva jeg gjør. Feks: "Hvordan går det i *byen jeg bor i", "Hva har du til middag idag?", "Hvordan er været der borte", osv. Det blir litt mye at det er hver eneste dag. Og ja, jeg vet det er en veldig liten del av dagen min, og at jeg bare burde svare og leve fint med det. Men jeg kjenner at jeg blir litt kvelt av det, og blir litt irritert når jeg får meldingene. Hadde det vært litt sjeldnere hadde det bare vært hyggelig, men nå får jeg en vond smak i munnen av at det er så konstant. Og jeg blir lei meg av at jeg blir irritert, men det blir jeg altså. Hvordan kan jeg si ifra på en hyggelig måte at det er litt mye med meldinger hver eneste dag? Vil ikke såre ham, og vil heller ikke at han slutter helt å sende meldinger. Eller burde jeg bare være glad jeg får meldinger hver dag? Han er pensjonist, så kjeder seg sikkert (bor med moren min, så er ikke alene sånn sett). Anonymkode: 03d4e...653 Skulle ønske min far kunne sendt meg meldinger hver dag, jeg vil heller ha meldinger som jeg syns er litt masete enn at min far skal være død. Anonymkode: 3eeb9...d9b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #22 Del Skrevet 16 timer siden Jeg forstår hva du mener ts, min far ringer å sender sms hver eneste dag. Jeg har et vanskelig forhold til min far, og han oppfører seg som om det er jeg som er mor. Har dere et godt forhold, vil jeg anbefale deg å prøve å favne om det, vi har et veldig kort liv her på jorden❤️ Anonymkode: 0696a...3aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #23 Del Skrevet 16 timer siden Jeg hadde blitt kjempeglad for en sms fra pappa hver dag ❤. Vi har god kontakt og snakkes hver 3 dag ca., men hadde gjerne tekstet med ham de andre dagene 🤗 Anonymkode: 43332...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #24 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kunne det vært bedre å ringes en gang i uka hvor du forteløer mer og får høre om hans uke også?♥️ Virker som at han ønsker mer kontakt. Besøker dere han ofte? Anonymkode: 42d84...975 Akkurat slik jeg og min sønn på 40 år har det. Meldinger kun hvis det virkelig haster, ellers har vi en videosamtale hver søndag. Det virker som han setter pris på det for han er alltid klar, det er som regel jeg som avlyser hvis noen og da er jeg ombord i fly eller noe. Her virker det som far er blitt pensjonist og kjeder seg litt så en prat en gang i uke er et godt forslag, synes jeg. Anonymkode: 6a4a5...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #25 Del Skrevet 15 timer siden TS her: Takk for svar alle sammen. Dere har fått meg til å sette mer pris på meldingene fra pappa. Jeg spør tidvis tilbake "Hvordan går det med deg?" / "I *byen de bor i*". Men bør kanskje bli bedre på det. Han har nylig blitt pensjonist, så ser for meg at han kjeder seg litt. Jeg skulle ønske at de kunne reise mer og leve livet mer, men pga en situasjon i familien gjør de ikke det. Men dere fikk meg til å bli litt bekymret, nå er jeg redd for at han har oppdaget at han er syk eller lignende. Anonymkode: 03d4e...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #26 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her: Takk for svar alle sammen. Dere har fått meg til å sette mer pris på meldingene fra pappa. Jeg spør tidvis tilbake "Hvordan går det med deg?" / "I *byen de bor i*". Men bør kanskje bli bedre på det. Han har nylig blitt pensjonist, så ser for meg at han kjeder seg litt. Jeg skulle ønske at de kunne reise mer og leve livet mer, men pga en situasjon i familien gjør de ikke det. Men dere fikk meg til å bli litt bekymret, nå er jeg redd for at han har oppdaget at han er syk eller lignende. Anonymkode: 03d4e...653 Om dette startet etter at han ble pensjonist, så er det sannsynligvis kun det som ligger bak. Nå har han jo plutselig veldig mye tid til overs. Det kan være at det går seg til etterhvert som han tilpasser seg pensjonisttilværelsen. Kanskje er det noen hobbyer/interesser han kan bruke litt tid på? Jeg og resten av familien er veldig inneforstått med at mine søstre, som har barn, ikke kan svare med en gang. De svarer på meldinger/ringer tilbake når de kan. Dette vet mine foreldre godt også og har full forståelse for. Du kan fint nevne at "Beklager om jeg noen ganger er litt treg til å svare. Noen ganger har jeg det litt travelt, men jeg svarer når jeg kan ☺️" Anonymkode: f2acb...fb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #27 Del Skrevet 13 timer siden Vær glad heller. Når min far ringer tror jeg at noen har dødd, eller annen krise har oppstått. Får aldri meldinger, sees engang i året for å levere julegaver. Du er heldig som har det slik Anonymkode: a9f2a...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #28 Del Skrevet 13 timer siden Det tar ca 5 sek å svare på spørsmål av den typen du nevner. Vær glad for at han tar kontakt. Ofte er det mødre som ringer og sender meldinger, så du har en flott far. Og sånne korte mld kan da ikke være et problem? Har en venninne som sender mld hver dag, og det er da bare hyggelig. Jeg mistet min kjære pappa da jeg var 30 ❤️. Skulle gjerne ha svart på mange mld fra ham hver dag 🙂. I høst døde mamma ❤️. Tenker du er lur om du bruker de sekundene på å sende et svar. Du kommer til å få fryktelig dårlig samvittighet om han plutselig dør, og du ikke gadd å ha litt kontakt. Anonymkode: 586ef...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #29 Del Skrevet 13 timer siden Jeg blir nysgjerrig på hvor påkoblet han var i oppveksten, og om du opplevde han som tolerant og engasjert i deg? For jeg har hørt at hvis man som voksen får litt spader av at foreldrene kommer tett på, så vitner det om at det har vært avstand i oppveksten. Foreldrene setter standarden for relasjonen når barna er små. Kanskje det rett og slett ikke føles så naturlig for deg at dere nå skal ha så mye kontakt? I så fall håper jeg du tillater deg å ta den tiden du ønsker før du svarer. Jeg tenker det er bedre å sette grenser på den måten, enn å si fra at han ikke skal sende meldinger. For det er en ganske stor avvisning fra din side. Og husk at du har fullt lov til å synes det blir mye med daglige meldinger. Jeg ville også opplevd det som masete. Anonymkode: 53fc3...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå