Tjorven Skrevet 3. mars 2006 #22 Skrevet 3. mars 2006 Mine favoritter tror jeg er: -Brie -Kirsebærosten til Tine -Mozzarella
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2006 #23 Skrevet 3. mars 2006 Vellagret edamerost er kjempegodt. Gräddost er også veldig godt. Ellers så liker jeg godt pisket kremost fra Tine, både den med hvitløk og den med urter. På rista brød så elsker jeg blåmuggost, når den halvveis smelter på det varme brødet.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #24 Skrevet 3. mars 2006 Mediumlagret Pecorino (italiensk sauemelkost) - sammen med en god rødvin. Nammenam!
Lealaus Skrevet 3. mars 2006 #25 Skrevet 3. mars 2006 En god brie, gorgonzola, gräddost og cheddar. Av smøreoster er den med urter fantastisk god, spesielt om man tar den på frokostknekkebrød. Ojoj, det er snask.
NullHull Skrevet 3. mars 2006 #26 Skrevet 3. mars 2006 Jeg ELSKER alt av ost!! Kunne levd på bare det, hadde det ikke vært for at mitt anorektiske hode setter veldig grenser for hva jeg "tør" å putte i meg. Men min friske del tar alt fra blåmuggoster, harde, myke, vellagrede, gamalost, pultost, brune, hvite, geit eller ku Men i det virkelige liv går det aller mest av cottagecheese, den lettere hvitosten til Synnøve Finden, mager mysost, og BUKO 4% med hvitløk eller soltørket tomat. Godt det også da
Gjest Elfrida Skrevet 3. mars 2006 #28 Skrevet 3. mars 2006 Dagsfersk bøffel-mozzarella kjøpt på delikatessen på hjørnet når man er på ferie i sør-Italia. Spist med lokale tomater, basilikum og olivenolje. :-)~ Blåmuggost, St. Agur for eksempel er nammelig. For ikke å snakke om parmesan, pecorino og mancehego som er deilige harde oster. Ost er jammen godt!
ringblomst Skrevet 3. mars 2006 #29 Skrevet 3. mars 2006 Min favorittost er Fontina, men den har jeg aldri sett i Norge. Vet ikke hvor du bor,men mener du får kjøpt Fontina på Duncan & Co på CC Vest i Oslo. Spiser så og si alt av ost .
hilli Skrevet 4. mars 2006 #31 Skrevet 4. mars 2006 Vet ikke hvor du bor,men mener du får kjøpt Fontina på Duncan & Co på CC Vest i Oslo. ← Selvfølgelig har de det i Oslo *Østlending i eksil* Her oppe er Ultra den mest eksotiske butikken. Men jeg tror uansett at jeg tar meg en tur dit og kjøper litt lørdagsgodt...
Gjest gjest1 Skrevet 4. mars 2006 #32 Skrevet 4. mars 2006 Jeg liker godt Jarlsberg, Mozerella, Ridderost og Port Salut!
Gjest piaf Skrevet 4. mars 2006 #33 Skrevet 4. mars 2006 Jeg er også veldig glad i god ost, og hvis jeg skal trekke fram en spesielt tror jeg det må bli camembert, faktisk. Men det må være ekte fransk, passe moden og helst laget av upasteurisert melk. Ellers har jeg stor sans for chèvre, i alle utgaver, også som ingrediens i andre retter.
Arkana Skrevet 4. mars 2006 #34 Skrevet 4. mars 2006 Brie er vel min absolutte favoritt, men ellers er jeg veldig glad i modne oster, godt moden Norvegia, edamer, god engelsk cheddar osv osv. Liker derimot ikke blåmuggost.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #36 Skrevet 5. mars 2006 Den (økologiske) marinerte fetaosten fra Haugaland meieri. Finnes i ulike smaker. Sterk paprika og madras karri er favoritten.
Gjest Vinga Skrevet 5. mars 2006 #37 Skrevet 5. mars 2006 Liker brie (men uten det hvite utenpå), feta, parmesan og gräddost. Ost er ikke usunt, så lenge man ikke spiser store mengder av det. I små/moderate menger er det bare sunt.
Sarah Salamander :-) Skrevet 6. mars 2006 #38 Skrevet 6. mars 2006 Morbier er min favoritt over alle oster!! Den lukter skikkelig vondt, men smaker helt fantastisk!! I tillegg elsker jeg osten de har på Mc Donalds
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 6. mars 2006 #39 Skrevet 6. mars 2006 Fersk parmesan! Fått helt dilla i det siste og bruker det masse i salater..mm! Ellers liker jeg Jarlsberg Mozzarella Norvegia Gräddost Philadelphia (forskjellige typer) Tine's taffel ost med tomat Baby Bell Laughing Cow Cheddar (spesielt på hamburgere) Brie Eeeelsker ost!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå