AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #101 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må ha mye mer ribbe. Mer enn dobbelt så mye. Anonymkode: 7d59b...2ab Mer enn 5kg ribbe på 6 personer??? 😂😂 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, men da vet du vel det og stopper da? Vi andre kan godt drikke noen glass i løpet av kvelden uten å bli fulle. Anonymkode: b23b3...5ca Hvem er "vi andre"? Hvorfor påstår dere at alle er "vi andre" og ingen blir beruset av tre glass når folk kommer her og forteller at joda, folk kan bli beruset av tre glass? Hvorfor gi råd basert på at alle er som deg? Anonymkode: db296...667 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #102 Del Skrevet 21. desember 2024 Hadde satset på mer ribbe som flere sier og hvorfor skal du ha posesaus? Kommer masse sjy utav ribben så lager du saus av det. Hundre ganger bedre og ikke vanskelig i det hele tatt. Anonymkode: 94ba5...9a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tufsla&Vifsla Skrevet 21. desember 2024 #103 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tok utgangspunkt i beregningene godt.no anbefalte. Der anbefalte kokken 400-500g ribbe per person. Jeg tok utgangspunkt i 6 voksne, tror ikke kidsa på 4 og baby (2 mnd) skal ha ribbe. Kom frem til 400 x 6= 2400gram gikk for et stykke på 2567 gram. Så har vi 1,6kg medisterkaker (en pakke på 800g x 2) og tre store julepølser i tillegg. Er det ikke nok tenker dere? Vil ikke ha rester, men vil heller ikke at folk skal gå sultne. Marsipan og sjokolade er notert. Anonymkode: ad288...814 Selvsagt er dette nok mat, mer enn nok. hvor lenge utover i jula/nyttår vil dere som har julaften spise ribbe/medisterkarer/julepølse?!? Og i tillegg har man tilbehør….. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 21. desember 2024 #104 Del Skrevet 21. desember 2024 Jeg ville forhørt meg med de andre angående medisterkaker og pølser. Meningsløst med 1,6 kg medisterkaker om ingen av gjestene egentlig spiser det. Vi har aldri hatt medisterkaker som tilbehør f.eks. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. desember 2024 #105 Del Skrevet 21. desember 2024 Leo skrev (7 timer siden): De posene er blant det bedre som tilbys av ferdigmat og ikke vesentlig dårligere enn hjemmelaget surkål. Hvor vanlig det er å ikke lage surkålen selv aner jeg ikke, men har man litt knapt med både tid og erfaring så er de et helt greit alternativ. Her må jeg si meg veldig uenig. Min surkål og rødkål er veldig mye bedre enn den man kjøper. Jeg synes ikke kjøpe-varianten er et greit alternativ til jul. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #106 Del Skrevet 21. desember 2024 Sanser en ny Svigersøster har beregnet lite mat 😅 Anonymkode: 27773...8fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 21. desember 2024 #107 Del Skrevet 21. desember 2024 Brunello skrev (3 minutter siden): Her må jeg si meg veldig uenig. Min surkål og rødkål er veldig mye bedre enn den man kjøper. Jeg synes ikke kjøpe-varianten er et greit alternativ til jul. Jo, når man er uerfaren og må overta ansvaret for julemiddagen to - tre dager før julafte så er kjøpe-varianten et greit alternativ! Alt trenger ikke være perfekt alltid. Heller ikke til jul. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. desember 2024 #108 Del Skrevet 21. desember 2024 Leo skrev (Akkurat nå): Jo, når man er uerfaren og må overta ansvaret for julemiddagen to - tre dager før julafte så er kjøpe-varianten et greit alternativ! Alt trenger ikke være perfekt alltid. Heller ikke til jul. Ja, men det var ikke det jeg var uenig i. Jeg er uenig i påstanden om at det er nesten like godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 21. desember 2024 #109 Del Skrevet 21. desember 2024 Brunello skrev (Akkurat nå): Ja, men det var ikke det jeg var uenig i. Jeg er uenig i påstanden om at det er nesten like godt. Det er jo en smakssak og jeg synes den kjøpte er nesten like god. Så da kan vi være enige om å være uenige på det punktet og enige på punktet om at i TS sitt tilfelle så er det helt innafor med kjøpt surkål/rødkål. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 22. desember 2024 #110 Del Skrevet 22. desember 2024 Leo skrev (19 minutter siden): Det er jo en smakssak og jeg synes den kjøpte er nesten like god. Så da kan vi være enige om å være uenige på det punktet og enige på punktet om at i TS sitt tilfelle så er det helt innafor med kjøpt surkål/rødkål. Eventuelt ulike kokke-ferdigheter. Men enige om at det er ok med kjøpt i den situasjonen ts er i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 22. desember 2024 #111 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor får man tak i det? Hvis du tenker på den man får kjøpt på meny så har ikke jeg muligheten til å dra å kjøpe det på 24.12. Nærmeste meny er 20 min med bil unna og jeg nekter å handle på julaften, det er kaos i butikkene. Anonymkode: ad288...814 Du kan kjøpe den i morgen eller lillejulaften. Meny, ja. Så varmer du den på 200 grader varmluft i 30 minutter og alle er fornøyde. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #112 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg gjør, godt er det og. Rimelig sært at du henger deg opp i dette, men ikke har noe problem med Toro posesaus til ribba Anonymkode: 10b6d...090 Jeg har egentlig det og... Saus er jo noe av det viktigste i et måltid. Og noe som alltid prioriteres her. Men jeg har forståelse for at en som ikke er så vant på kjøkkenet synes det kan være utfordrende å lage en skikkelig god saus. Men å kombinere kål med øvrige ingredienser i en gryte er virkelig det enkleste i verden, det lager nærmest seg selv, og er så mye bedre en disse ferdig-posene. Anonymkode: fce5a...1d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #113 Del Skrevet 22. desember 2024 Kranken skrev (13 timer siden): Jeg har fått servert begge deler og har servert begge deler selv, og jeg foretrekker posene. Det er en merkelig ting å henge seg opp i. Ja, enkelte koker det alt for kort. Eller snitter ikke kålen fint nok. Eller bruker ikke smaksforsterkere. Men disse posene har denne bismaken av konserveringsmidler jeg ikke synes passer godt med et skikkelig måltid. Men ser jo mange her foretrekker det. Trodde bare ikke det var vanlig med slike snarveier på en høytidsdag. Anonymkode: fce5a...1d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 22. desember 2024 #114 Del Skrevet 22. desember 2024 Brunello skrev (6 timer siden): Ja, men det var ikke det jeg var uenig i. Jeg er uenig i påstanden om at det er nesten like godt. Jeg er enig. Men det går an å pimpe opp posene litt selv også, tilsett litt eple og oppskåret fiken og la det koke med foreksempel. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, enkelte koker det alt for kort. Eller snitter ikke kålen fint nok. Eller bruker ikke smaksforsterkere. Men disse posene har denne bismaken av konserveringsmidler jeg ikke synes passer godt med et skikkelig måltid. Men ser jo mange her foretrekker det. Trodde bare ikke det var vanlig med slike snarveier på en høytidsdag. Anonymkode: fce5a...1d7 Det er veldig vanlig, jeg er den eneste i min omgangskrets som lager rødkålen selv. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #115 Del Skrevet 22. desember 2024 issoras skrev (4 minutter siden): Jeg er enig. Men det går an å pimpe opp posene litt selv også, tilsett litt eple og oppskåret fiken og la det koke med foreksempel. Det er veldig vanlig, jeg er den eneste i min omgangskrets som lager rødkålen selv. 😅 Jeg er bare litt overrasket. Ser jo mange bruker de, og mange liker de godt. Men trodde egentlig det forsvant sammen med det meste av slike halvfabrikata. Med mindre det er en hyttetur med få ingredienser, eller en travel hverdagsmiddag. Særlig når det gjelder noe så enkelt som surkål og rødkål. Anonymkode: fce5a...1d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 22. desember 2024 #116 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er bare litt overrasket. Ser jo mange bruker de, og mange liker de godt. Men trodde egentlig det forsvant sammen med det meste av slike halvfabrikata. Med mindre det er en hyttetur med få ingredienser, eller en travel hverdagsmiddag. Særlig når det gjelder noe så enkelt som surkål og rødkål. Anonymkode: fce5a...1d7 Hvilke halvfabrikata er det du mener har forsvunnet? 😅 Og dette er jo helfabrikata. Det fine med rødkål/surkål er at man fint kan lage det lenge i forveien og fryse, så enig i at det er lite stress, men jeg tror mange rett og slett foretrekker posevarianten. Jeg syns den jeg lager er mye bedre, men første gang jeg lagde det smakte det jo ikke som den jula jeg er vant med hjemmefra. 😅 Av og til er "sånn har det alltid smakt" viktigere enn "hva smaker best". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. desember 2024 #117 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sanser en ny Svigersøster har beregnet lite mat 😅 Anonymkode: 27773...8fd Ha ha, tenkte det samme 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #118 Del Skrevet 22. desember 2024 issoras skrev (2 minutter siden): Hvilke halvfabrikata er det du mener har forsvunnet? 😅 Og dette er jo helfabrikata. Det fine med rødkål/surkål er at man fint kan lage det lenge i forveien og fryse, så enig i at det er lite stress, men jeg tror mange rett og slett foretrekker posevarianten. Jeg syns den jeg lager er mye bedre, men første gang jeg lagde det smakte det jo ikke som den jula jeg er vant med hjemmefra. 😅 Av og til er "sånn har det alltid smakt" viktigere enn "hva smaker best". Helfabrikata.....? Hva i alle dager er vitsen med å gi dette til familien på julaften, når det tar ca 5 minutter å lage det fra bunnen? strimlet hodekål 79 %, vann, sukker, eddik, salt, konserveringsmiddel (natriumbenzoat), fortykningsmiddel (guarnkjernemel), krydder), karve. Anonymkode: fce5a...1d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 22. desember 2024 #119 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Helfabrikata.....? Hva i alle dager er vitsen med å gi dette til familien på julaften, når det tar ca 5 minutter å lage det fra bunnen? strimlet hodekål 79 %, vann, sukker, eddik, salt, konserveringsmiddel (natriumbenzoat), fortykningsmiddel (guarnkjernemel), krydder), karve. Anonymkode: fce5a...1d7 Det er helfabrikata ja. Du skal ikke tilsette noe for å gjøre retten ferdig. Det er jo som hermetikk. Varm opp, spis. Hva er det du lurer på? Det tar mye mer enn 5 minutter å strimle opp kål. 😂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #120 Del Skrevet 22. desember 2024 issoras skrev (3 minutter siden): Det er helfabrikata ja. Du skal ikke tilsette noe for å gjøre retten ferdig. Det er jo som hermetikk. Varm opp, spis. Hva er det du lurer på? Det tar mye mer enn 5 minutter å strimle opp kål. 😂 Bruk kjøkkenmaskinen. Om du ikke har kjøkkenmaskin så gjør grønnsakskreller jobben på 2-3 minutter. På 5 minutter regnet jeg også inn tiden det tar å skrelle og kutte epler, og legge alt gradvis i gryte med karve, salt. Og eplesidereddik. Og så tror jeg du bør søke opp definisjonen av halvfabrikata Anonymkode: fce5a...1d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå