AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Leker litt med kron, men synes det vanskelig å skjønne ASK oppsettet. I DNB har jeg en handelskonto som en del av min ASK. Det betyr at jeg kan selge kjapp men likevel unngå å ta ut pengene fra ASK. Da utløser jeg heller ikke skatt. Jeg kan da gå tilbake inn i markedet når jeg vil. Hvor ser jeg handelskontoen hos kron? Anonymkode: f16ac...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Kjenner ikke til hvordan dette er i Kron, men hos Nordnet er det i alle fall såre enkelt. Du går inn på den ask det gjelder (du kan ha flere) og kjøper og selger fond og enkeltaksjer som det passer deg. Så enkelt å bruke at jeg aldri har tenkt tanken at det skulle være komplisert. Anonymkode: e7766...386 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leker litt med kron, men synes det vanskelig å skjønne ASK oppsettet. I DNB har jeg en handelskonto som en del av min ASK. Det betyr at jeg kan selge kjapp men likevel unngå å ta ut pengene fra ASK. Da utløser jeg heller ikke skatt. Jeg kan da gå tilbake inn i markedet når jeg vil. Hvor ser jeg handelskontoen hos kron? Anonymkode: f16ac...c7f Det du ser i appen er ASKen din. Hvis du selger fond blir pengene stående på ASKen med mindre du aktivt tar dem ut (for eksempel overfører til en annen bank). Så du betaler ikke skatt på gevinst, med mindre du tar ut mer av kontoen enn innskuddet, som med andre banker. Jeg har ASKer i flere banker, og har aldri vært borte i en «handelskonto». Anonymkode: 3edc7...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det du ser i appen er ASKen din. Hvis du selger fond blir pengene stående på ASKen med mindre du aktivt tar dem ut (for eksempel overfører til en annen bank). Så du betaler ikke skatt på gevinst, med mindre du tar ut mer av kontoen enn innskuddet, som med andre banker. Jeg har ASKer i flere banker, og har aldri vært borte i en «handelskonto». Anonymkode: 3edc7...c5b Jeg gikk inn i appen nå, og jeg lurer på om svaret mitt over her er helt feil… Det kan faktisk se ut som at eneste mulighet er å overføre midler til andre banker, noe som utløser evt. skatt. Jeg ville spurt kundeservice om dette. Anonymkode: 3edc7...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg gikk inn i appen nå, og jeg lurer på om svaret mitt over her er helt feil… Det kan faktisk se ut som at eneste mulighet er å overføre midler til andre banker, noe som utløser evt. skatt. Jeg ville spurt kundeservice om dette. Anonymkode: 3edc7...c5b Ja jeg tror at du ikke kan ha penger på ASK som ikke er investert hos Kron. Synes det er en unødvendig showstopper for appen 😕 Anonymkode: f16ac...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Jeg solgte fond på Kron og da tok det i alle fall en uke før salget var gjennomført. I DNB var det under et døgn, om jeg husker rett. Vet ikke hvorfor. Anonymkode: ad15b...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg tror at du ikke kan ha penger på ASK som ikke er investert hos Kron. Synes det er en unødvendig showstopper for appen 😕 Anonymkode: f16ac...c7f Ja, jeg lurer på om du har rett. Det er enkelte begrensinger i Kron, for eksempel at man ikke kan ha bare ett fond, og at man ikke kan skru av rebalansering. Men jeg tror de skal gjøre noe med det nå/snart. Jeg hadde egentlig fond i Sbanken, og var kjempefornøyd med den plattformen. Jeg ville aldri byttet til Kron hvis ikke DNB hadde rasert Sbanken. 🙄 Sbanken var slik jeg ville ha en fondsplattform. Men når det nå er slik, så er jeg likevel fornøyd med Kron, sånn alt i alt. Jeg går ikke inn/ut av markedet, så jeg har ikke behov for å ha penger stående på kontoen. Anonymkode: 3edc7...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå