AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Har nettopp fått barnebarn. Det er stor omstilling fra når eg hadde barn sjølv for 30 år sidan. Eg reagerer på kor lite klær en skal ha på nyfødte, en ukers gammel baby. Husker vi hadde klær og teppe rundt de første vekene. Det var også veldig viktig med sokkar elles fekk dei problem med magen. No er beskjed at ungen ikkje må bli varm. Den ligger gjerne naken i eit lite teppe. Kanskje boddy med eit strikkateppe på.Er kald på hender. Ikkje varm, men kkje direkte kald i nakken. Er det ikkje lite klær? Anonymkode: b1049...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Ta det med svigerdatteren din 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Regner med det er grei temperatur i huset, de fleste har vel rundt 22-23 grader. Hvis babyen ammes så ligger den vel stort sett på brystet til mor og får kroppsvarme. Anonymkode: b7efd...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Heller litt svalt enn at de koker. De gamle i dag får jo bakoversveis når de ser en baby uten lue og sokker om sommeren liksom. Jeg måtte lære opp svigermor når hun skulle passe vår unge og det var tid for dupp. Ungen har alltid hatt dupp ute i vogn (med unntak av dager med sprengkulde), og svigermor plasserte barnevogna midt i solsteiken (sommerstid) med dyne på fordi hu var redd for at ungen skulle fryse. Ungen holdt jo på å koke stakkars. Aldri hørt at sokker og mage har noen sammenheng, så det må jammen være fra gammelt av. Anonymkode: 69a5c...709 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Men ja, ting gjøres annerledes nå enn for 30 år siden, så et lite tips dersom du ønsker å ha god kontakt med både barn og barnebarn; hold meningene dine for deg selv og gjør der foreldrene ønsker dersom du skal passe. Ikke mas om bekledning, om å starte med grøt når babyen er 3 mnd, søvnrutiner osv. La foreldrene finne ut av ting selv. Anonymkode: b7efd...cc7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har nettopp fått barnebarn. Det er stor omstilling fra når eg hadde barn sjølv for 30 år sidan. Eg reagerer på kor lite klær en skal ha på nyfødte, en ukers gammel baby. Husker vi hadde klær og teppe rundt de første vekene. Det var også veldig viktig med sokkar elles fekk dei problem med magen. No er beskjed at ungen ikkje må bli varm. Den ligger gjerne naken i eit lite teppe. Kanskje boddy med eit strikkateppe på.Er kald på hender. Ikkje varm, men kkje direkte kald i nakken. Er det ikkje lite klær? Anonymkode: b1049...e4b Skjønner hva du mener. Så nylig en nybakt far fly av gårde ut fra sykehuset med en liten nyfødt uten lue og kun et tynt bomullspledd over…. Mine barn som nå er 3 og 6 år var stort sett kledd i helpyjamas med føtter , eller en body + bukse med fot den første tiden, når vi var innendørs . Hadde alltid på ulldress fra Lillelam når vi skulle ut i vogn, tynn lue innerst og litt tykkere ulllue utenpå og de lå i vognpose + dyne oppå. Mine er født i februar og november. Anonymkode: 01ff3...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Vi bruker bare body og strømpebukse inne til å begynne med, gjerne ull om det ikke er sommer. Enten ligger baby med pledd på eller inntil en voksen og får kroppsvarme. Har på en romper eller selebukse utenpå når de begynner å åle seg rundt. Anonymkode: 998b4...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skjønner hva du mener. Så nylig en nybakt far fly av gårde ut fra sykehuset med en liten nyfødt uten lue og kun et tynt bomullspledd over…. Mine barn som nå er 3 og 6 år var stort sett kledd i helpyjamas med føtter , eller en body + bukse med fot den første tiden, når vi var innendørs . Hadde alltid på ulldress fra Lillelam når vi skulle ut i vogn, tynn lue innerst og litt tykkere ulllue utenpå og de lå i vognpose + dyne oppå. Mine er født i februar og november. Anonymkode: 01ff3...c94 Det var veldig mye klær spør du meg. Mine er født u mars og november og har kun brukt ulldress og pose. Vi hadde voksi city sol skulle holde ned til -20 grader. Men november barnet hadde vi ett ullpledd over. Men hun var god og varm. Brukte og bruker alltid lue på de da de er ørebarn. Det er feks ikke noe poeng i ulldress i bilstol om man har bilstolpose. Da vil babyen koke. Også er det forskjell på barn. Min yngste kunne ikke ha på særlig med klær første tiden når vi fyrte i peisen, hun et veldig varm av seg Anonymkode: fd7c4...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå