Gå til innhold

Hva er det i snacks til katten/hunden som ikke er i tørrforet som gjør de så begeistret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mer fett kanskje? Fett er smak. Også er det noe de ikke får mye av hver dag. 

Anonymkode: 2c548...013

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi godbiter får hunden vanligvis fra rett fra hånda, det brukes jo som belønning + at det lukter vanligvis veldig annerledes. Tørrfor får de jo hver dag uansett og brukes heller ikke som belønning meste parten av tiden. Det er mer fett i det som noen andre nevnte og har mer smak. Jeg har hørt at hunder egentlig ikke tenker alt for mye over smaken på ting siden de spiser jo egentlig bare for å overleve.

Jeg liker best å tro at de liker godbiter bedre fordi man presenterer det som en godbit og ikke vanlig mat, at det er mer spesielt å få liksom. 

Anonymkode: 5201c...8a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi godbiter får hunden vanligvis fra rett fra hånda, det brukes jo som belønning + at det lukter vanligvis veldig annerledes. Tørrfor får de jo hver dag uansett og brukes heller ikke som belønning meste parten av tiden. Det er mer fett i det som noen andre nevnte og har mer smak. Jeg har hørt at hunder egentlig ikke tenker alt for mye over smaken på ting siden de spiser jo egentlig bare for å overleve.

Jeg liker best å tro at de liker godbiter bedre fordi man presenterer det som en godbit og ikke vanlig mat, at det er mer spesielt å få liksom. 

Jeg tror du har veldig mye rett i dette. 

Jeg har en hund som spiser dårlig, med mindre han må jobbe for det. Da kan han spise det meste, inkludert helt vanlig tørrfor ...

Så skal det sies at jeg tror nok de fleste godbitslagene lukter mer enn vanlig tørrfor, og at hundene nok egentlig går mer på luft enn smak. Min går også mye på bevegelse, så hvis jeg kaster noe som han må fange eller jage, så er det mye mer interessant enn om det gis direkte. 

Anonymkode: 8e433...400

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tror du har veldig mye rett i dette. 

Jeg har en hund som spiser dårlig, med mindre han må jobbe for det. Da kan han spise det meste, inkludert helt vanlig tørrfor ...

Så skal det sies at jeg tror nok de fleste godbitslagene lukter mer enn vanlig tørrfor, og at hundene nok egentlig går mer på luft enn smak. Min går også mye på bevegelse, så hvis jeg kaster noe som han må fange eller jage, så er det mye mer interessant enn om det gis direkte. 

Anonymkode: 8e433...400

Akkurat! 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 20.53):

Nja, hunder har ikke så sterke smakssanser, men de har enormt god luktesans. Godbiter har høyere fett- og proteinnivå enn vanlig tørrfôr, og består ofte av en høyere prosentandel kjøtt. Dette gir en sterkere og mer attraktiv lukt som gjør at godbitene har høyere verdi. 

Og jeg kjenner mange hunder som er enormt kresne, de hadde sultet ved siden av matfatet om de fikk noe de ikke likte, uansett hvordan det var presentert for dem.

Anonymkode: 2f917...6ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...