Gå til innhold

Hvorofr mister denne planten så masse blader?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den mistet 3 store blader i går. Og jeg kan se den har 6-7 blader til som er litt gule de vil også falle av i de nærmeste dagene. Hvorfor er det sånn? Sies jo at planter ikke trenger så mye vann om vinteren! Sist vannet jeg den for 2 uker siden

20241221_135153.jpg

Anonymkode: d6e8c...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Flere av mine planter går i en slags vintermodus, litt slappere med flere gule blader og de mister noe. Så lenge jeg holder jorda sunn og og de får nok vann og lys, så våkner de alltid opp igjen når det blir lysere og våren kommer.

Anonymkode: cc30b...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den mistet 3 store blader i går. Og jeg kan se den har 6-7 blader til som er litt gule de vil også falle av i de nærmeste dagene. Hvorfor er det sånn? Sies jo at planter ikke trenger så mye vann om vinteren! Sist vannet jeg den for 2 uker siden

20241221_135153.jpg

Anonymkode: d6e8c...e47

2 uker uten vann synes jeg høres lenge ut...

Anonymkode: 07a89...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Coleus liker ikke vinter. Jeg klipper mine ganske godt ned på senhøsten, så kommer de seg når det blir mer lys. Idag "snudde" sola, så vi er på det aller mørkeste nå.

Anonymkode: 2a943...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjenne på jorda, er den knusktørr så trenger den selvsagt vann. Men det er visst vanlig for disse plantene å skrante litt om vinteren pga lystilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...