AnonymBruker Skrevet 6. januar #41 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 16.55): Det er nok noe overdrevet hvor sunt det er. Men sikkert godt for de som driver på. Eneste jeg ikke forstår er, må en alltid legge ut bilde på sosiale medier etterpå? Har en isbada hvis det ikke er dokumentert? Anonymkode: ee028...d6d Vet om folk som gjør det hele året og det er absolutt ikke dokumentert ofte. Jeg skjønner kicket,det å overvinne kulden osv. Det er nødt til å føles bra etterpå. For egen del er jeg for pysete til å tørre, dessverre. Jeg skulle ønske jeg turde,vet jeg aldri hadde angra om jeg først turde å gjennomføre. Anonymkode: d2d15...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #42 Del Skrevet 7. januar Jeg isbader, men med badstu. Så vet ikke om det tells. Jeg gjør det kun fordi jeg synes det gir en veldig behagelig og avslappende følelse å komme opp av vannet og inn i badstua igjen. Og så er det ganske befriende å ta seg en kald dukkert etter å ha blitt kokt. Ser ikke på det som et mote-fenomen, er jo ikke noe nytt. Man bør selvfølgelig være forsiktige, men det er jo bra for kropp og sinn. Anonymkode: a0c16...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hohumpf Skrevet 8. januar #43 Del Skrevet 8. januar (endret) AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 22.30): Jeg isbader, men med badstu. Så vet ikke om det tells. Jeg gjør det kun fordi jeg synes det gir en veldig behagelig og avslappende følelse å komme opp av vannet og inn i badstua igjen. Og så er det ganske befriende å ta seg en kald dukkert etter å ha blitt kokt. Ser ikke på det som et mote-fenomen, er jo ikke noe nytt. Man bør selvfølgelig være forsiktige, men det er jo bra for kropp og sinn. Anonymkode: a0c16...8cf Klart det teller! Et godt og trygt vinterbad kan foregå slik: Ikke bad alene. Aksepter kulda i stedet for å prøve å overvinne den.. Sitt i badstua til du er så varm at det frister med et bad. Gå ut, akklimatiser deg en liten stund. Ta et dypt åndedrag på toppen av badetrappen, og pust rolig ut igjen idet du senker deg ned i vannet. Behold roen under hele dukkerten. Tro på deg selv! Men ikke mål deg mot andre, ikke tenk på isbading som en konkurranse. Husk å ha med deg: Ullsokker/slippers Lue Varmt underlag (til å stå på ved skifting) Gode, varme klær til å ha på etterpå Termos med varm drikke Badstu og bad er best naken, men ha med pose til vått tøy om du ikke bader naken. Endret 9. januar av hohumpf Rettet skrivefeil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #44 Del Skrevet 8. januar Moten? Folk drev da med dette for 30-40 år siden også. Anonymkode: 97f3d...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #45 Del Skrevet 8. januar hohumpf skrev (10 minutter siden): Klart det teller! Et godt og trygt vinterbad kan foregå slik: Ikke bad alene. Aksepter kulda i stedet for å prøve å overvinne den.. Sitt i badstua til du er så varm at det frister med et bad. Gå ut, akklimatiser deg en liten stund. Ta et dypt åndedrag på toppen av badetrappen, og pust rolig ut igjen idet du senker deg ned i vannet. Behold roen under hele dukkerten. Tro på deg selv! Men ikke mål deg mot andre, ikke tenk på isbading som en konkurranse. Husk å ha med deg: Ullsokker/slippers Lue Varmt underlag (til å stå på ved skifting) Gode, varme klær til å ha på etterpå Termos med varm drikke Badstu pg bad er best naken, men ha med pose til vått tøy om du ikke bader naken. Ekte hardhauser trenger ikke badstue for å isbade. Anonymkode: d2d15...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. januar #46 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 15.53): Det er jo noe av det aller sunneste vi kan gjøre! Kilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #47 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ekte hardhauser trenger ikke badstue for å isbade. Anonymkode: d2d15...00b Jeg ønsker ikke å være en hardhaus. Jeg er ganske soft og trives med det. Anonymkode: a0c16...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #48 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ekte hardhauser trenger ikke badstue for å isbade. Anonymkode: d2d15...00b Om man kun føler for å være "hardhaus" er det mange aktiviteter å velge i. Spikermatte, blant annet. Gå på kull. Eller legg deg ut i snøen i 10 minutter, for den saks skyld. Men de fleste er jo ute etter den komfortable følelsen i kroppen man får når man kombinerer varmt og kaldt på den måten. Anonymkode: 95e40...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #49 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 17.50): De gjør det for å komme i avisen. Anonymkode: 51942...f6b AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 17.54): Usikker på hvorfor jeg også, men vet i alle fall at de som driver med det, er påpasselig med å legge det ut på SoME, og fortelle om det så ofte de kan 😂 Anonymkode: dfd78...5b2 Jada, alle de mange som holder på med dette, og har holdt på med dette i mange tiår, gjør det kun for oppmerksomhet….. Jaka, dere burde tatt dere et isbad, så kanskje ikke meningene ble så «enkel» 🙄 Anonymkode: a3d77...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #50 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om man kun føler for å være "hardhaus" er det mange aktiviteter å velge i. Spikermatte, blant annet. Gå på kull. Eller legg deg ut i snøen i 10 minutter, for den saks skyld. Men de fleste er jo ute etter den komfortable følelsen i kroppen man får når man kombinerer varmt og kaldt på den måten. Anonymkode: 95e40...beb Det er mulig men her på bygda er det å skjære hull i isen på elva og hoppe uti. Får varm drikke når du kommer opp igjen da. Anonymkode: d2d15...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #51 Del Skrevet 8. januar Isbading er noe jeg aldri i livet kan tenke meg å prøve. Jeg bader jo ikke i sjøen om sommeren en gang. Hilsen skikkelig frossenpinn. Anonymkode: 4a3ec...0cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #52 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er mulig men her på bygda er det å skjære hull i isen på elva og hoppe uti. Får varm drikke når du kommer opp igjen da. Anonymkode: d2d15...00b Pyse. Her drikker vi isvann, med isbiter. Anonymkode: 95e40...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #53 Del Skrevet 8. januar Jeg bader ikke en gang når det er 20 varmegrader i vannet. Men når jeg kommer på der så avslutter jeg dusjen med så kaldt vann jeg klarer. Jeg innbiller meg at det er sunt🙃 Anonymkode: 0eb7c...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #54 Del Skrevet 8. januar Er ikke isbading mest for sånne litt runde kjerringer på 50+? 😅 Anonymkode: 72601...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #55 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 13.03): Til mer isvind og surt vær, til bedre er det liksom. Tror seriøst jeg hadde lagt meg på en spikermatte i India i stede!😄 Anonymkode: 8dbdf...f86 Bare en teit trend på linje med når alle skulle på lavkarbo og hamstra meierismør Anonymkode: 4888b...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå