AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Til mer isvind og surt vær, til bedre er det liksom. Tror seriøst jeg hadde lagt meg på en spikermatte i India i stede!😄 Anonymkode: 8dbdf...f86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Det skal visst være bra både for blodsirkulasjon og immunforsvar, og så frigjøres det en del endorfiner. Jeg prøver meg for første gang i år, og synes så langt det er et gøy prosjekt. Anonymkode: 5fc6e...3cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Jeg har drevet med bading året rundt i mange år, før det ble «in». Synes det er deilig, og jeg tror det er sunt 😊 Hva andre synes og mener bryr meg ikke. Anonymkode: 71ca0...281 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Det er jo noe av det aller sunneste vi kan gjøre! Jeg klarerdet ikke, men skulle ønske. Helsefordelene er forskningsbasert og bevist altså. Anonymkode: 6a037...9d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Bra for lymfesystem som igjen er bra for sirkulasjon og immunforsvar. Det er forøvrig andre måter å jobbe med lymfesystem og immunforsvar på, og det er greit å vite at man skal være veldig forsiktig med isbading også. Anonymkode: 27387...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden Der er veldig bra for psykisk helse. Anonymkode: fb449...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Jeg har aldri skjønt moroa ved isbading, jeg heller. Ikke noe for meg. Om det forlenger levetiden med en måned eller to, får så være! Anonymkode: c4481...821 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Prøvde første gang i år og det er ikke moro i det hele tatt😆 men, følelsen etterpå er verdt det. Det er litt den samme følelsen som en har etter en treningsøkt. Vi kler på oss ull og masse klær, drikker varm drikke og kjenner varmen sakte men sikkert brer seg utover i kroppen igjen. Ritualet etterpå er nok litt av greia for gi kroppen tid til å hente seg inn igjen. på de kaldeste dagene har jeg hatt negativ effekt, blir svimmel og får aldri i meg varmen igjen. Anonymkode: ba1e4...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden De gjør det for å komme i avisen. Anonymkode: 51942...f6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Del Skrevet 10 timer siden Usikker på hvorfor jeg også, men vet i alle fall at de som driver med det, er påpasselig med å legge det ut på SoME, og fortelle om det så ofte de kan 😂 Anonymkode: dfd78...5b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden Enig, det er så teit. Attpåtil later de som om det er så nyyyyydelig. Når jeg var ung så snakket alle i bydelen når en av gutta hoppet uti 1. mai. Men det bare posører og hermetullinger som bedriver slikt. Anonymkode: d8928...a97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden Det kan lage farlige hjerterytmeforstyrrrelser for de som er disponert for det (ikke alle vet dette på forhånd..) Anonymkode: f289d...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Del Skrevet 10 timer siden Det er mye og solid forskning på at dette er bra for kroppen. Men kan ikke si det frister her heller Anonymkode: 647b1...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden Jeg kan se for meg at det er godt etterpå, uten at jeg har noen erfaring av betydning. Det eneste jeg har å sammenligne med da jeg og en venninne pleide å snike oss ut hjemmefra, og bade i et tjern midt på natten. Det var om sommeren, og kan ikke sammenlignes sånn sett. Men jeg husker hvordan vi ble ganske kalde før vi kom oss inn og pakket oss inn i dynene våre, hadde en god følelse i hele kroppen og sov godt etterpå. Jeg forestiller meg at isbading gir samme følelse, bare sterkere. Men jeg er frossen av meg, og velger spikermatta i India, jeg også, altså. Jeg bor rett ved fjorden, og det er et isbadingslag i nabolaget, og jeg har absolutt ingen lyst til å bli med der. De har forøvrig holdt på i veldig mange år, og ikke fordi det er mote. Det er badstu rett nede på stranda her, som sikkert har vært der i 50 år. Men det er mulig den harde isbaderkjernen her har fått med seg flere i det siste. Anonymkode: c343e...27c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå