AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #1 Del Skrevet 21. desember 2024 Jeg var på graven til min samboer sent i går ettermiddag, og la ned en juledekorasjon av granbar og skiftet batteri i lykten. Nesten alle gravene hadde tente lys, og det var et så rolig og vakkert syn. Jeg hadde aldri trodd at jeg som synes at kirkegårder er skumle, skulle synes at dette var vakkert. Det gir meg litt ro i sjelen å vite at det lyser hver kveld og natt for min elskede. ❤️ Anonymkode: af331...eaa 2 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 22. desember 2024 #2 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg har det også sånn ❤️ Når jeg er på graven til min far så gir deg meg en så utrolig stor trøst og en god følelse å se alle lysene… å vite at det er folk som setter pris på de som ligger der.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 22. desember 2024 #3 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg er en av de som alltid oppsøker gravlunder og finner en ro som er så fin. Gravlunder er vakre ❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #4 Del Skrevet 22. desember 2024 Helt enig. Var der idag på graven til bestefar, og det var skikkelig fint med alle lysene ❤️ Anonymkode: c4281...084 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #5 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg går aldri på graven, betyr ikke at jeg ikke setter pris på og savner de nære som er gått bort, men jeg minnes de på andre måter enn å gå på graven. At en sørger og minnes på andre måter enn det som er synlig for alle andre ned det blotte øyet betyr ikke at en ikke sørger eller minnes sine. Anonymkode: f8cf5...156 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Del Skrevet 13. januar 🕯️❤️ Anonymkode: 906d5...130 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 14. januar #7 Del Skrevet 14. januar Å gå på kirkegårder er noe som absolutt gir meg en indre ro. Alle mine besteforeldre og oldeforeldre ligger gravlagt på en annen kant av landet. Det er selvsagt at jeg går på gravene deres når jeg er i det området, og jeg finner alltid en typisk indre ro, og kan stå der og "snakke" med dem. Tenke på gode minner. Der jeg bor er det gangavstand til en kirkegård, og jeg går stadig vekk bort dit for å se på graver, noen kjente og noen ukjente. Jeg har aldri syntes at kirkegårder er skumle, jeg synes det er koselig og fint å gå der, selv om det også kan være trist. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #8 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 0.49): Jeg går aldri på graven, betyr ikke at jeg ikke setter pris på og savner de nære som er gått bort, men jeg minnes de på andre måter enn å gå på graven. At en sørger og minnes på andre måter enn det som er synlig for alle andre ned det blotte øyet betyr ikke at en ikke sørger eller minnes sine. Anonymkode: f8cf5...156 Nå var det ikke det jeg skrev om, men at kirkegården var et vakkert syn med tente lys i mørket. Har full forståelse for at folk har forskjellige behov, når det kommer til å minnes sine kjære som har gått bort. ts Anonymkode: af331...eaa 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #9 Del Skrevet 14. januar Kjører forbi kirkegården hver dag, når vi skulle hjem på julaften kjørte vi ekstra sakte forbi. Det gjorde godt i sjela å se det havet med lys for liv og minner som har vært. Vi tenner også lys for våre som er der, fast tradisjon på lille julaften. Anonymkode: 73574...2f2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. januar #10 Del Skrevet 14. januar (endret) Eneste gangen kirkegårder er vakre er på Juleaften/Nyttårsaften 😉🕯️🕯️🕯️❤️❤️ Endret 14. januar av Maskinfører 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 14. januar #11 Del Skrevet 14. januar Maskinfører skrev (3 timer siden): Eneste gangen kirkegårder er vakre er på Juleaften/Nyttårsaften 😉🕯️🕯️🕯️❤️❤️ Det stemmer jo ikke da. Kirkegårder er vakre alle årstider,jeg går ofte gjennom flere gravlunder på vei til jobb og det er alltid like flott. Eneste er når snøen dekker alt da. Folk pynter fint med blomster og de som jobber på drift er flinke til å holde trær og gress vedlike her i områdene hvor jeg bor. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 14. januar #12 Del Skrevet 14. januar Var selv innom et par ganger rundt jul for å ordne litt. Synes det er en fantastisk stemning og drar helst når det er mørkt og skyfritt, hvis det passer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. januar #13 Del Skrevet 14. januar (endret) MiominMio skrev (2 timer siden): Det stemmer jo ikke da. Kirkegårder er vakre alle årstider,jeg går ofte gjennom flere gravlunder på vei til jobb og det er alltid like flott. Eneste er når snøen dekker alt da. Folk pynter fint med blomster og de som jobber på drift er flinke til å holde trær og gress vedlike her i områdene hvor jeg bor. Syns ikke den kirkegården min mor og far ligger på er så vakker de har ikke en gang råd til å ha utelampene på inne på kirkegården så den ligger mørk hele året på de andre kirkegårdene er det belysning har selv jobba som graver på kirkegården og her forfaller alt etter de kirkelige fellesrådene slo seg sammen 😉 nå snakker jeg for min kommune mulig fine er vakre 😉 Endret 14. januar av Maskinfører 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #14 Del Skrevet 28. januar Maskinfører skrev (På 14.1.2025 den 18.08): Syns ikke den kirkegården min mor og far ligger på er så vakker de har ikke en gang råd til å ha utelampene på inne på kirkegården så den ligger mørk hele året på de andre kirkegårdene er det belysning har selv jobba som graver på kirkegården og her forfaller alt etter de kirkelige fellesrådene slo seg sammen 😉 nå snakker jeg for min kommune mulig fine er vakre 😉 Tror vel de fleste ville godtatt en liten økning i avgiftene for at det skulle bli skikkelig stelt, og lys i utelampene? Ta det opp med kirkevergen og lokalavisen, og få folk engasjert. På "vår" kirkegård stelles det virkelig fint, og alle utelamper rundt om på det kjempestore området virker. Var innom graven for å hente kransen som vi la på til jul nå for litt siden, og da lyste også en flom av lyslykter over hele området. Veldig vakkert. Tenn lykter på graven din, så blir det i hvert fall noe lys der. Og sånt smitter, så snart ser du det på flere graver. Anonymkode: a514f...ab1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 28. januar #15 Del Skrevet 28. januar Samme følelse, er vakkert, rett og slett❤️ Har en venn som døde i høst, vært og besøkt graven som kjennes mer trist på en fin måte. Ble endel prat om hen sine ønsker, tanker og våre tanker i (faktisk) god tid før døden inntraff. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #16 Del Skrevet 28. januar Jeg ser rett på kirkegården fra stua. Veldig fint å se alle lysene og i mørket er det ofte rådyr der, det er også fint å se de. Mens noen ikke vil ha dyrene der er jeg helt motsatt. Jeg ønsker meg rådyrvennlige blomster på grava når det er min tur. Noen setter bur over gravene for at ikke bårekransene skal bli spist og da ligger blomstene der og henger med hodet i dagesvis. Synes det er litt trist. Fra jord har du kommet, til jord skal du bli. Anonymkode: b31db...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet fredag kl 15:59 #17 Del Skrevet fredag kl 15:59 AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 2.03): Tror vel de fleste ville godtatt en liten økning i avgiftene for at det skulle bli skikkelig stelt, og lys i utelampene? Ta det opp med kirkevergen og lokalavisen, og få folk engasjert. På "vår" kirkegård stelles det virkelig fint, og alle utelamper rundt om på det kjempestore området virker. Var innom graven for å hente kransen som vi la på til jul nå for litt siden, og da lyste også en flom av lyslykter over hele området. Veldig vakkert. Tenn lykter på graven din, så blir det i hvert fall noe lys der. Og sånt smitter, så snart ser du det på flere graver. Anonymkode: a514f...ab1 Det hjelper ikke med en økning i avgiftene når kirken ikke blir prioritert middelalderkirke i forfall staten bryr seg ikke om kirken kirkevergen er tidligere kirkegårds arbeider så han vet nok om det men når man prioriterer å ha 17 kirker og kun 5 ansatte så sier det sitt kranser må vi betale selv kirken ligger i Tønsberg ja jeg tenner lys annenhver dag nja jeg tror de fleste tenner lys til jul 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå