monican94 Skrevet 21. desember 2024 #41 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, vært i forhold med noen menn som bare må ligge og dra seg utover dagen. De klarte heller aldri å legge seg tidlig eller før midnatt, de måtte sitte oppe så lenge som mulig uansett. Barnslig oppførsel og uholdbart i lengden. Anonymkode: 64f1a...380 det heter b-menneske. Er ikke noe mer feil det.. skal han da si om deg at du er barnslig som legger deg tidlig å ikke vil tilbringe kveldene med han ??? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #42 Del Skrevet 21. desember 2024 Jeg er også A-menneske som er gift med et B-menneske. Det er noen situasjoner hvor jeg syns det er kjipt. Kanskje mest de få gangene vi er på besøk hjemme hos noen andre. Han er gjerne ikke den eneste som sover en stund utover morgenen. Men jeg setter ikke pris på å være oppe med barna i mange timer i et fremmed hus før han står opp. Det har nok litt med at jeg er introvert og litt sjenert å gjøre. Det samme gjelder hvis vi skal noe en helgemorgen, og jeg må mase for å få ham opp av sengen. Da blir jeg irritert. Men samtidig har jeg forståelse, for jeg vet jo hvor trøtt jeg selv er på kveldstid. Alt i alt er det ikke et stort problem, syns jeg. Hjemme liker jeg morgenene. Et av barna våre våkner stort sett enda tidligere enn meg, og jeg syns det er koselig å stå opp sammen med henne i et rolig hus. Mannen får sitte oppe når barna blir tenåringer og er ute på kveldstid, for da kommer jeg til å slite tilsvarende som han sliter med å stå opp 05 med fireåringen nå, tror jeg. Anonymkode: 89829...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #43 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er A mennesker, og står som oftest opp i 6 - 7 tiden hver dag uansett fri eller ei. Synes dere det er greit? Anonymkode: 22132...c01 Legg deg senere og stå opp senere. Anonymkode: 4efbc...cc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #44 Del Skrevet 21. desember 2024 exictence skrev (7 timer siden): Så fint å høre. Er det ikke litt kjedelig å aldr spise frokost sammen? Jeg er Ts. I begyelsen tenkte jeg at det passet meg godt å ha såpass mye alenetid. Jeg er b og mannen er a. Sjeldent vi spiser frokost samme. Gjorde det når barna var små. Vi spiser lunsj (min frokost) sammen noen ganger da. Men hver middag. Den er hellig. Sammen i 25 år. Så det fungerer så godt. Anonymkode: 42fa0...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #45 Del Skrevet 21. desember 2024 Hadde syntes det var kjipt at du la deg tidlig på kveldene ja. Begynn å følg hans rytme hvis du vil ha lik? Eller er det gitt at A er bedre enn B? Anonymkode: ebdfa...f46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #46 Del Skrevet 21. desember 2024 exictence skrev (6 timer siden): Syes du virkelig at det er jeg som skal tilpasse meg? Jeg har prøvd å sove på dagen. Det hjelper til at jeg klarer å være våken litt lengre, men jeg våkner og er rastløs tidlig uansett. Nei da, jeg vet at det er ikke lettere for ham å nu døgnet. Jeg forventer ikke det. jeg bare synes det er litt kjedelig Jeg synes virkelig at det er du som skal tilpasse deg, siden det er du som synes det er problematisk. Du våkner og er rastløs tidlig, det er nettopp slik B mennesker har det hvis de legger seg tidlig. Anonymkode: ebdfa...f46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 21. desember 2024 #47 Del Skrevet 21. desember 2024 (endret) . Endret 21. desember 2024 av 000VF000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 21. desember 2024 #48 Del Skrevet 21. desember 2024 Feil tråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #49 Del Skrevet 21. desember 2024 Null stress her i heimen. Kona er oppe hele natten. Jeg slokner kl 22. sikkert derfor vi har holdt sammen i 40 år nå😅 Anonymkode: 3da08...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymse meninger Skrevet 21. desember 2024 #50 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, vært i forhold med noen menn som bare må ligge og dra seg utover dagen. De klarte heller aldri å legge seg tidlig eller før midnatt, de måtte sitte oppe så lenge som mulig uansett. Barnslig oppførsel og uholdbart i lengden. Anonymkode: 64f1a...380 Hvis man tar CT scan av hjernen til et A menneske og et B menneske så finner man faktisk fysisk forskjell. Det ER en reell forskjell i døgnrytme som er naturlig for begge parter og som er vanskelig å snu. Hvis det er barnslig å stå opp kl 12 i helga så er det like barnslig å stå opp 7. Evt ikke barnslig i det hele tatt. B mennesker er våken like lenge i døgnet eller mer enn A mennesker, men på ulike tidspunkt. Så her er det mer snakk om kompabilitet i et forhold, mer enn hvem som skal forandre seg. Eg er B menneske og eg hadde klikket hvis noen hadde prøvd å få meg opp kl 7 en lørdags morgen fordi man er virkelig ikke våken da og har null motivasjon til å stå opp for å "få noe ut av dagen". Hvor mye får du ut av kvelden da? Er du fremdeles tilsnakkendes kl 22? Kan du være i selskap som drøyer til 01? Fordeler og ulemper med alt, men eg skulle ønske en ting og det er at A mennesker slutter å se på seg selv som fasiten og som den bedre versjonen. For det er dere ikke. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #51 Del Skrevet 22. desember 2024 Mulig A og B-mennesker hadde forskjellige funksjoner i jeger/sanker samfunnet, men i dagens samfunn så har A-mennesker en stor fordel. Så da er jo vi en bedre versjon, på en måte 🙃 Anonymkode: 323e8...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 22. desember 2024 #52 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde syntes det var kjipt at du la deg tidlig på kveldene ja. Det kan jeg forstå. Heldigvis synes kjæresten min det er helt greit. Og egentlig er det vel jeg som mest legger meg sent etter hans døgnrytme,for det er jo koselig å sitte oppe og. Men da står jeg likevel tidlig opp, men har noen ganger anledning til å sove litt ut på ettermiddagen AnonymBruker skrev (10 timer siden): Begynn å følg hans rytme hvis du vil ha lik? Eller er det gitt at A er bedre enn B? Anonymkode: ebdfa...f46 Klarer ikke å stå sent opp. Nei, selvfølgelig er ikke det ene bedre enn det andre. Men jeg tror det sunneste er å ha en regelmessig rutine. Han er bedre enn meg til å sove når det skal være. Sånn sett tror jeg det er mer positivt for hans del. Jeg sliter med å få sove når som helst. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg synes virkelig at det er du som skal tilpasse deg, siden det er du som synes det er problematisk. Du våkner og er rastløs tidlig, det er nettopp slik B mennesker har det hvis de legger seg tidlig. Anonymkode: ebdfa...f46 Prøver å tilpasse meg litt, men jeg blir så trett. Ja, det forstår jeg godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 22. desember 2024 #53 Del Skrevet 22. desember 2024 Ymse meninger skrev (10 timer siden): Hvis man tar CT scan av hjernen til et A menneske og et B menneske så finner man faktisk fysisk forskjell. Det ER en reell forskjell i døgnrytme som er naturlig for begge parter og som er vanskelig å snu. Hvis det er barnslig å stå opp kl 12 i helga så er det like barnslig å stå opp 7. Evt ikke barnslig i det hele tatt. B mennesker er våken like lenge i døgnet eller mer enn A mennesker, men på ulike tidspunkt. Så her er det mer snakk om kompabilitet i et forhold, mer enn hvem som skal forandre seg. Eg er B menneske og eg hadde klikket hvis noen hadde prøvd å få meg opp kl 7 en lørdags morgen fordi man er virkelig ikke våken da og har null motivasjon til å stå opp for å "få noe ut av dagen". Hvor mye får du ut av kvelden da? Er du fremdeles tilsnakkendes kl 22? Kan du være i selskap som drøyer til 01? Fordeler og ulemper med alt, men eg skulle ønske en ting og det er at A mennesker slutter å se på seg selv som fasiten og som den bedre versjonen. For det er dere ikke. Interessant og klokt sagt. Synes det r viktig å påpeke at jeg forventer ikke at noen av skal tilpasse seg/forandre seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #54 Del Skrevet 22. desember 2024 Ymse meninger skrev (10 timer siden): Hvis man tar CT scan av hjernen til et A menneske og et B menneske så finner man faktisk fysisk forskjell. Det ER en reell forskjell i døgnrytme som er naturlig for begge parter og som er vanskelig å snu. Hvis det er barnslig å stå opp kl 12 i helga så er det like barnslig å stå opp 7. Evt ikke barnslig i det hele tatt. B mennesker er våken like lenge i døgnet eller mer enn A mennesker, men på ulike tidspunkt. Så her er det mer snakk om kompabilitet i et forhold, mer enn hvem som skal forandre seg. Eg er B menneske og eg hadde klikket hvis noen hadde prøvd å få meg opp kl 7 en lørdags morgen fordi man er virkelig ikke våken da og har null motivasjon til å stå opp for å "få noe ut av dagen". Hvor mye får du ut av kvelden da? Er du fremdeles tilsnakkendes kl 22? Kan du være i selskap som drøyer til 01? Fordeler og ulemper med alt, men eg skulle ønske en ting og det er at A mennesker slutter å se på seg selv som fasiten og som den bedre versjonen. For det er dere ikke. Jeg tenker også dette er kloke ord Jeg tror problemene med forståelsen oppstår litt på bakgrunn av at alle ikke er enten tydelig A eller tydelig B. Mange ligger et sted i midten, og har ikke store problemer hverken med å stå opp tidlig eller være oppe sent. De er mer fleksible, og kan ganske greit tilpasse døgnrytmen etter livet. Selv er jeg ganske tydelig A-menneske. Og jeg tror jeg ganske greit kan sette meg inn i at det er ordentlig vanskelig for et B-menneske å stå opp kl. 7. Jeg virker ikke særlig bra etter kl. 22. Jeg kan snu litt på døgnet, men det tar lang tid. Det er typisk to uker inne i sommerferien jeg endelig får til til å både sove og å være oppe litt lenger. Å være oppe til over midnatt gjør stort sett bare vondt, jeg har ikke fornuftige samtaler, jeg får ikke gjort noe som helst. Kroppen har liksom skrudd seg av. Jeg regner med at det er omtrent slik mannen min har det kl. 7. Anonymkode: 89829...e92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #55 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg var sammen med en B-mann i flere år og trodde at det var åpenbart at han måtte legge om livsstilen når vi fikk barn. Snakket også om det, han var helt enig. Det skjedde selvsagt ikke. Jeg har barna alene i helgene til ca kl 14, og det tærer veldig på. I tillegg har vi aldri sex fordi vi aldri legger oss samtidig. Jeg er sliten og drittlei av å bo med en mann som lever som en tenåring. Anonymkode: 86527...8b0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #56 Del Skrevet 22. desember 2024 Dette med a- og b-mennesker er jo en myte. Det trodde jeg de fleste hadde fått med seg Anonymkode: 64f1a...380 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #57 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Eller så kan dere A-mennesker sitter oppe litt lenger av og til om dere har lyst til å tilbringe mer tid med kjæresten. Anonymkode: 14e71...6c2 Enig i denne. Ts: Du må nesten finne ut av hvor mye dette betyr for deg. Ingen av dere tar feil. Begge har lov til å styre sin egen døgnrytme. Du kan ikke tvinge ham til å endre seg. Her må du finne ut om dette er noe du kan leve med eller da gjøre det slutt. Anonymkode: d757f...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #58 Del Skrevet 22. desember 2024 Ymse meninger skrev (12 timer siden): Hvis man tar CT scan av hjernen til et A menneske og et B menneske så finner man faktisk fysisk forskjell. Det ER en reell forskjell i døgnrytme som er naturlig for begge parter og som er vanskelig å snu. Hvis det er barnslig å stå opp kl 12 i helga så er det like barnslig å stå opp 7. Evt ikke barnslig i det hele tatt. B mennesker er våken like lenge i døgnet eller mer enn A mennesker, men på ulike tidspunkt. Så her er det mer snakk om kompabilitet i et forhold, mer enn hvem som skal forandre seg. Eg er B menneske og eg hadde klikket hvis noen hadde prøvd å få meg opp kl 7 en lørdags morgen fordi man er virkelig ikke våken da og har null motivasjon til å stå opp for å "få noe ut av dagen". Hvor mye får du ut av kvelden da? Er du fremdeles tilsnakkendes kl 22? Kan du være i selskap som drøyer til 01? Fordeler og ulemper med alt, men eg skulle ønske en ting og det er at A mennesker slutter å se på seg selv som fasiten og som den bedre versjonen. For det er dere ikke. Dette er det største sprøytet jeg har lest. Gi meg gjerne èn sikker kilde på at røntgenbilde kan vise om man er A eller B menneske. Tipper du vet lite om hjernens fysiologi. Anonymkode: 181fb...9c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 22. desember 2024 #59 Del Skrevet 22. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mulig A og B-mennesker hadde forskjellige funksjoner i jeger/sanker samfunnet, men i dagens samfunn så har A-mennesker en stor fordel. Så da er jo vi en bedre versjon, på en måte 🙃 Anonymkode: 323e8...d1c Tror du Norge AS slutter å fungere kl 16? Tror du at hvis noen får et hjerteinfarkt kl 00.30 så kommer ikke ambulansen fordi det jobber bare ambulanse arbeidere som har dotte i do kl 18 på kvelden? Og nekter å jobbe kveld og natt for da er de så slitne? Det er bruk for begge i dagens samfunn. Jeg har bare jobbet kveld og fått kveldstillegg som gjør at mine timer på jobben er verdt mer enn de som jobber dag. Jeg kan jobbe i en mindre stilling og fremdeles tjene mer enn de som jobber fullt. Så min rytme er verdifull i seg selv. Norge stopper ikke kl 16 uansett hvor mye A menneskene måtte tro det. AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette med a- og b-mennesker er jo en myte. Det trodde jeg de fleste hadde fått med seg Anonymkode: 64f1a...380 Nei, all nyere forskning viser til at det er forskjell på A og B mennesker. At du mest sannsynlig ikke har lest deg opp på forskning er en annen ting. "Søvnforskere har lenge diskutert om inndelingen i A- og B-mennesker skyldes noe rent fysiologisk, eller om det er mer et spørsmål om vane. Men noe tyder på at det er kroppen som dikterer sovetidene. Det ser ut til at A-mennesker har et mindre søvnbehov enn B-mennesker, og at de har lettere for å våkne og falle i søvn. Andre undersøkelser har også vist at noen mennesker har en naturlig døgnrytme som er lengre enn 24 timer. De har problemer med å få døgnet til å stemme med vanlige arbeids- og sovetider. I et forsøk på å ”forlenge døgnet” går de sent til sengs og blir dermed B-mennesker. For øvrig er det flere ting som tyder på at det er lettere for et A-menneske å endre vaner til B enn det motsatte." https://illvit.no/mennesket/kroppen/hvorfor-er-noen-a-mennesker-og-andre-b-mennesker https://www.forskning.no/hjernen-sovn/b-mennesker-er-kvikkere-i-toppen/2390545 https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-forskning-b-mennesker-er-mer-intelligente-enn-a-mennesker/s/5-95-1927404 https://illvit.no/mennesket/finnes-det-a-og-b-mennesker Endret 22. desember 2024 av skreppamedleppa 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå