AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #21 Del Skrevet 21. desember 2024 Ikke velg familielivet med en slik en... De blir ikke bedre når barna kommer. Jeg har reisejobb. Mannen jobber turnus. Men vi har alltid prioritert fritid sammen, ikke sovende. Akkurat morgenstund, frokost, felles aktivitet, er gull i helgene, og mye av det som binder par og familien sammen. Så tar man heller en liten lur på ettermiddagen da alle slapper av litt etter dagen. Anonymkode: 70abe...791 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #22 Del Skrevet 21. desember 2024 Det er noen her som bør lese «Why we sleep», da vil de som ber b-mennesker «skjerpe seg» tenke seg om. Fra gammelt av var det et fordel for flokken som helhet at man sov på forskjellige tider slik at flokken var minst mulig ubeskyttet ila natten. Vi har dermed et naturlig søvnmønster som det er krevende å bryte, i tillegg er mye lagt opp til å passe oss A-mennesker. Skoletider, arbeidstider osv. Selv er jeg A og jeg var med ei som var B. Jeg syns også det var krevende, det blir mange timer alene både i sengen på kvelden og på morgenen. Anonymkode: 2600d...8c8 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 21. desember 2024 #23 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): I helgen når du har fri, kan du da sove dag og være våken med mannen din om natten slik at dere fikk mer tid sammen? Og hvis dere har barn, så kan de også snu i helgene? Det er ikke lettere for han enn deg/dere å snu døgnet. Anonymkode: f47e6...a57 Syes du virkelig at det er jeg som skal tilpasse meg? Jeg har prøvd å sove på dagen. Det hjelper til at jeg klarer å være våken litt lengre, men jeg våkner og er rastløs tidlig uansett. Nei da, jeg vet at det er ikke lettere for ham å nu døgnet. Jeg forventer ikke det. jeg bare synes det er litt kjedelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 21. desember 2024 #24 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ikke velg familielivet med en slik en... De blir ikke bedre når barna kommer. Jeg har reisejobb. Mannen jobber turnus. Men vi har alltid prioritert fritid sammen, ikke sovende. Akkurat morgenstund, frokost, felles aktivitet, er gull i helgene, og mye av det som binder par og familien sammen. Så tar man heller en liten lur på ettermiddagen da alle slapper av litt etter dagen. Anonymkode: 70abe...791 Vi er godt voksne begge to, og barna bor ikke hjemme. Vi begge har ekteskap fra før bak oss, så dette forholdet er bare snart 2 år AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er noen her som bør lese «Why we sleep», da vil de som ber b-mennesker «skjerpe seg» tenke seg om. Fra gammelt av var det et fordel for flokken som helhet at man sov på forskjellige tider slik at flokken var minst mulig ubeskyttet ila natten. Vi har dermed et naturlig søvnmønster som det er krevende å bryte, i tillegg er mye lagt opp til å passe oss A-mennesker. Skoletider, arbeidstider osv. Selv er jeg A og jeg var med ei som var B. Jeg syns også det var krevende, det blir mange timer alene både i sengen på kvelden og på morgenen. Anonymkode: 2600d...8c8 Har lest om det. Men takk for påminnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #25 Del Skrevet 21. desember 2024 Jeg er ikke i forhold nå, men når jeg var så syntes jeg det var helt fint at vi hadde forskjellige døgnrytme. Jeg legger meg veldig sent da jeg jobber kveldsvakter, og jeg trives med det. Merker derimot at jeg er litt redd for at dette kan bli et problem for senere partnere. Jeg føler gjerne at så lenge man liker eget selskap godt, så burde det gå fint. Jeg koste meg alene på kveldene, så serier jeg visste han ikke likte. Og på morgenen sto han opp tidlig og koste seg med radio som jeg hatet. Og så lagte vi selvfølgelig tid til hverandre utenom. Man får det jo til så lenge man ønsker, og klarer å se det positive i det. Anonymkode: 4482a...55f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 21. desember 2024 #26 Del Skrevet 21. desember 2024 Mannen og jeg har til dels ulik døgnrytme. Har gått helt fint til nå, vi lager oss ikke noe problem ut av det. Han tvinger ikke meg i seng bare for at jeg skal glo inn i mørket mange timer mens han sover, og jeg tvinger ikke han til å ligge i sengen om morningen. Om det er kjedelig å ikke spise frokost sammen? Vel, han står opp og går tur med hunden, han vekker meg når han kommer hjem igjen en times tid seinere. Så spiser han havregrøt mens jeg slumrer i sengen og drikker kaffe. Han tar oppvasken og styrer litt med ymse så står jeg opp og vi spiser sammen, hans lunsj, min frokost, ikke noe problem.. Vi tilpasser oss, det er greit å være lik på noen områder som f.eks verdier og holdninger men jeg trenger ikke en mann som er identisk til meg selv. Er det ting som skal ordnes og fikses så gjør han det han skal tidlig på dag mens jeg henger fast i sirup og jeg gjør det jeg skal ordne seinere når energien hans har dotte i do. Vi har mye tid i lag, men vi trenger ikke å henge i klærene til den andre hele tiden. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #27 Del Skrevet 21. desember 2024 Jobber man skift og sover oftest utpå dagen når en jobber, så er det ikke bare å snu om døgnet på sekundet når kroppen er vandt til å sove på det tidspunktet, ihvertfall ikke med mange timer. Da ville du plutselig hatt en gretten mann med veldig redusert energi, også klaget på KG om det Anonymkode: 0a89f...802 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #28 Del Skrevet 21. desember 2024 Funker elendig når man får barn og prøver å ha en normal hverdag. Anonymkode: a7c40...3d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #29 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjæresten jobber skift, så det er klart at han må få sove lenge på dagen. Men han sover gjerne lenge ut på dagen når han har fri også. Jeg er A mennesker, og står som oftest opp i 6 - 7 tiden hver dag uansett fri eller ei. Det er så mye fint mellom oss,så dette er vel en idiotisk ting å henge segopp i, har jeg tenkt hele tiden. Men merker at det er utrolig kjedelig at det er sånn. Hadde vært kjekt å høre erfaringer fra andre som har det sånn? Synes dere det er greit? Anonymkode: 22132...c01 Det er jo ikke sikkert dere passer sammen over tid, men uansett må dere snakke om ting som plager dere og finne ut hva som kan fungere for begge. Om begge er interessert i å tilpasse seg litt til partner pleier det gå bra. Anonymkode: 3b1d6...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #30 Del Skrevet 21. desember 2024 Har aldri vært ett problem her. Jeg foretrekker å sove, mens typen er tidlig oppe. Jeg er ikke noe frokost menneske, og må uansett være våken noen timer før jeg får behovet for mat. Jeg kan stå opp tidlig, men da må jeg også legge meg tidlig. Mye tidligere enn typen. Vi kan ha morgensex, og jeg kan sovne igjen, mens han står opp, og gjør sine ting. Noen ganger når vi må, så får vi lagt oss samtidig og stått opp samtidig, men det er til det sjeldne. Hvorfor lage storm i ett vannglass?? Om dere har det fint, så chill. Du kan selvfølgelig si ifra at du savner tid med kjæresten din, men dere må begge inngå kompromiss. Det er ikke greit at typen din må tilpasse seg deg, men ikke motsatt Anonymkode: d5cc1...6d1 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 21. desember 2024 #31 Del Skrevet 21. desember 2024 Meg og mannen er ulik som dere. Jeg er trøtt stort sett kl 23 hver dag, så vi legger oss sammen da. Han ligger da på tlf til langt på natt, jeg våkner tidlig ( 6-7) og han alt fra 10 til 12/13. Går helt fint for meg siden vi ikke jobber. Jeg nyter morgenen alene. Men skjønner det er verre for dere som jobber og derfor får liten tid da.. Da må man vel skape mer kvalitet på tiden dere har sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #32 Del Skrevet 21. desember 2024 exictence skrev (1 time siden): Vi er godt voksne begge to, og barna bor ikke hjemme. Vi begge har ekteskap fra før bak oss, så dette forholdet er bare snart 2 år Har lest om det. Men takk for påminnelsen. Men så slett "når barna kommer" fra innlegget mitt... Poenget var; ikke velg familielivet med en slik en. Med tanke på å leve livet sammen, i helger og ferier. Anonymkode: 70abe...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #33 Del Skrevet 21. desember 2024 Vet at ikke alle har flere soverom, men slik løser vi det her. Søvn er ekstremt viktig for å fungere i hverdagen, du kan tenke deg hvordan forholdet blir dersom en eller begge går rundt med underskudd på søvn... Har man valgt turnusjobb, så må man nesten tilrettelegge rundt det så lenge man ønsker å stå i jobben Anonymkode: cf593...f12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #34 Del Skrevet 21. desember 2024 exictence skrev (2 timer siden): Så fint å høre. Er det ikke litt kjedelig å aldr spise frokost sammen? Jeg er Ts. I begyelsen tenkte jeg at det passet meg godt å ha såpass mye alenetid. Å be noen som er B-menneske og jobber turnus om å kun spise frokost med deg som er oppe tidlig er noe egoistisk, hvorfor kan dere ikke møtes på midten? Hva er galt med at du drøyer frokosten, eller spiser lunsj når han spiser frokost dersom dette måltidet sammen er viktig for deg? Hvorfor sitter du ikke oppe lenger, og dermed sover lenger? - Jo, fordi du er A-menneske og har like vanskelig for å snu dette som et B-menneske. Catch my drift? Anonymkode: cf593...f12 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #35 Del Skrevet 21. desember 2024 Jeg hadde dødd om kjæresten min mente jeg skulle stå opp 06 tiden på morgen for vi skulle spise frokost sammen. Den frokosten hadde ikke vært mye koselig.. Vi er som vi er så må vi finne en måte å leve med det. B mennesker har liten respekt i dette samfunnet, bare å lese denne tråden og ikke minst ditt ts som synes det er vanskelig at han sovet utpå. Jeg stod i dag opp 12, ungene var oppe 07. De spiser lunsj når jeg spiser frokost. Mannen er også B så vi er heldige der. Eller egentlig når barna var små var det kilde til krangling for ingen klarte å stå opp mer barna. Vi begge jobber tunus, og vi snur døgnet hele tiden opp til flere ganger på ek uke. Jeg tror det er fordel at vi begge er B og begge jobber turnus for vi har mer forståelse for hverandre. Når vi nå har blitt eldre er også turnus livet hardere og det å gå er døgn uten søvn som vi gjorde før er et mareritt! Når jeg begynner klokka 04 på jobb har jeg som regel kun sovet 2 timer. Jeg får det ikke til selv om jeg faktisk legger meg 20 det er umulig. Anonymkode: 65fbf...a92 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #36 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjæresten jobber skift, så det er klart at han må få sove lenge på dagen. Men han sover gjerne lenge ut på dagen når han har fri også. Jeg er A mennesker, og står som oftest opp i 6 - 7 tiden hver dag uansett fri eller ei. Det er så mye fint mellom oss,så dette er vel en idiotisk ting å henge segopp i, har jeg tenkt hele tiden. Men merker at det er utrolig kjedelig at det er sånn. Hadde vært kjekt å høre erfaringer fra andre som har det sånn? Synes dere det er greit? Anonymkode: 22132...c01 Det er fryktelig slitsomt, er i et slikt forhold selv. Det blir hvertfall ingen barn før han lærer seg å stå opp av seg selv i normal tid. Nekter å måtte stå opp alene med barn hver morgen, mens han skal starte dagen en gang mellom 12-14.00 Anonymkode: 181fb...9c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #37 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Å be noen som er B-menneske og jobber turnus om å kun spise frokost med deg som er oppe tidlig er noe egoistisk, hvorfor kan dere ikke møtes på midten? Hva er galt med at du drøyer frokosten, eller spiser lunsj når han spiser frokost dersom dette måltidet sammen er viktig for deg? Hvorfor sitter du ikke oppe lenger, og dermed sover lenger? - Jo, fordi du er A-menneske og har like vanskelig for å snu dette som et B-menneske. Catch my drift? Anonymkode: cf593...f12 Vel. Samfunnet driftes mellom 08.00-17.00. Derfor er det ikke greit med noen som sover halve dagen og er oppe om natten. Det er heller ikke bra for helsa. Jeg er A menneske, men kan godt snu døgnet til å bli B-menneske. Hvor jeg ikke legger meg før 03.00 og står opp 12.00. Det har jeg gjort. Etter to måneder måtte jeg jobbe med å snu det tilbake. Har aldri følt meg så uopplagt, deprimert og mislykket som når jeg hadde dårlig døgnrytme. Kanskje derfor alle som er deprimerte har dette søvnmønsteret Anonymkode: 181fb...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 21. desember 2024 #38 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Å be noen som er B-menneske og jobber turnus om å kun spise frokost med deg som er oppe tidlig er noe egoistisk, hvorfor kan dere ikke møtes på midten? Jeg ber ham ikke om det, ogjeg forventer ikke det. Jeg sier bare at jeg synes det er litt kjedelig. Jeg synes han ikke skal ta hensyn til meg med å stå opp. Han trenger ikke det. Vi får nyte den tiden sammen når vi begge er oppe og sammen. Ingen kompromiss trenger vi å gjøre. Vi har ikke barn, da hadde det vært litt annerledes. AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hva er galt med at du drøyer frokosten, eller spiser lunsj når han spiser frokost dersom dette måltidet sammen er viktig for deg? Det kan jeg gjøre, og det gjør jeg. Det er ikke noe galt i det. Jeg bare merker at jeg synes noen ganger det går inn på meg. Det er MITT problem. Jeg skylder ikke på ham, selvfølgelig. AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvorfor sitter du ikke oppe lenger, og dermed sover lenger? - Jo, fordi du er A-menneske og har like vanskelig for å snu dette som et B-menneske. Catch my drift? Anonymkode: cf593...f12 Ja, det er like vanskelig for ham som for meg å snu døgnrytmen. Sånn er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 21. desember 2024 #39 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har aldri vært ett problem her. Jeg foretrekker å sove, mens typen er tidlig oppe. Jeg er ikke noe frokost menneske, og må uansett være våken noen timer før jeg får behovet for mat. Jeg kan stå opp tidlig, men da må jeg også legge meg tidlig. Mye tidligere enn typen. Vi kan ha morgensex, og jeg kan sovne igjen, mens han står opp, og gjør sine ting. Noen ganger når vi må, så får vi lagt oss samtidig og stått opp samtidig, men det er til det sjeldne. Hvorfor lage storm i ett vannglass?? Om dere har det fint, så chill. Du kan selvfølgelig si ifra at du savner tid med kjæresten din, men dere må begge inngå kompromiss. Det er ikke greit at typen din må tilpasse seg deg, men ikke motsatt Anonymkode: d5cc1...6d1 Fornuftig sagt. Jeg klager ikke på ham. Samtidig føler jeg at det er litt kjedelig og har litt vonde følelser med det. Men jeg skal jobbe med det. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #40 Del Skrevet 21. desember 2024 Det er en storfordel om dere får barn at en er a og en er b er selv b, men etter tre barn så er jeg blitt a på fritiden. Jobber natt, så snur frem og tilbake uten problemer. Anonymkode: 018a7...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå